Bukefalos 28 år!

OS-tråden hoppning

Ja, givetvis. Såg dock skakigt ut redan på Casall i finalen, kanske pga nervositet över det som skulle komma sen, vad vet jag. Jag bara menade att även Roffe har nerver.
Fast VM finalen har han ju förklarat som taktik-fel. Att Casall fick fel med roffe handlade om att roffe valde att inte värma honom så mycket då han inte ville ta ut allt i förskott. Sen var Casall inte "klar" när Roffe red tyvärr. Jag uppfattade iaf inte det som nerver, utan att hans plan inte gick vägen. Någon måste ju "komma sist" även i VM-finalen ;)
 
Ja, givetvis. Såg dock skakigt ut redan på Casall i finalen, kanske pga nervositet över det som skulle komma sen, vad vet jag. Jag bara menade att även Roffe har nerver.
Som de andra sagt, VM var en miss i taktiken med uppvärmningen. Jag hävdar ff att han inte har mkt nerver, har du glömt Hongkong? Först in på banan, sen utskickad igen pga regn eller vad det var, han fick vänta typ 10 min och går in igen och sätter en klockren runda. Han har gjort hur många lagtävlingar som helst där han går in med kniven på strupen och bara går in och presterar. Det är helt rätt att ha honom sist. :)
 
Som de andra sagt, VM var en miss i taktiken med uppvärmningen. Jag hävdar ff att han inte har mkt nerver, har du glömt Hongkong? Först in på banan, sen utskickad igen pga regn eller vad det var, han fick vänta typ 10 min och går in igen och sätter en klockren runda. Han har gjort hur många lagtävlingar som helst där han går in med kniven på strupen och bara går in och presterar. Det är helt rätt att ha honom sist. :)

Var det inte storm?
 
Cornado NRW och Marcus Ehning kommer inte till start, MMB och Fibonacci in istället.

Måste erkänna att jag faktiskt hoppats att Fibonacci skulle få starta :o, men hade hellre sett att det var någon av de andra som fick stå över :(
 
Tjoho nu är det igång! Lång bana må jag säga. Men den är väldigt vacker.

Oj där släppte underlaget! Måtte det inte vara ett problem under tävlingens gång...
 
Är det någon som har, eller kan tänka sig göra, en översikt över vilka av de tävlande hästarna som är avelsgodkända hingstar? :idea: :)
 
Så störigt! Trodde jag skulle kunna se på tv3 men så var det tv3 HD.... :banghead:
Får följa här istället, tack och lov för buke!

Fast det står väl fortfarande på TV3 att det ska vara hoppning? Men ändå visar de golf... Dåligt. Jag har Viaplay så jag kan ju se ändå, men den lilla ridsport de har klämt in i tablån kan de väl ändå visa? :grin:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
75 053
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp