OS-tråden hoppning

Kollade på ett videoklipp när Allan longerades. Läste att Peder sagt att han såg ut som en ridskolehäst då och det är sant :laugh:.

Tycker det är så sjukt imponerande att de haft fokus på OS så länge med en detaljerad plan och tackade ju t.o.m. nej till EM pga det. Och sen går in och gör precis som planerat och fixar medaljen.
 
Jag har jättesvårt att se att Charlotte skulle vilja sälja, det saknas ju inte pengar och hon är ju själv gammal hoppryttare. :)
Mycket vill ha mer :sneaky:. Alltså det skulle inte vara första gången en häst säljs trots att ägaren har så det räcker och blir över. Den har ju just gjort ett OS utan att riva en bom, så det saknas knappast köpare om man äger så. Och jag hade bara hört att Peder skulle ha den till OS, att det var målet. Så jag funderade på vad planen var sen. Men nu har det ju framkommit att det inte finns några planer alls på att sälja.
 
I artikeln står det ju att Charlotte är en del av H&M och sålänge Peder är en av deras sponsorryttare känns det ju otroligt att de skulle sälja den hästen!
 
Mycket vill ha mer :sneaky:. Alltså det skulle inte vara första gången en häst säljs trots att ägaren har så det räcker och blir över. Den har ju just gjort ett OS utan att riva en bom, så det saknas knappast köpare om man äger så. Och jag hade bara hört att Peder skulle ha den till OS, att det var målet. Så jag funderade på vad planen var sen. Men nu har det ju framkommit att det inte finns några planer alls på att sälja.
HM har ju redan bevisat att de är involverade i sporten for the long run så jag tror han sitter rätt säkert. :)
 
Det här var det roligaste av allt! Tänk att Nick Skelton kunde vinna OS guld i en gammal Stubben sadel som ligger i bakvikt ;)

13962712_10157426073595235_2589971891839764786_n.jpg
 
Jo fast Charlotte har ju inga andra agendor såsom tex Tops, mfl sen är ju Peder genomtrevlig, hästvänlig och kan uppföra sig så att han skulle bli av med sponsorskapet ser jag som ganska osannolikt

Charlotte sålde Crimson efter att Amanda Ericsson tagit SM-guld med honom förra året. Direkt efter SM-guldet lät det annorlunda än vad sedan kom att hända några veckor senare... O_o Nu var visserligen Amanda "bara" anställd vid tidpunkten och inte sponsrad av HM, men jag skulle inte uttala mig så tvärsäkert. Som någon annan skrev, mycket vill ibland ha mer.

Å andra sidan kanske det är skillnad på när ens hästägande kan ta en ända till VIP-hyllan på ett OS, då kanske det är värt att binda kapitalet och behålla dem ett tag till. Både Cue Channa och All In lär ju kunna gå i Tokyo om fyra år om de håller sig friska och inte blir sålda. För framför allt All Ins del hoppas jag verkligen att han får stanna hos Peder, jag tror inte många elitryttare hade lyckats hålla honom fräsch med hans korsförlamningsproblematik. Peder och hans team verkar göra allt och lite till för att Allan ska vara frisk och sund och det är ju väldigt roligt att de nu får resultat!
 
Ja, en äkta tävlingsmänniska blir såklart besviken över att inte ta guldet. Man måste ha det drivet föratt p restera. Second place is the best of the loosers som man säger. ;) I slutändan är det så lite marginaler som avgör vem som får vilken valör på medaljen.

Om man jämför med t.ex. finalen i fotbollen igår där tjejerna förlorade matchen och tog silver, de var jättebesvikna. Där blir blir silvret en direkt förlust.
 
Jo fast Charlotte har ju inga andra agendor såsom tex Tops, mfl sen är ju Peder genomtrevlig, hästvänlig och kan uppföra sig så att han skulle bli av med sponsorskapet ser jag som ganska osannolikt

Nej men sponsorskapet måste ju inte nödvändigtvis betyda just All in. Men vi får se givetvis önskar jag att Peder får behålla hästen.
 
Charlotte sålde Crimson efter att Amanda Ericsson tagit SM-guld med honom förra året. Direkt efter SM-guldet lät det annorlunda än vad sedan kom att hända några veckor senare... O_o Nu var visserligen Amanda "bara" anställd vid tidpunkten och inte sponsrad av HM, men jag skulle inte uttala mig så tvärsäkert. Som någon annan skrev, mycket vill ibland ha mer.

Å andra sidan kanske det är skillnad på när ens hästägande kan ta en ända till VIP-hyllan på ett OS, då kanske det är värt att binda kapitalet och behålla dem ett tag till. Både Cue Channa och All In lär ju kunna gå i Tokyo om fyra år om de håller sig friska och inte blir sålda. För framför allt All Ins del hoppas jag verkligen att han får stanna hos Peder, jag tror inte många elitryttare hade lyckats hålla honom fräsch med hans korsförlamningsproblematik. Peder och hans team verkar göra allt och lite till för att Allan ska vara frisk och sund och det är ju väldigt roligt att de nu får resultat!

Nja Crimson gick ju först till Malin, .. Sen såldes han. Var väl inte Malins typ av häst direkt
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Henrik Ankarcrona har tagit ut ett väntat lag till EM i hoppning som inleds under onsdagen i italienska Milano. Henrik...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Gunnar
·
Hoppning Nu kör vi! Idag börjar hoppningens VM med en speedklass. SVT börjar sända 10:50. Våra svenskar har startnummer: 25. Jens Fredricson -...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
73 663
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Tretton svenska ryttare är uttagna till Global Champions Tour-tävlingarna i Stockholm. Bland andra är svenska OS-guldmedaljörerna i...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp