Bukefalos 28 år!

OS-tråden hoppning

Jag tycker tvärtom, Clarimo ser hopplöst svår ut att rida, så otroligt lätt att elda upp sig och så börjar han slarva och riva. Nästan omöjligt att hålla huvudet kallt på den runda efter runda flera dagar i följd. Unita är en sån kämpe och ställer inte alls till det på samma sätt, tycker det är kul att se henne för hon är en sån fighter!

Ja, fast jag älskade att rida såna hästar :love:. Dock tror jag förstås Unita är ett bättre val för uppgiften + att RGB passar sådana hästar bättre.
 
Ja, fast jag älskade att rida såna hästar :love:. Dock tror jag förstås Unita är ett bättre val för uppgiften + att RGB passar sådana hästar bättre.

Roligaste hästarna att rida är ju lätt de där man känner att de fightas med en för att vara felfria, inte de som kräver perfektion i ridningen för att inte börja slarva, om du frågar mig. Men jag är iofs en ytterst imperfekt ryttare. :D
 
Vilken tur att Cue Channa inte blev värre skadad än en liten stukning och att hon kommer kunna gå OS ändå. Hoppas hon inte snubblar i Rio! :p
 
Vad är det mestadels för raser i hopphästar på denna nivån. ..
I princip alla är ju halvblod. Sen vilken stambok som är mest representerad vet jag inte. Stamböckerna går in i varandra så det är mer var uppfödaren bor/ väljer att registrera fölet som styr mer än härstamningen.
 
Jaha nu får vi sparka igång denna tråden! Vad har hänt inom hoppningen de senaste dagarna? Det var väl några hästar som inte kommer till start? Någon Holländsk tror jag?
 
Startordningen klar läste jag,
1. Malin/Cue Channa
2. Peder/All in
3. Henrik/Yajamila
4. Roffe/ Unita
Spännande! Hoppar inte själv men tycker att det är den absolut roligaste grenen att titta på. :D
 
Anade att Malin skulle gå ut först (hon gillar väl det) men vad jobbigt att ha de som på förhand ser ut som svagaste korten sist :nailbiting:
 
Fast det är väl en annan sak när man hoppar upp på en ny häst? Tänker att Roffes styrka ligger mycket i förarbetet och att han är så sjukt noggrann med allt och känner sig helt trygg i sitt system och sina förberedelser. Det kunde han ju inte lita på i VM-finalen.
 
Fast det är väl en annan sak när man hoppar upp på en ny häst? Tänker att Roffes styrka ligger mycket i förarbetet och att han är så sjukt noggrann med allt och känner sig helt trygg i sitt system och sina förberedelser. Det kunde han ju inte lita på i VM-finalen.

Ja, givetvis. Såg dock skakigt ut redan på Casall i finalen, kanske pga nervositet över det som skulle komma sen, vad vet jag. Jag bara menade att även Roffe har nerver.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
74 658
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp