Oseriös avel, ämnet som tyvärr aldrig tar slut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hamnade i en diskussion om fransk bulldog-valpar och kollade Blocket.
Just nu ligger det 8 annonser om valpar till salu ute. Priser mellan 15-17 000 kr. INGEN är SKK-reggad. Helt galna priser för oreggade hundar. Men alla föräldrarna är såklart "100% renras" :meh:
 
Här är en hane utannonserad för stud i närheten. KC-proven står det, men inga titlar... inte för att det spelar någon roll egentligen. Titta bara på det där ansiktet och den där nosen. :crazy:
Säljaren kommer säkert boka parningar som bara den.
19598878_121681371768298_5269398080374210684_n.jpg
 
Hamnade i en diskussion om fransk bulldog-valpar och kollade Blocket.
Just nu ligger det 8 annonser om valpar till salu ute. Priser mellan 15-17 000 kr. INGEN är SKK-reggad. Helt galna priser för oreggade hundar. Men alla föräldrarna är såklart "100% renras" :meh:
Och då ligger dom priserna i höjd med stamtavlehundar.
 
Jag är helt skadad av den här tråden, sist jag var på Ultuna kunde jag inte låta bli att studera alla trubbnosar jag såg för att kolla deras näsborrar. O_o Det var två mopsar i väntrummet men fy :devil: vilken ful ras det är! Nu var patienten(?) iofs 10 år, den andra hunden var 4 - 6 år gammal, men vad har man en sån hund till? De kan inte andas, de är klumpiga och fula som stryk.
 
Var i Gränna igår och hörde några staffar som andades som många frallor. Sen står de och skakar och darrar som jag vet inte vad.
 
Gick precis med i en grupp på FB, där en aussieägare säger att rasen inte borde ligga under SBK längre, för hundarna har blivit för veka....? Exakt HUR skulle det hjälpa rasen att INTE ligga under SBK där det iaf är krav på MH för avel osv?!

Och sen undrar jag hur hen kommit fram till att rasen har blivit för vek, när vi t.o.m ser en uppåttrend på MH resultat gentemot rasklubbens idealprofil.....

Har ställt frågan, får se om jag får svar...

Såg ditt svar o tack för like:en :D

Om jag ser helt rätt (ibland är ju FB lite skumt) så har hen som skrev påståendet tagit bort svaret ur den tråden efter att jag skrev min fråga...
 
Har du testat någon gång? Du kan ju inte avfärda tesen förrän du provat :idea:
Nja alltså även matte föredrar ju rastning. Ut och röra på fläsket och dessutom så slipper man ju otrevliga överraskningar inne :angel: fast det är ju klart, blandraser kanske har en naturligt medfödd begåvning att gå på toaletten och sätta sig på holken. Så dumt att jag inte sett det innan. Då hade jag kunnat klara mej med ett löparband istället :laugh:
 
Nja alltså även matte föredrar ju rastning. Ut och röra på fläsket och dessutom så slipper man ju otrevliga överraskningar inne :angel: fast det är ju klart, blandraser kanske har en naturligt medfödd begåvning att gå på toaletten och sätta sig på holken. Så dumt att jag inte sett det innan. Då hade jag kunnat klara mej med ett löparband istället :laugh:
Annars får man bara skaffa sig en kattlåda ala gigantus! :angel::angel::up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 119
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 150
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 478
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp