Bukefalos 28 år!

perser utan tänder

S

Stoppard

Är det någon som vet om det finns ett
ärftligt tillstånd hos perserkatter som
gör att de inte får tänder?
 
Inte på seriöst avlade djur iaf. på utställningar kollas alltid bett/tänder och ev. avvikelser medför att katten inte kommer upp i Ex1. Då det finns gott om perserkatter på marknaden, så finns det ingen anledning att avla på defekta djur, det kan vara svårt nog att bli av med dem som är korrekta, men kanske inte håller måttet för utställning.
Har ngn erbjudit dig att köpa?
Mvh
Nin
 
Tycker du ska kontakta en seriös veterinärstation.
För tyvärr så har dom flesta perser så pass många defekter att fråga en uppfödare är rätt meningslöst.
Dom berättar inte några "dåliga" effekter på perseraveln.
 
Har haft tur med mina iaf, de funkar som vilken annan kattras som helst förutom pälsvården som ju blir en del extra speciellt när de fäller :crazy: och då är ändå en av dem i utsällningsskick mellan varven.
Det som brukar spöka är ögonen pga dåliga tårkanaler + div. pälsproblem pga dålig skötsel. PKD testar många katterier för och du väljer själv att gynna den uppfödning som i ditt tycke är mest rätt. Defekta katter kommer ingen vart på uts. så leta efter ungar där båda föräldrarna är meriterade i flera led. De större katterierna kan inte gärna riskera att producera en massa skräpkattern när marknaden ser ut som den gör, det kryllar av perserkatter till salu minst sagt.
Nin med just nu bara två hårmonster
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: kma
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 018
Senast: MiniLi
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: julgrisen
·
Tjatter Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp