Bukefalos 28 år!

Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar hur det ser ut med avel på 2or och sämre? Borde sådana exemplar tas ur avel?
Alltså har man sämre än en 2:a borde personen absolut få förelägganden om att bära munkavle och tvångströja när denne vistas i offentliga miljöer. Det är inte så roligt för individen kanske, men man måste tänka på säkerheten både för individen själv och omgivningen när man hanterar så pass reaktiva individer.
 
Jag tänkte i stället föreslå obligatoriska tumvantar när dessa personer loggar in på facebook, det går fortfarande att skriva men förhoppningsvis så sakta att personen hinner tänka efter.

Men sen kom jag på att det förmodligen i första hand skulle fungera på de som klarat testen utan problem...
 
Är det bara jag som missat eller är "rasen" coltriever ny för det här forumet?

http://www.coltriever.com/
"Sporting, shepherding, agility, and the show ring this breed has it all, and having said all of this a perfectly suited companion for the country estate, farm and within the family unit"

Varför blanda med golden när tvättäkta BCs funkar perfekt för vattenapportering?
hA09D87C7
 
Allt man behöver för att ta fram en ny ras är en tik, en hanhund och basala kunskaper i att bygga hemsidor. :meh:

Jag har förövrigt bestämt mig för att låna en schäfertik som jag kan para med Bentley och börja kränga valpar med världens ärligaste designerrasnamn - Schällie! (Ja, jag är trött på att han ljudar vid förväntan...).
 
Allt man behöver för att ta fram en ny ras är en tik, en hanhund och basala kunskaper i att bygga hemsidor. :meh:

Jag har förövrigt bestämt mig för att låna en schäfertik som jag kan para med Bentley och börja kränga valpar med världens ärligaste designerrasnamn - Schällie! (Ja, jag är trött på att han ljudar vid förväntan...).
:laugh:
 
Och jag tror jag köper en pooh och så knyter jag fast honom här ute på gården så kan ni som vill göra designerhundar :idea:
Och själv kan jag göra Pinnpooh,moppooh och frapooh.
Och när vi är klara med honom så säljer jag honom som 100% pooh,är det någon speciell färg ni vill ha? Dom finns ju inte i merle men en harlekin kanske duger,så blir valparna lite upphottade i kul färger.
 
Och jag tror jag köper en pooh och så knyter jag fast honom här ute på gården så kan ni som vill göra designerhundar :idea:
Och själv kan jag göra Pinnpooh,moppooh och frapooh.
Och när vi är klara med honom så säljer jag honom som 100% pooh,är det någon speciell färg ni vill ha? Dom finns ju inte i merle men en harlekin kanske duger,så blir valparna lite upphottade i kul färger.

Du får kaffa en tik då så kan vi göra en Poohchi! Låter som ett gulligt husdjur :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 779
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 900
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 856
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 464
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp