Bukefalos 28 år!

Sv: Osäkert?

Någonting är antingen fel med galleriet eller så har google med flera i alla fall fått för sig att något är fel med galleriet. Se galleriet som icke-fungerande för närvarande.
 
Sv: Osäkert?

Fungerat felfritt i några dagar nu men fick upp en ruta igen, däremot enbart en och inte två.
 
Sv: Osäkert?

kl

Har inte haft de här problemen förut, men nu fick jag precis upp ungdomsforumet som "rapporterat skadlig plats" i Firefox, som ville blocka sidan.
 
Sv: Osäkert?

Knapplån

Nu fick jag också upp rutan om att buke är en skadlig plats. Jag fick upp det när jag skulle backa ur en tråd. Jag har firefox och adblocker och har inga bilder i galleriet.
 
Sv: Osäkert?

Får nu varning på samtliga Bukesidor jag öppnar. Använder MacOS Maverick, Safari. Jag får trycka ignorera för varje sida jag öppnar.

Rolle
IpL
 
Sv: Osäkert?

Nu får även jag upp en skaderisk-varning när jag går in på Bukefalos, men endast när jag går in på startsidan hittills.
Använder Windows 8, Firefox, och har på Adblock.
 
Sv: Osäkert?

Jag har också fått problem igen, det varnar hur jag än gör. Har Google Chrome & AdBlock... valde att "fortsätta på egen risk" för att kunna ta mig in på forumet.

Så här stod det när jag klickade på avancerat i varningsmeddelandet:

Google skrev:
Säker webbsökning
Diagnostiksida för bukefalos.com
______________________________________________

Vilka är de aktuella uppgifterna om bukefalos.com?
Webbplatsen är misstänkt - om du besöker webbplatsen kan det skada din dator.
En del av webbplatsen har uppgifter om misstänkt aktivitet 9 gång(er) de senaste 90 dagarna.

Vad hände när Google besökte webbplatsen?
Av de 2769 sidor som vi har testat på webbplatsen under de senaste 90 dagarna har 212 sida/sidor visat sig ha skadlig programvara som hämtas och installeras utan användarens samtycke. Det senaste tillfället som Google besökte webbplatsen var 2013-12-25 och misstänkt innehåll hittades senast den 2013-12-25.

Skadlig programvara finns på 7 domän(er), t.ex. 162.212.133.0/, debeuff.com/, sderlins.com/.

2 domän(er) verkar fungera som mellanhänder i spridningen av skadlig programvara till besökare på webbplatsen, som t.ex. halifaxid.com/, 162.212.133.0/.

Webbplatsen finns på 1 nätverk som t.ex. AS43948 (GLESYS-AS).

Har webbplatsen som fungerat som mellanhand resulterat i ytterligare spridning av skadlig programvara?
Under de senaste 90 dagarna verkade bukefalos.com fungera som mellanhand i spridningen av infektioner till 8 webbplats(er), t.ex. nogg.se/, webbplatspark.com/, hesteguiden.com/.

Har webbplatsen varit värd för skadlig programvara?
Nej. Webbplatsen har inte varit värd för skadlig programvara de senaste 90 dagarna.

Hur gick det här till?
I vissa fall kan någon tredje part infoga skadlig kod på lagliga webbplatser, vilket resulterar i att vi visar varningsmeddelandet.
 
Sv: Osäkert?

*kl*

Sällar mej till skaran som fått upp meddelandet. Idag fick jag det för första gången.

Har windows vista och chrome
 
Sv: Osäkert?

kl
Här är ännu en som idag för första gången fått problem. Det uppstår i Chrome och jag kommer ingenstans (har vad jag vet inga bilder i galleriet).
Fungerar för närvarande i Explorer.
 
Sv: Osäkert?

KL

Ännu en som fick upp detta för första gången idag. Fungerar inte med Chrome men däremot Explorer är ok. Har inga bilder i galleriet.
 
Sv: Osäkert?

Kom på att jag igår fick upp någon reklam om att dejta unga tjejer som jag klickade bort. Vet inte om det kan ha något samband?
 
Sv: Osäkert?

Jag kommer inte heller in nu. Jag har Chrome (tror jag).
Jag har inga bilder i galleriet och har mig veterligen inte klickat på någon annons (vad jag kommer ihåg, kan ju ha gjort det av misstag). Programmen har uppdaterats idag, jag har inte testat att göra en systemåterställning.

Detta skrives via explorer.
Guuuud så obekvämt :arghh:
Hjääälp!!!!
 
Sv: Osäkert?

kl

Sitter på IE nu, för genom Chrome kommer man inte in alls. Inte en chans. Har inga bilder. Kom inte in oinloggad heller.
 

Liknande trådar

Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: Jeps
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp