Bukefalos 28 år!

Piercingar

Sv: Piercingar

Kl

Funderar på att pierca septum när jag får pengar till det. Men måste bara veta om det gör ont och hur lätt den är att rengöra och så. Är läkningstiden kort/lång?
 
Sv: Piercingar

*kl*

Ännu ett "jag funderar"- inlägg då =P

Jag funderar på bröstvårtan.. Vad brukar det kosta och hur funkar det med läkning? Och har man stav från början eller ring eller får an välja själ? Jag vill ha en stav, ingen ring.. Och hur är det med läkning och ömhet och sånt? Smärtan är jag egentligen inte rädd för, det är mera efteråt då.. kan man ha bh på sig och så, eller man ska försöka undvika det ett par dagar eller så? Haha, känns som rätt dumma frågor, men ja^^ Hoppas ngn vill o kan svara =)

och Sweep; Måste bara säga att din näspiercing är så sjukt fin! =D

//r
 
Sv: Piercingar

Kl

Funderar på att pierca septum när jag får pengar till det. Men måste bara veta om det gör ont och hur lätt den är att rengöra och så. Är läkningstiden kort/lång?

det gör O-N-T!
man gråter ganska bra (eller tårarna rinner automatiskt)

det är ömt och svullet i början så man vill helst inte röra vid piercingen men den är rätt lätt att göra rent annars då den bara är att snurra på den och göra rent.

läker väl på 4-8 veckor tror jag
 
Senast ändrad:
Sv: Piercingar

Har en i tungan sen många år tillbaka, skulle jag göra en till så skulle det nog bli en till i tungan bakom den jag har idag. kan funka?
 
Sv: Piercingar

kl

Jag har snakebites (2 i underläppen alltså), ögonbryn och naveln. Har haft i undersidan (mitten) av läppen och näsvingen också.

Bytte ut labren och ringen jag haft i underläppen igår, labreten satt så hårt att jag var tvungen att knipsa av den jäveln med en tång :devil::rofl:
Men nu har jag två fina öppna ringar istället :love:
 
Sv: Piercingar

Kl

Funderar på att pierca septum när jag får pengar till det. Men måste bara veta om det gör ont och hur lätt den är att rengöra och så. Är läkningstiden kort/lång?

"Jag" gjorde min för kanske 2månader sen :)
Blev ganska chockad, eftersom alla säger att de är den som gör ondast bla,bla och även piercaren sa "är du nervös? de borde du va" xD men sen när den väl va gjord så kändes de inte alls så mkt som jag trott ;O lite mer än i läppen typ.. inga tårar kom heller..
Gör ondare sen under läkningstiden när man ska rengöra o ringen snurrar runt o de svider till som fan.
 
Senast ändrad:
Sv: Piercingar

KL

Nu är jag äv piercad i naveln. Dags att fundera på vad det ska bli nästa gån man besöker piercaren:P
 
Sv: Piercingar

Hur faaan får man ut ringarna ur läppen? AKUT!

Jag har alltid använt sax till att bända isär ringarna med... En sån som är smal framtill, bara att sticka in den i ringen och öppna upp saxen. Man får stå med huvudet ovanför en hink eller nåt bara så ploppen inte åker ut på golvet. Och akta så man inte råkar klippa sig :p
 
Sv: Piercingar

Jag har vanliga hål i örsnibben och en tragus. Har nästan aldrig smycke i de vanliga hålen. Funderar nu på en industrial eller en rook i samma öra som tragus. Vill inte att det ska se "för mycket" ut :p Får se vad det blir :)
 
Sv: Piercingar

Men då! Nu är jag grinig. Pallrade mig iväg till piercingsalongen här i stan. De gjorde inte dermal anchors!
Så på lördag får jag åka till stockholm istället, jag hoppas att de har öppet då! Få nog slänga iväg ett telefonsamtal och fråga. :p
 
Sv: Piercingar

-KL-

Om cirkus en kvart åker jag till Göteborg för att få en vertikal labret gjord, håller jag på att skita ner mig eller?! Har suttit i timmar framför youtube och kikat på filmer där de gör såna piercings, lite hjälpte det mot nervositeten, men inte mycket :crazy:
Nåväl, önska mig lycka till!
 
Sv: Piercingar

*KL*

Jag har haft:
* naveln - vandrade ut
* näsan - läkte aldrig ordentligt tyvärr
* helix - bildades en slags kula som gjorde ont

Jag har:
Tungan - har läkt jättebra och jag ääääälskar den! :love:
3 vanliga lobes - två i ena örat som har samma ring igenom sig och ett i andra örat

Jag vill ha:
Industrial - men är feg att det ska göra för ont då det är i brosket
Tragus - samma rädsla där som över :p
Medusa - men är lite orolig att den kommer ligga och skava på tänder och tandkött.
 
Sv: Piercingar

fast var glad att dom inte gör det om dom känner att dom inte kan.. många ställen som gör fast att dom har bristande kunskap
 
Sv: Piercingar

Så, vad har du/vill du ha för piercing? :bump:

Jag har tragus (ring) i vänsterörat, conch (stav) i höger, vanlig stav i tungan, stav i höger bröstvårta, vanlig stav i naveln och vertikal stav i klitoriskappan.

Just nu står inga piercingar på önskelistan. Eventuellt ska jag någon gång göra om vänstra bröstvårtan (gjorde samtidigt som högra men den migrerade) men då skulle jag behöva känna att jag inte behövde pengarna till något annat samt att jag struntar i smärtan så det lär inte hända på länge.
 
Sv: Piercingar

Åh, du skulle inte vilja svara på några frågor om din bröstvårtepiercing?
Får man stav eller ring från början eller får man välja själv? Hur lång tid tar det tills man kan byta smycke? Något man ska tänka på?

//r
 
Sv: Piercingar

Åh, du skulle inte vilja svara på några frågor om din bröstvårtepiercing?
Får man stav eller ring från början eller får man välja själv? Hur lång tid tar det tills man kan byta smycke? Något man ska tänka på?

//r

Jovisst, men för att friskriva mig lite kan jag bara svara på hur det var för... sju år sen(?) på East Street i Stockholm. :p

Jag fick ring från början. Frågade om jag kunde få stav men piercaren sa att en läkstav, som alltså ska ha marginaler för eventuell svullnad, skulle behöva vara så lång att det var överhängande risk att den skulle vara i vägen. Han rekommenderade ring eftersom bröstvårtan då kunde svälla "utefter ringen" s.a.s., och det köpte jag.

Hur lång tid minns jag inte riktigt... jag tyckte ringarna var snygga när jag hade vant mig men så började den vänstra migrera och då bytte jag till stavar (korta, kulorna satt precis så att de inte tryckte mot utsidan men staven syntes ändå inte mellan huden och kulan) för att jag hoppades att det skulle minska påfrestningen. Rakt hål - rak stav borde funka bättre än rakt hål - böjd ring, tänkte jag. Det var nog ett år efter att jag gjort dem men jag tror att jag fått göra det tidigare om det hade sett okej ut. Vet inte exakt när dock.

Att tänka på: Det kan göra mycket, mycket ont. Hade jag inte betalat för båda innan jag gick in i rummet så hade jag tackat för mig efter den första. Sen måste de ha träffat en nerv när de gjorde den andra. Excellent. I övrigt rekommenderar jag East Streets skötselråd som läsning även om det blir en annan studio du går till. :)http://www.eaststreettattoo.se/piercing/aftercare.html

Edit: Det stod visst inte på den sidan men på piercingöversikten står läktiden på bröstvårta som 6-12 månader.
 
Sv: Piercingar

Det finns så många häftiga stavar till det, men sen är jag extremt rädd för smärtan, tyckte tungan var en plåga. Och hur är då inte två hål i brosket. ischa får nog fundera på det ett bra tag till. ;)
 
Sv: Piercingar

Tack så jättemycket för informationen och länken!
Hmm, ja det lät ju som en förklaring som man kunde köpa till att inte ha stav från början.. vad synd att din migrerade =(. Hoppas min inte gör det.. =/
Men synd att läktiden var SÅÅ lång! Men men.. vill man vara fin får man väl lida pin antar jag!

MikaTela; Ja, det gör ju det, letade litegrann o hittade bl a denna, den tycker jag är fin! http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=12063&from=46

Och appropå smärtan.. haha, jag skulel aldrig våga ta i tungan!! typ överallt annars känns rätt lugnt ;-P haha!
//r
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 753
Senast: Lutten
·
  • Omröstning
Tjatter Nej, nu måste vi ta diskussionen! Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
3 416
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 348
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp