Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte så säker på att folk ändå kommer förstå problemet med trubbnosarna idag, men jag hoppas.¨

Jag jobbade totat 7 timmar förra veckan, på två dagar. Ena dagen började vi mitt pass med att avliva en trubbnos, som tom fick bli sövd innan den fick träffa ägarna för den blev så upphetsad att den inte fick luft annars.
Andra dagen avslutade jag mitt pass med att sitta och hålla om en trubbnos som fick avlivas, där veterinären var tvungen att berätta för djurägarna att de tyvärr inte skulle hinnan in innan avlivningen.

Nej, jag har inte heller några större förhoppningar om att det ska gå upp särskilt många ljus tyvärr... Gräsliga berättelser!

(Ser kanske absurt ut med min fyrkantiga hund på avataren, men ja, jag tycker det är skillnad... :o)
 
Vad sägs om människan som ställer en fråga om sin trubbnos på en sida på fb. Den har kräkts men är pigg. Hon vill inte ta den till veterinären om den inte är uttorkad, för den får såna problem med andningen då den stressar upp sig där :banghead:
 
Jag är inte så säker på att folk ändå kommer förstå problemet med trubbnosarna idag, men jag hoppas.¨

Jag jobbade totat 7 timmar förra veckan, på två dagar. Ena dagen började vi mitt pass med att avliva en trubbnos, som tom fick bli sövd innan den fick träffa ägarna för den blev så upphetsad att den inte fick luft annars.
Andra dagen avslutade jag mitt pass med att sitta och hålla om en trubbnos som fick avlivas, där veterinären var tvungen att berätta för djurägarna att de tyvärr inte skulle hinnan in innan avlivningen.

Fy fan rent ut sagt :cry:
 
Ehhm... Finns en kull på blocket nu, med parningsbild och allt. Blandras, två raser. Problemet (utöver att det är en blandras alls)... Mamman är liver/white, pappan ser ut att vara lever, antingen som bb dd eller som bb med blekgen (pudel). Valparna och andra sidan är bara svarta, en black tan.. Something's fishy here. Iofs skulle pappan kanske kunna vara blekt röd men han ser ändå ut att ha levernäsa och det förklarar väl inte valparnas färg...
 
En bekamt har varit på utställning och publicerade bilder på fb som hon fotade där. På två av bilderna visas en Engelsk Bulldogg som får syrgas!!! :eek::eek::cry::cry::cry::cry::cry::cry:
 
WTF?????? :banghead::yuck::mad::down::rage::banghead:
Dom bilderna borde skickas pronto till SKK o FCI samt UKC!
Det är inte i Sverige, i England om jag inte har helt fel. Tydligen vanligt där enligt henne.

Sitter vid mobilen nu så vet inte hur jag kan lyckas dela bilden.. Om någon vill se en av bilderna så har jag delat den offentligt på min fb, Karolina Carlevad heter jag.
 
9 månader gammal Tysk Schäfer (vit) omplaceras på grund av ändrade förhållande.

Går inte att regga i SKK eftersom han är rakryggad och vit. Jo, så är det säkert...
 
Vad gör en sådan hund på utställning? Är de inte oftast till för hundar man avlar på?
Nja. Jag avlar inte på min men ställer ut honom ändå, för skojs skull :) Men i det här fallet spelar nog inte andningen så stor roll skulle jag tro, vinner hunden många priser går den nog i avel ändå.
 
Ang trubbnosavel; såg mig omkring igår efter rottweilers och hittade ett antal exemplar med en näsa som kändes allt annat än rottweileraktig - kortare och lite bakåtlutad i nosen... O_o Är detta något nytt fenomen? Har inte sett det tidigare.

Tycker även det finns åtskilliga som inte alls har en kroppsbyggnad som en rottis; med den breda, musklade fronten och nacken och kraftiga kroppen. Mer som vilken slank hund som helst. Vafalls? :mad: Är rottisaveln så splittrad?
 
Nja. Jag avlar inte på min men ställer ut honom ändå, för skojs skull :) Men i det här fallet spelar nog inte andningen så stor roll skulle jag tro, vinner hunden många priser går den nog i avel ändå.
Men hur fasen kan man avla på en hund som behöver syrgas? Har rasföreningen - eller vad det nu heter - fullständigt tappat det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 900
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp