Bukefalos 28 år!

Oseriös avel nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borzoi x Aussie (Fin färg om inte annat...)
Borzoi-Mix.jpg


Borzoi x Xoloitzcuintli (ser dock mer ut som Greyhound än Borzoi)
tumblr_lz1cpaQ5rO1ro1jpzo1_500.jpg


Borzoi x Afgan
Jaz+in+Sun+C.jpg


Borzoi x BC (tänk er vallet och jakten i samma hund...)
ec3d6dc79e5c3f0975b93e7c4eafbece.jpg
 
Den absolut bästa designerhunden jag vet är en (mycket seriös uppfödare av Golden och lite av en förebild för mig) uppfödare som föder upp "beertrievers" (det är på skoj men hennes hundar hämtar öl så väldigt praktiskt :D)
Var påväg att skriva något om att stödja folk som håller på med blandrasavel på sidan om renrasaveln, sen läste jag till punkt :D
 
Åter tillbaka till dessa facebookdiskussioner. Såg nu ett inlägg där en hund fått diagnosen spatt för ett tag sen men att det nu höll på att läka ut men foten (gissar att det var hasen och ner som menades pga bilden) hade blivit sne.

Jag har aldrig hört talats om spatt på hundar :confused:
Är det samma som på hästar? Jag har googlat men det enda jag hittar om hundar och spatt är när spatt är det samma som tokryck. Finns det spatt på hund?

Fick ingen klarhet alls i svaren i inlägget utan det var bara grattisinlägg till att hunden mådde bättre (vilket givetvis är bra)
 
Allvarligt, detta var nog något av det obehagligaste jag sett. Jag hade skitit på mig om jag mötte den här i en mörk gränd. Snälla säg att det är fotoshop? :eek::nailbiting:
Nä, det är det tyvärr inte :p Jag som gillar lite extrema saker tycker den såg cool ut. Dock skulle jag nog rent praktiskt inte orka med en nakenhund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 779
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 900
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 857
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jag och en vän är väldigt oense om en sak, och skriver här för att själv få en klarhet i det hela, samtidigt som jag gärna vill höra er...
Svar
15
· Visningar
2 464
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp