Bukefalos 28 år!

Piercingar

Sv: Piercingar

*kl*
Jag funderar lite på piercingar och har lite frågor, och tänkte att jag kanske kan få lite svar här!
Snake bites (vid underläppen)..
Kanske omöjligt att säga, men vad tror ni priset ligger på på ett ungefär?
Kan man ta båda samtidigt eller brukar man ta en i taget med några veckors mellanrum för att det hela ska läka bättre?
Hur är det med ärr om man bestämmer sig för att ta ut piercingarna?
 
Sv: Piercingar

Gissar att det ligger på 400-500kr/st..
Jag skulle tro att det går att göra båda samtidigt..
Och ja det blir ärr, mer eller mindre olika från person till person..
Bäst svar får du dock om du besöker/ringer/mailar en studio! :)

Lycka till! :)
 
Sv: Piercingar

i min håla ua så kostar det 650 per styck.
vet att vissa har taigt båda samtidigt o vissa inte...
ärr har man sett allt ifrån en liteliten yttepytte ljus prick om man tittat nära till ett litet hål.

Men ärr efter piercing är ju inte hela världen sas, en liten prick vid läppen kan ju döljas lätt eller förklaras lätt.
Inte många kommer att sätta sig och peka och fråga vad det är för nått ;)
sen orala piercingar brukar ju kunna läka lätt och fint vad jag förstått.
 
Sv: Piercingar

*kl*

Hur snart efter att ha gjort en öronpiercing (helix) vågar man färga håret?
Minns att piercaren sa att man skulle vara försiktig men vi pratade inte närmre om det för jag trodde det jag haft i precis innan skulle hålla sig längre eller att jag skulle bry mig mindre men jag är visst otålig och vill fixa nu :D

Är det här med piercing smått beroendeframkallande också eller? Känner mig fasligt sugen på fler hål i öronen men det är nog dumt med 2 till innan de andra läkt helt ordentligt :p
 
Sv: Piercingar

Jag färgade håret 4-5 veckor efter att jag gjort en industrial.
Satte gott om vaselin vig själva hålen och försökte hålla färg bort från dem om/när det kom lite färg på dem så tog jag bort det och satte på med vaselin. Samt tvättade peircingen efteråt.
För mig gick det bra.
 
Sv: Piercingar

*Stular knapp fastan jag ar lite for gammal*

Sa glaaad..!

285333_10151316465997843_885085024_n.jpg


It's Back!

och... *host* sotegoejatterare Piercaren pillade lite.. pillade lite till och bara "Hur lange sedan var det sen du tog ut den?" "Uuuh fyra ar sen eller sa..." "Ooooh WOW! Du har fortfarande ett hal! Nuuu tojjer vi!"

Den ar litelitelite om, minimal svullnad, annars... ar den tillbaka och jag ar sa glad! (Att piercaren sparade mig 40 dollar lite drygt genom att faktiskt pilla och kolla o inte bara kleta dit ett nytt hal gor ju inte saken samre direkt!)
 
Sv: Piercingar

kl.

jag har nu bestämt mej att ta ur min tungpercing pga att tandköttet under ena tanden skavts enormt mycket.. jag har kännt det länge men när man känner med tungan så känndes det inte så farligt så jag har inte grubblat så värst över det men nu när jag verkligen kollade upp det ser det inget bra ut..

men då har jag nu några funderingar::
är de bara att ta ut den?
måste jag ha koll på något?
(tänkte mest om hålet växer igen utanför och de blir bakterier innuti?)

jag har haft den i 5år.

fy vad jag kommer att sakna den.. :(
 
Sv: Piercingar

kl.

jag har nu bestämt mej att ta ur min tungpercing pga att tandköttet under ena tanden skavts enormt mycket.. jag har kännt det länge men när man känner med tungan så känndes det inte så farligt så jag har inte grubblat så värst över det men nu när jag verkligen kollade upp det ser det inget bra ut..

men då har jag nu några funderingar::
är de bara att ta ut den?
måste jag ha koll på något?
(tänkte mest om hålet växer igen utanför och de blir bakterier innuti?)

jag har haft den i 5år.

fy vad jag kommer att sakna den.. :(


Säker på att du har rätt längd på staven? Hur lång har du?
Var i munnen skaver den?

Annars är det bara till att ta ut den eftersom att du haft den så länge, skulle inte tro att du behöver ha extra koll på den, bara sköt munhygienen som vanligt.

Har själv två i tungan + en tounge-web med ring i (strängen under tungan), nemas problemas :)
(mina har jag haft i 7år och weben i 2-3år)
 
Sv: Piercingar

köpte den för 5årsen så jag kommer inte ihåg längen på den men när jag köpte den så sa de att denna är väldigt liten:) och de ville att jag skulle köpa en lite längre (utan att ha tittat) till en standardt längd men jag hade redan provat 2 andra länder och de var skit jobbiga! slog i tänderna när jag pratade och la sig på sidan när jag hade stängd mun..


någon månad efter köpet av den staven kikade en piercare på den och han sa att den satt perfekt :)


den skaver på ena undertanden så tandköttet under tanden har tryckts ner så nu blottar jag tandhalsen på den tanden :crazy:
 
Sv: Piercingar

Hmm.. trist!
Min ända tanke är om du kanske kan ha en mindre/större kula i på undersidan? Beroende på vilket som ligger/passar bäst.. Kanske inte funkar alls, bara en tanke..
 
Sv: Piercingar

KL

töjde ena örat till 16mm i morse! :D
hade 12mm i det örat igår..:crazy:
fick hem några töjningar av min bror, men det var bara 12 och 16mm..
så jag provade att stoppa in 16mm, fick i till typ 14, och i morse när jag pillade lite så sa de bara tjoffs så va den igenom.. inte gjorde det det minsta ont heller, har spräck öronen så många gånger nu, så jag tar det luuugnt.

man blir ju så beroende!! och storleksblind.. när jag fick hem mina 12or blev jag lite skeptisk, de va ju så stora! och nu är 12 plötsligt litet.. :angel:

IMG_20130311_102310_zps9df2d917.jpg


och om någon vill vara snäll och berätta för mig hur jag gör mina bilder mindre, så är det fritt fram.. :D
 
Sv: Piercingar

KL

töjde ena örat till 16mm i morse! :D
hade 12mm i det örat igår..:crazy:
fick hem några töjningar av min bror, men det var bara 12 och 16mm..
så jag provade att stoppa in 16mm, fick i till typ 14, och i morse när jag pillade lite så sa de bara tjoffs så va den igenom.. inte gjorde det det minsta ont heller, har spräck öronen så många gånger nu, så jag tar det luuugnt.

man blir ju så beroende!! och storleksblind.. när jag fick hem mina 12or blev jag lite skeptisk, de va ju så stora! och nu är 12 plötsligt litet.. :angel:

och om någon vill vara snäll och berätta för mig hur jag gör mina bilder mindre, så är det fritt fram.. :D


Lättare att töja ju större hålen är :D Snyggt! :)
 
Sv: Piercingar

KL

Skulle fixa smiley förra veckan. Funderat på i åratal (Okej typ 1,5.) Men så ÄR STRÄNGEN FÖR LITEN :cool: Besvikelse total!! Fick bli en navelpiercing istället. Är lite röd i övre hålet idag, men annars verkar den må okey :)

http://instagram.com/p/WkEf3KyuE2/
(Funkar länken?)

ÅH! Vilket antiklimax det blir.
Jag var hos piercaren i onsdags och skulle äntligen göra min triangel piercing. (googla bilder får ni göra själva :p), tog av mig, slängde upp mig på britsen, på med bedövning och NÄHÄ! Min Fiffi är tydligen inte skapt för en sådan :cry: Har för stora blodkärl just där nålen skulle i. Så det vara bara att ta på sig igen.
Funderade en kort stund på att besviket åka därifrån utan nått, men impulsiviteten i mig tog överhand och hepp! Det vart en smiley :D

526793_10151396232583789_37326020_n.jpg
 
Sv: Piercingar

Trist när man är inställd på nått. Men måste säga Smileyn sitter finfint på dig! :laugh:


Igår smällde jag till med en vad jag vill kalla "halvvägstill50kris" :o :angel: och piercade naveln!
Hoppas den läker fläckfritt så man hinner bada nån gång i sommar :)
 
Sv: Piercingar

Åh, har också en relativt ny navelpiercing! Läker fint här. Lite röd då och då. Annars inget! Vaknade upp en natt av att jag låg på mage, och antagligen "dragit" mig uppåt, ajaj. Men var bara noga med "skötseln" så går det nog fint! :laugh:
 
Sv: Piercingar

Jag har också! Gjorde min den 28e december, tre månader idag alltså men bytte från läksmycket i förrgår och det gick väldigt smärtfritt, kändes hur bra som helst då och nu också, jag älskar den!! Lite lite röd vid hålen men känns inget och kommer ingen vätska så jag kör på :)
Så som sagt, sköt hygienen bara så ska de nog inte vara några problem! Jag har inte varit superbäst direkt med det men min blev ju bra så! :)
 
Sv: Piercingar

Trist när man är inställd på nått. Men måste säga Smileyn sitter finfint på dig! :laugh:

Tack! Jag gillar den verkligen. Även om det grämer mig att jag inte kan göra triangeln. Speciellt då kompisen (vars fiffi tydligen inte är felbyggd :angel:) som var med gjorde den och älskar (!!!) den och vad den gör
 
Sv: Piercingar

Någon som har erfarenhet av piercing och -tatuering studion Tattoo i Arvika? Ingen aning om man får skriva ut namn men nu gjorde jag det ändå :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: Lutten
·
  • Omröstning
Tjatter Nej, nu måste vi ta diskussionen! Det här med att inte fälla ner toalettlocket när man spolar. Varför har toaletten ett lock tänker...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
3 591
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 356
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp