Bukefalos 28 år!

Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är folk på allvar helt dum i huvudet överlag? Ligger och tittar på CM (ja jag erkänner - jag inte kan låta bli nu när tristessen är total) i detta avsnitt är det en familj som skaffat sig två olika typer av varghybrider och motiverar det med "ja vi vet att regeringen starkt avråder från från att hålla varghybrider som sälskapsdjur men vi gillar deras utseende och vi ringde flera uppfödare som alla sa att det va som att ha vilken hund som helst. Därför skaffade vi två" :banghead:

Det är ju fan rent djurplågeri:rage:

Och när CM sätter krav med sina metoder står vargstackarn och skakar med svannsen mellan benen och vill fly därifrån (och eftersom man inte får se hur tiken hamnade i den sinnesstämningen så vet jag inte om jag vill veta vad han gjorde med henne för att komma dit heller).

Tror jag nu ska gå och måla en dörr eller nått innan jag sätter igång förlossningen i ren ilska.
Skulle det sätta igång och det blir en pojke måste han få heta Cesar! :)
 
Skulle det sätta igång och det blir en pojke måste han få heta Cesar! :)
... Och erkänna resten av mitt liv för hundmänniskor runt om i världen att jag frivilligt tittat på CM under graviditeten..... Näh där går gränsen :o:laugh:
OT
En granne till mina föräldrar kom i förbifarten med någon skämtsam kommentar om att min unge kommer träna hund så snart den är född och långt innan den kan gå eller prata.
Det enda jag kunde tänka va "ja naturligvis, den ska ju bo med massa hundar så något annat än att hundarna och bäbisen kommer lära av varandra känns ju helt otänkbart:confused:" :angel:
Jag är nog helt hjärntvättad genom åren :o:laugh:
 
Sambons ex hade nån typ av varghybrid...2 st.
De var som vargar är, skygga, osociala, egna och misstänksamma. De hade ingen vilja alls att vara till lags, samarbeta eller annat som gör en hund träningsbar. De ville helt enkelt bara vara ifred och drog sig undan. Detta till den gräns att sambon tillslut vägrade ha dem i huset då de var opålitliga och dessutom alltid flockade ihop sig i alla situationer (sambons barn var ganska unga då)
De var omöjliga att ha lösa och bet ihjäl hans katter samt ett rådjur som kom in på tomten. Då fick han nog och ställde kravet "gör dig av med dom eller flytta".
Hon flyttade.
De ställde till så mycket mer sen så båda togs bort med en tids mellanrum.
Sambon älskar både hundar och vargar, men anser att kombon är helt sjuk och är direkt olämpliga att ha i ett hushåll. Hunden har vi i tusentals år anpassat till oss och ett tamt liv. Vargen har alla sina överlevnadsinstinkter kvar.
 
Sambons ex hade nån typ av varghybrid...2 st.
De var som vargar är, skygga, osociala, egna och misstänksamma. De hade ingen vilja alls att vara till lags, samarbeta eller annat som gör en hund träningsbar. De ville helt enkelt bara vara ifred och drog sig undan. Detta till den gräns att sambon tillslut vägrade ha dem i huset då de var opålitliga och dessutom alltid flockade ihop sig i alla situationer (sambons barn var ganska unga då)
De var omöjliga att ha lösa och bet ihjäl hans katter samt ett rådjur som kom in på tomten. Då fick han nog och ställde kravet "gör dig av med dom eller flytta".
Hon flyttade.
De ställde till så mycket mer sen så båda togs bort med en tids mellanrum.
Sambon älskar både hundar och vargar, men anser att kombon är helt sjuk och är direkt olämpliga att ha i ett hushåll. Hunden har vi i tusentals år anpassat till oss och ett tamt liv. Vargen har alla sina överlevnadsinstinkter kvar.

Ja Precis så är nog övervägande majoriteten, den informationen fans också under programet typ (nu blir det eget hopkok av vad som stod men ni förstår sammanhanget) "amerikanska myndigheter avråder starkt från att ha vargar
och alla typer av varghybrider som sällskap då dessa djur inte är anpassad till vårt samhälle och dessa individer blir därför extremt opålitliga och skador som uppstått vid hanteringen av dessa djur har ökat lavinartat"

Men alltid ska det ju finnas de människor som tänker att "äh så farligt kan det ju inte vara, JAG vet ju hur man hanterar sådant där" :banghead:

Och att sedan gå från det till att avla fram skiten och sälja dem med "de är som alla andra hundar."....:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Så vitt jag kan förstå är det mer än bara en "rekommendation från regeringen" att inte ha varghybrider. Dessa verkar snarare vara totalillegala att inneha och kända hybrider (typ som vara med i ett tv program som sänds över hela världen) leder till omhändertagande och avlivning av "hunden". Men... Det kanske beror på vilken stat de bor i.

Har sett en på ett hundforum jag är medlem på som ibland är "hundvakt" åt någon som bedriver ett "sancturay" för varghybrider. Som folk haft men inte klarat av
 
I vissa stater får man ju ha tigrar och andra exotiska djur så vad är en varghybrid då liksom?

Tja att äga riktiga vargar är tillåtet i 12 stater, och 13 till om man har tillstånd..

Fast du får nog inte ta med dig dina tigrar, vargar, björnar, gorillor på stan någonstans i USA tror jag.
 
Kollade lite på blocket för första gången på ett par år.
Varifrån kommer alla huskys? Alltså jag förstår ju att folk vill bli av med dem. Det hade jag också velat. Jag kan även förstå att man som okunnig vill ha dem för att de är så snygga. (Mötte em sådan person på fest för ett tag sedan...)
Men däremellan? Jag ser dem nästan aldrig? Var finns alla dessa huskys?
 
Kollade lite på blocket för första gången på ett par år.
Varifrån kommer alla huskys? Alltså jag förstår ju att folk vill bli av med dem. Det hade jag också velat. Jag kan även förstå att man som okunnig vill ha dem för att de är så snygga. (Mötte em sådan person på fest för ett tag sedan...)
Men däremellan? Jag ser dem nästan aldrig? Var finns alla dessa huskys?

Varför förstår du att de vill bli av med dom? (Kan tolka dig lite fel men lät som att rasen i sig var koko)
 
Tja att äga riktiga vargar är tillåtet i 12 stater, och 13 till om man har tillstånd..

Fast du får nog inte ta med dig dina tigrar, vargar, björnar, gorillor på stan någonstans i USA tror jag.

Insåg nu att mitt inlägg kunde tolkas som att jag tycker varghybrider är okej- det gör jag inte. Jag sätter dom i samma kategori som riktiga vargar med en hel del förvirring intrasslad i generna också. Bara för att förtydliga.
 
Kollade lite på blocket för första gången på ett par år.
Varifrån kommer alla huskys? Alltså jag förstår ju att folk vill bli av med dem. Det hade jag också velat. Jag kan även förstå att man som okunnig vill ha dem för att de är så snygga. (Mötte em sådan person på fest för ett tag sedan...)
Men däremellan? Jag ser dem nästan aldrig? Var finns alla dessa huskys?

Jadu..men Sverige är stort och så överfullt med huskyomplaceringar är det väl ändå inte, relativt sett.

Däremot hittade jag en rolig mening i en av annonserna:
Hemmet vi önskar och kräver för henne är ett livslång hem med aktivitet, ej som enbart draghund

Vad hemskt det vore för en husky att komma till en ägare som skulle ha den som draghund!
 
Insåg nu att mitt inlägg kunde tolkas som att jag tycker varghybrider är okej- det gör jag inte. Jag sätter dom i samma kategori som riktiga vargar med en hel del förvirring intrasslad i generna också. Bara för att förtydliga.

Jag tolkade det iaf inte som så! Jag bara blev tvungen att googla på vilja djur som är lagliga var i USA..inte så jättehårda restriktioner där inte. Men jag tror det ska till en hybrid för att du ska få ha den som en "hund" och gå promenixar i byn med den (hoppas jag iaf). De gillar ju det här med vilda djur i USA. Är det inte poppis med halv-vildkatter också? Savannah/Serval eller vad de nu heter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
31 32 33
Svar
654
· Visningar
61 177
Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 239
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp