OS-tråden hoppning

Vad är det mer för grenar? Är nivån lika låg på dessa kanske man ska satsa på modern femkamp för att plocka hem en OS-medalj, kan ju vara kul att ha liksom :angel:
Lustigt, tanken slog mig också! :D

Enligt Wikipedia:
  1. Fäktning: Alla möter alla i enminutersmatcher. Första giltiga stöt vinner. Lyckas ingen av deltagarna få in en stöt, får båda noll poäng.
  2. Hästhoppning: Tidshoppning på en 350-450 meter lång bana med 12 hinder, varav minst ett dubbel- och trippelhinder.
  3. Simning: 200 meter frisim.
  4. Den avslutande grenen kallas Combined Event består av 3 200 (4 x 800) meter löpning samt skytte med luftpistol. Inför varje 800-meterslöpning ska man skjuta och träffa fem skott. Från och med 2011 introducerades laserskytte istället för det traditionella med pellets. Laserskyttet gjorde sin debut i OS-sammanhang 2012 i London.
 

Tro mig, det är inte värt att skaffa Viaplay för det här ;)

Vad är det mer för grenar? Är nivån lika låg på dessa kanske man ska satsa på modern femkamp för att plocka hem en OS-medalj, kan ju vara kul att ha liksom :angel:

Enligt Wikipedia så är det fäktning (första giltiga stöt vinner), hästhoppning, simning (200 meter) och avslutningsvis 3200 meter löpning kombinerat med skytte med luftpistol. Så det är bara att lära sig skjuta och fäktas så kan man vara med! ;)
 
Tro mig, det är inte värt att skaffa Viaplay för det här ;)



Enligt Wikipedia så är det fäktning (första giltiga stöt vinner), hästhoppning, simning (200 meter) och avslutningsvis 3200 meter löpning kombinerat med skytte med luftpistol. Så det är bara att lära sig skjuta och fäktas så kan man vara med! ;)

Ajdå, det där med skytte är inte min grej. Troligtvis inte fäktning heller. Simning och löpning kan jag nog bli okej på.
 
Men vart kommer hästarna ifrån? Vissa vill ju inte ens galoppera? :crazy:

Menar inte att skylla ryttarnas dåliga ridning på hästarna, men en häst vägrade ju gång på gång oavsett vad ryttaren gjorde. Det kändes lite obefogat.
 
Så himla glad att Peder tog silver och ärligt talat så tycker jag inte alls Skelton förtjänade guldet framför Peder. Peder är felfri på hinder i alla omgångar alltså är han bäst.
Sen älskar jag Nick men nä Peder borde vunnit och han försökte iallafall ge det en match.
 
Så braa!!! ÅHHH!!!

Var det någon som lyssnade på radiosporten? Citat som min sambo lyckades höra:

"Inga onda häxor och förgiftade äpplen där inte. Bara friska äpplen och goda morötter"
"Solen har gått ner i huvudet på Peder"

och det bästa
"Den hästen kan allt, laga mat, passa barnen, fixa taket, ja allt."

:rofl: :rofl: Helt fantastiskt!
 
Tycker det ser ut som att hästarna får gå flera rundor med olika ryttare så hästarna kanske tröttnar på att hamna fel på hindren gång på gång? :(
Jaha, är det samma hästar gång på gång? Då är det ju inte så konstigt att de tröttnar. :(

Edit: Ja, nu hörde jag att det var samma hästar som återanvänds. Det är ju inte så konstigt att en häst vägrar ut sig när den kraschlandat med en ryttare 20 minuter tidigare. Stackars hästar. :(
 
Så himla glad att Peder tog silver och ärligt talat så tycker jag inte alls Skelton förtjänade guldet framför Peder. Peder är felfri på hinder i alla omgångar alltså är han bäst.
Sen älskar jag Nick men nä Peder borde vunnit och han försökte iallafall ge det en match.
samtidigt så gjorde ju Nick den bästa rundan idag ?
Och JA jag tycker med att Peder& All In var moraliska vinnare - men nu är det så som mästerskapet (och regelverket ) är upplagt att så funkar det inte . Jag hyllar Nick Skelton som OS - guld- medaljör för att han var bäst när det gällde - MEN jag hyllar också Peder & All In för deras fantastiska prestation !!!!!!
 
Så himla glad att Peder tog silver och ärligt talat så tycker jag inte alls Skelton förtjänade guldet framför Peder. Peder är felfri på hinder i alla omgångar alltså är han bäst.
Sen älskar jag Nick men nä Peder borde vunnit och han försökte iallafall ge det en match.

Ja rent moraliskt sett ja! Men nu är ju reglerna såhär! Jag sa blir det inte Peder så får det bli Nick!!
 
samtidigt så gjorde ju Nick den bästa rundan idag ?
Och JA jag tycker med att Peder& All In var moraliska vinnare - men nu är det så som mästerskapet (och regelverket ) är upplagt att så funkar det inte . Jag hyllar Nick Skelton som OS - guld- medaljör för att han var bäst när det gällde - MEN jag hyllar också Peder & All In för deras fantastiska prestation !!!!!!

Ja det gör ju inte dagens prestation av Skelton mindre värd.
 
@quarter4ever tycker inte Nick gjorde bästa rundan idag heller. Snabbast ja men inte bästa. Inte så att Nick inte förtjänar guldet inte alls, men jag tycker ändå att Peder förtjänade det mer. Är såklart partisk också :p
Men som sagt regler är regler.
Jag hoppas de ändrar och gör om så felen följer med hela tävlingen. Känns mer rättvist.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
74 155
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp