Bukefalos 28 år!

Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svarar allmänt på huskyspåret.

När vi jobbade i Åre var det inte ovanligt med (storstads-)folk som kom fram och pratade i tron att vår jämte va en huskey. Vi valde att inte upplysa dom om att det va en jämte om dom inte rakt ut frågade (sällan någon som frågade) men svarade istället snällt på frågorna "nej det är ingen sällskaps hund" "ja den behöver extremt mycket motion för att må bra "nej de finns ingen sällskaps variant" "ja dom är jätte bra famijehundar, OM den får rätt typ av daglig stimulans utanför hemmet"
 
Ja och man kan para de med massa andra raser!

Varför inte en Shepsky
201b55e68f85f498a66ae4b46cafff8c.jpg


Pitsky
cded78748fe863abeb954f90b7b175da.jpg


Corsky
957b38c8a7f74bc1a736a3cb2ab9ed1c.jpg


Rottwerian husky
0c8ef747840c1d443d347d0c5eb93b2a.jpg


Wolfsky
Husky-mix-3.jpg


Och när jag ändå googlade hittade jag lite andra variander med shar-pei...

Sharp asset
mixed-breed-dogs-22.jpg


German sharpei
mixed-breed-dogs-5.jpg


Cocker-pei
mixed-breed-dogs-3.jpg
Nu svär jag i Bukekyrkan men: corskyn! :love:

Dock låter det inte helt enkelt med vallning och drag i samma hund :meh:
 
Låt mig presentera en av de största anledningarna till att folk blandar Pomeranian med Husky; Pomskyn Mya!
fox-dog-pomeranian-husky-mya-the-pomsky-11.jpg

Den här hunden har blivit typ världskändis genom instagram och jag förstår det, alltså jag skulle inte säga nej till att ha en sån där sötnos :love:
 
Låt mig presentera en av de största anledningarna till att folk blandar Pomeranian med Husky; Pomskyn Mya!
fox-dog-pomeranian-husky-mya-the-pomsky-11.jpg

Den här hunden har blivit typ världskändis genom instagram och jag förstår det, alltså jag skulle inte säga nej till att ha en sån där sötnos :love:
Ser ju ut som en vanlig shiba ? eller sån där spets , finsk?
 
Njaej. Den är väl varken lik en shiba eller en finnspets. Möjligtvis en tecknad räv. =) Ögonen är rätt slående också!
Jag förstår att fler vill ha en likadan. *vissel*
 
Låt mig presentera en av de största anledningarna till att folk blandar Pomeranian med Husky; Pomskyn Mya!
fox-dog-pomeranian-husky-mya-the-pomsky-11.jpg

Den här hunden har blivit typ världskändis genom instagram och jag förstår det, alltså jag skulle inte säga nej till att ha en sån där sötnos :love:

Alltså den där ser ju ut som tecknade Robin Hood (räven) fast irl!

OT så är väl Huskyns blå ögon dess största nackdel, känns som att det mest är det folk vill åt när de korsar hej vilt med dem. Har för övrigt aldrig träffat en "koko" renrasig husky men då känner jag å andra sidan ingen som inte aktiverar sin hund som har en. Själv föredrar jag malamuter :love:
 
Låt mig presentera en av de största anledningarna till att folk blandar Pomeranian med Husky; Pomskyn Mya!
fox-dog-pomeranian-husky-mya-the-pomsky-11.jpg

Den här hunden har blivit typ världskändis genom instagram och jag förstår det, alltså jag skulle inte säga nej till att ha en sån där sötnos :love:
Min första tanke var "Oj, den såg ut som en räv", men sedan kom jag på att en räv inte alls ser ut så :p
(och nej, jag skulle verkligen inte alls vilja ha en hund som såg ut så... fast det förvånar nog ingen med tanke på vilken typ av hundar jag faller för ;) )
 
Min första tanke var "Oj, den såg ut som en räv", men sedan kom jag på att en räv inte alls ser ut så :p
(och nej, jag skulle verkligen inte alls vilja ha en hund som såg ut så... fast det förvånar nog ingen med tanke på vilken typ av hundar jag faller för ;) )

Den ser ut som en mangaräv. :D
(Av någon anledning tilltalas inte jag heller av utseendet. Måste var för att jag gillar saluki. :angel:)
 
Jag kunde inte låta bli att kolla köpes-annonser på blocket nu, alltså folk som söker hund.

"Rottweiler, schäfer, dobermann eller pitbull
Jag är en kille som är intresserad av att köpa en lite starkare hundras."

Hoppas att han inte får några svar med en sådan annons...
 
Jag kunde inte låta bli att kolla köpes-annonser på blocket nu, alltså folk som söker hund.

"Rottweiler, schäfer, dobermann eller pitbull
Jag är en kille som är intresserad av att köpa en lite starkare hundras."

Hoppas att han inte får några svar med en sådan annons...
Om det är styrkan han vill åt så kan jag även tipsa om fler hundar i samma storleksklass.
Golden, Storpudel, Collie, labrador, samodjed.
Vill han ha en riktigt stor och stark hund så varför inte New Foundland, St Bernard....
Undra om han ska dra med hunden eller varför den ska vara stark? :angel:
 
Jag är alltid fascinerad av hur någon lyckas hålla reda på alla raser i en sån soppa. Det skulle kanske gå om man äger alla själv, men annars? Det enda som är mer imponerande är folk som vet hur många procent av varje ras. :laugh:
Nu måste jag fråga eftersom jag inte kan något om hundar och är nyfiken.
När man börjar komma upp i sex-åtta olika raser är det fortfarande vits med att komma ihåg allt som ingår i soppan? Det går väl inte att veta vad som slår igenom ändå eller underlättar det på något sätt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
637
· Visningar
57 629
Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 693
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
275
Senast: Lillefrun
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 613
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp