Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej Nu säljer jag fyra underbara valpar.

1.Hane Enzo är en bra familje hund.Han är hur snäll som helst och väldig gosiga.Han älskar att leka.

2.Hane Charlie han är så himla gosig han älskar mat och att sova.Han är hur gosig och snäll som helst.

3.Tik Akita hon är hur busig och älskar att leka.Hon är hur gosig som helst.Hon är en lätt lärd hund.

4.Tik Zerra hon är en lugn och gosig tjej älskar att lära sig saker.Hon är så himla snäll och älskar att busa med andra.

"blandras mellan golden retriever bordercollie collie"

Personligen stör jag mig nått otroligt på allt det här om att alla beskrivningar om valpar är om att de är hur gosiga som helst. De älskar mat och att leka också! Men dåså!! Himla snälla och gosiga, då behöver man inte veta mer ju! Gosigos gulligull!!! SÅ SÖTA OCKSÅ!!
 
Vi har ju en labrador som gårdshund här på halvtid, jag kan lätt skriva en lista på anledningar till att en labrador viftar på svansen (men pga tidsbrist kortar jag ned den lite):

1. Man pratar med labradoren
2. Man pratar med någon annan
3. Man tittar på labradoren
4. Labradoren tittar på någon
5. Labradoren är ute
6. Labradoren är inne
7. Labradoren drömmer
8. Labradoren hör ordet "mat" (där kan det dock finnas viss osäkerhet om det är en labrador eller en studsboll)
9. Labradoren äter
10. Labradoren lever

Så när det gäller en labrador är det nog mer läge att ta den till en veterinär om den slutar vifta på svansen, risken finns att den är död.

Jag tror jag har en Labrador.
 
Vet inte om detta platsar riktigt här, ryckte bara det var så tragiskt.
Var inne på en uppfödares hemsida igår. Pekingeser, där det först står att målet med deras uppfödning är friska och sunda hundar.
När man läser vidare står det att de inte är hundar för promenader, max 1 km i deras takt och absolut inte i skogen eftersom benen är för korta.
Ett under att Ruben överlevt i åtta år nu som hoppar hinder, går milslånga promenader och springer i skogen.
 
Vet inte om detta platsar riktigt här, ryckte bara det var så tragiskt.
Var inne på en uppfödares hemsida igår. Pekingeser, där det först står att målet med deras uppfödning är friska och sunda hundar.
När man läser vidare står det att de inte är hundar för promenader, max 1 km i deras takt och absolut inte i skogen eftersom benen är för korta.
Ett under att Ruben överlevt i åtta år nu som hoppar hinder, går milslånga promenader och springer i skogen.

Öh vad ska de vara till för då tycker den uppfödaren, om de inte kan gå mer än en kilometer? O_o
 
Vet inte om detta platsar riktigt här, ryckte bara det var så tragiskt.
Var inne på en uppfödares hemsida igår. Pekingeser, där det först står att målet med deras uppfödning är friska och sunda hundar.
När man läser vidare står det att de inte är hundar för promenader, max 1 km i deras takt och absolut inte i skogen eftersom benen är för korta.
Ett under att Ruben överlevt i åtta år nu som hoppar hinder, går milslånga promenader och springer i skogen.
Vafan... Du har inte lust att skicka PM med länk till hemsida? Det där är så idiotiskt att jag vill se det...
 
På två ställen på FB (rasklubbens sida och en uppfödarsida) lägger en kvinna ut sin aussiehane till avel. När flera påpekar lite diskret att hon kanske borde titta på rasklubbens offentliga EP-lista innan hon anser honom vara "klar för avel", och när hon ignorerar det skrivs det direkt i tråden att hennes hunds pappa lämnat flera EP-avkommor, och det finns EP nära på hennes hunds mammas sida också.

Vad gör kvinnan då? Tackar för infon så hon slapp göra ett avelsmisstag? Nä, blir först skitsur på de som skriver om EPn i släkten, sen raderar tråden på bägge ställena.

Jag önskar att det innebar att hon slutade tänka på att använda sin hane i avel, men tyvärr tror jag att det bara är så att hon inte vill att fler (som kanske inte "orkar"/har kunskapen att leta) ska se svart på vitt om EPn i hundens släkt... :(
 
Vet inte om detta platsar riktigt här, ryckte bara det var så tragiskt.
Var inne på en uppfödares hemsida igår. Pekingeser, där det först står att målet med deras uppfödning är friska och sunda hundar.
När man läser vidare står det att de inte är hundar för promenader, max 1 km i deras takt och absolut inte i skogen eftersom benen är för korta.
Ett under att Ruben överlevt i åtta år nu som hoppar hinder, går milslånga promenader och springer i skogen.

Herregud. Pinsamt. Påminner om en cardigan-uppfödare som tydligen är anti all form av aktivitet. "Agility är onaturligt!! Att dra en pulka är onaturligt!!!!", ja för jag ser ju verkligen att dina vallar kossor ständigt på korten du lägger ut... :meh:
 
Vi har ju en labrador som gårdshund här på halvtid, jag kan lätt skriva en lista på anledningar till att en labrador viftar på svansen (men pga tidsbrist kortar jag ned den lite):

1. Man pratar med labradoren
2. Man pratar med någon annan
3. Man tittar på labradoren
4. Labradoren tittar på någon
5. Labradoren är ute
6. Labradoren är inne
7. Labradoren drömmer
8. Labradoren hör ordet "mat" (där kan det dock finnas viss osäkerhet om det är en labrador eller en studsboll)
9. Labradoren äter
10. Labradoren lever

Så när det gäller en labrador är det nog mer läge att ta den till en veterinär om den slutar vifta på svansen, risken finns att den är död.

Haha, det där stämmer verkligen in på en Welsh Springer Spaniel som vi har på klubben också. Han är verkligen glad jämt och möter hela världen med ett glatt ansikte och en viftande svans. Även under platsliggningar sveper svansen över marken konstant.
Lustigt nog verkar många hundar tycka att han är jätteprovocerande och skälla ut hans lyckliga uppenbarelse(något som inte påverkar hans sinnelag mer än någon millisekund). Jag var lite förvånad över det, för han beter sig verkligen inte utmanande, men som min tränare uttryckte det: "Skulle inte du bli irriterad på någon som gick och var glad hela jäkla tiden?" :D
 
"blandras mellan golden retriever bordercollie collie"

Personligen stör jag mig nått otroligt på allt det här om att alla beskrivningar om valpar är om att de är hur gosiga som helst. De älskar mat och att leka också! Men dåså!! Himla snälla och gosiga, då behöver man inte veta mer ju! Gosigos gulligull!!! SÅ SÖTA OCKSÅ!!

De vill dessutom ha ut en av valparna på foder och ta kullar på den... :banghead:
 
Apropå matglada labradorer...
Vet ni vad man får om man korsar labb, rottis, golden och springerspaniel?

Ett slukhål. Det behöver inte ens vara ätbart.

Voff som köpte hund som väääääldigt naiv 18-åring :meh:
 
Det charmiga med labbe är inte bara deras viftande svans. Hela kroppen gungar när vår labbe viftar (nej, inte fett som dallrar ;)). Det gulligaste tycker jag är när man ser honom rakt framifrån och inte ser svansen, men ser att han viftar ändå för snoppen rör sig i samma takt som svansen :o :D
 
På två ställen på FB (rasklubbens sida och en uppfödarsida) lägger en kvinna ut sin aussiehane till avel. När flera påpekar lite diskret att hon kanske borde titta på rasklubbens offentliga EP-lista innan hon anser honom vara "klar för avel", och när hon ignorerar det skrivs det direkt i tråden att hennes hunds pappa lämnat flera EP-avkommor, och det finns EP nära på hennes hunds mammas sida också.

Vad gör kvinnan då? Tackar för infon så hon slapp göra ett avelsmisstag? Nä, blir först skitsur på de som skriver om EPn i släkten, sen raderar tråden på bägge ställena.

Jag önskar att det innebar att hon slutade tänka på att använda sin hane i avel, men tyvärr tror jag att det bara är så att hon inte vill att fler (som kanske inte "orkar"/har kunskapen att leta) ska se svart på vitt om EPn i hundens släkt... :(

Varför är jag inte förvånad :crazy: Är så trött på dem som till varje pris ska ha sin hane i avel, de tackar ja till alla förfrågningar utan urskiljning och vips är en hane pappa till ett flertal kullar i en ras utan att någon av avkommorna har utvärderats.

Jag skulle tycka det var oerhört jobbigt om jag lät min hane gå i avel och sen blir något knas. Men då kan man ju alltid skylla på något annat verkar det som :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 469
Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 246
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Lillefrun
·
IT & mobiler Fick ett samtal i förrgår från en kvinna som utgav sig från att vara från Telia. Hon gav mig ett erbjudande där jag som gammal kund...
2
Svar
34
· Visningar
1 556
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp