Bukefalos 28 år!

Piercingar

Sv: Piercingar

Hade satt industrialen och tripple forward helix på samma öra med matchande ploppar, alternativt 2 forward helix + industrial så det blir tre ploppar liksom.
 
Sv: Piercingar

Äntligen svart ring i min rook, så det matchar resten! ;)
(resterande är tragus, 8mm & 2x 3,2mm) Passade även på att töja
upp andra örat till 8mm så nu är det lika snyggt i båda! :D
 
Sv: Piercingar

KL!

Jag tror jag har bestämt mig för att göra en smiley!! Vill helst göra den nuu, men jag ska dricka vin imorgon, och det kanske inte är det bästa när man ska inta alkohol? :P
Sen undrar jag om man får stav först och sen ring?
 
Sv: Piercingar

Alkohol är blodförtunnande och kan göra så att din piercing läker något långsammare/sämre och blöder.. Därför avråder man från alkohol första veckan/veckorna.. Så du gör rätt i att avstå piercingen just nu :)

Jag tror att man kan få ring med en gång! :)
Snyggt med smiley!!
 
Sv: Piercingar

KL!

Jag tror jag har bestämt mig för att göra en smiley!! Vill helst göra den nuu, men jag ska dricka vin imorgon, och det kanske inte är det bästa när man ska inta alkohol? :P
Sen undrar jag om man får stav först och sen ring?

Gjorde en smiley för typ 2-3 månader sen. Funderade länge och väl, mest för att jag hört att smileys "alltid" växer ur efter typ tre månader. Vilket kändes som väldigt onödigt spenderade pengar isf.
Var hos min piercare av en händelse, skulle göra en annan piercing som min kropp inte funkar för (bitter ännu!!) och passade då på att fråga om smiley.
Hon lugnade mina orosmoln och då jag vet efter mina 15 tidigare lyckade hål (och ännu fler på andra) hos henne att hon är jäkligt duktig. Så gjorde den och är sjukt (!!!) nöjd :D
Fick ring i med en gång, en 1.2x10 mm.
Visst så rekommenderas det att inte dricka alkohol, men jag gjorde det dagen efter utan problem. Tänkte som så att alkohol dödar bakterier=bra för att motverka ev infektioner ;)
Skämt å sido, piercingen kändes läkt efter bara någon dag. Gjorde väldigt lite ont oxå, även om jag vet att smärta är högst individuellt så kanske det känns bra att höra iaf.
Så jag säger KÖÖÖÖR!!!

Och btw, efter typ tre månader så har den inte visat en tendens på att växa ur. :D
 
Sv: Piercingar

Funderade länge och väl, mest för att jag hört att smileys "alltid" växer ur efter typ tre månader. Vilket kändes som väldigt onödigt spenderade pengar isf.


Fick också höra av andra att tongue-web (strängen under tungan) växer ut på ett par månader..
Meeen efter 1,5år är den lika fin som när den gjordes :D
 
Sv: Piercingar

Nu har jag gjort :D blev fiiint! Jag vill dock att den ska synas mer när man ler, haha. Hur ser era ut? Orkar inte bläddra tillbaka i tråden o kolla...
 
Sv: Piercingar

995685_10151401310606841_51065122_n_51bb4170e087c37705e20423.jpg


Whoop whoop!
 
Sv: Piercingar

alltså det är sååå fint! Vill med *hoppa upp och ner*

... men det får minsann vänta för min JÄVLA tragus vägrar läka och hålet i högra borren vill inte läka (septum) helt 100% heller. Men skam den som ger sig :D Det är många resor bättre nu.

Bytte förövrigt ring i septumen här om dagen, hatar de jävla ringarna. Är så fumlig, ska införskaffa en piang (stavning?) så jag kan få grepp om mittendelen lättare. Men den blev inte mer irriterad efter sån tur var :) Har gått ner till 1,2 i storlek med, vill ha den nätt.

db00c7b8cfb811e2af8422000a9e28e9_7.jpg


Köpte även ny piercing i tungan och den staven var GRÄSLIG! Man kunde inte välja längd men antog att den inte var meter lång, dumt av mig. Den var lika lång som min gamla läkstav. Kuuul. Kan meddela att den var spetsig på stjärnkanterna med, jätte skönt.
c500e3eacf9411e28a3222000a9f17b2_7.jpg


och ny till naveln efter att ha tappat sista kulan. Gått med näsretainern i 3 veckor så det var skönt.
d75b8f04cf9411e2813a22000a1fb833_7.jpg
 
Sv: Piercingar

Det är för jäkla fint!!
Jag tyckte också att min syntes för lite när jag precis gjorde den så funderade på att byta till större ring när den var läkt. Men när svullnaden (den pyttelilla som blev) lagt sig så tycker jag att den syns mer. Och jag ler nog på ett annat sett numera, bredare och mer tänder så den syns varje gång :D
Här är den nygjord
6556_10151337743633483_877249365_n.jpg


Och såhär ser den ut nu
481247_10151395903168789_2132730269_n.jpg
 
Sv: Piercingar

Fint med glittrig sten!! Det vill jag också ha sen, är det svårt att byta själv?
Den syns visst ändå när jag ler, pojkvännen tyckte den var jättefin :)
 
Sv: Piercingar

Förutom det två "vanliga" i öronen gjorde jag först ett på ena sidan av näsan. Tyvärr töjdes det och gjorde att den gled iväg och såg allmänt blä ut, tog ut den och märkligt nog växte det igen på några dagar bara!
I julas tog jag ett hål högre upp på örat men det slutade i infektion och att det blödde så det fick växa igen
 
Sv: Piercingar

Förutom det två "vanliga" i öronen gjorde jag först ett på ena sidan av näsan. Tyvärr töjdes det och gjorde att den gled iväg och såg allmänt blä ut, tog ut den och märkligt nog växte det igen på några dagar bara!
I julas tog jag ett hål högre upp på örat men det slutade i infektion och att det blödde så det fick växa igen

Hur länge hade du den?
6-7 månader (om du tog ur den nyligen) är ingen tid alls för en piercing "högre upp i örat"/i brosket, får lätt räkna med 1år innan det kan kallas läkt!
Jag har 4st (helix, forward-helix, tragus & rook) som går genom brosk, helix och forward-helix är helt läkta och ett par år gamla, tragus läker fint men kluddar lite emellanåt och den är 7mån.. min rook är bara 2mån och av förklarliga skäl inte läkt än, men på god väg! :) Skötseln av både piercing och övriga kroppen spelar stor roll för hur bra det läker! Och hur/var man gjorde den.. (kanyl/pistol, seriös studio/oseriös frisör osv..)
 
Sv: Piercingar

Kan tänka mig att det är rätt pilligt att byta själv. Min piercare satte dit när jag gjorde piercingen. Visste med en gång att jag ville ha glitter.
Så gå du dit och be dom byta.

Det ÄR sjukt snyggt med smiley! Är nog en av mina favorithål
 
Sv: Piercingar

*kl*
Image


Ni vet en sån här vanlig ring? Har ni några tips och trix till hur man får dit kulan igen? Och sitter den kulan fast bättre än det gör på "hästskorna"? :p Börjar tröttna på att dem snurrar ut sig och försvinner så vill byta ringar i öronen men det är ju så satans svårt att få grepp om det hela utan att irritera alltför mycket
 
Sv: Piercingar

*kl*
Image


Ni vet en sån här vanlig ring? Har ni några tips och trix till hur man får dit kulan igen? Och sitter den kulan fast bättre än det gör på "hästskorna"? :p Börjar tröttna på att dem snurrar ut sig och försvinner så vill byta ringar i öronen men det är ju så satans svårt att få grepp om det hela utan att irritera alltför mycket

Beror på hur tjocka ringar du ska ha..
Vanliga 1,2mm/1,6mm får man i kulan själv med bara fingrarna så att säga, lite trixit innan man lärt sig, men lättast om man sätter ringen i ena "hålet" i kulan och sen liksom försöker trycka in kulan rätt så att ringen hamnar i det andra "hålet".. Fan vad rörigt det lät xD Men prova innan du sätter dem i örat först!
Tjockare ringar måste man ha tång till som man liksom bänder upp ringen med, det är ju ringen som kniper om kulan så att den sitter fast!
Jag personligen gillar bcr mycket bättre än hästsko, och så är det snyggare ;)
 
Sv: Piercingar

Tyvärr gör man nog inte det nej.. :P
Jag köpte min, låsringstång, för 250kr hos en svensk piercingsida (får man skriva ut namnet?) som jag brukar köpa piercingsmycke från, dyr men fan så bra att ha när jag har 3st 3,2mm ringar i öronen (och givetvis funkar den till både mindre och en del större ringar också) palla springa till piercaren varje gång man behöver ta ur/sätta i ringarna liksom :P
 
Sv: Piercingar

Det är så jäkla pillrigt att trots att det "bara" är 1,2 ringar så får jag noll grepp med fingrarna, allt är ju runt så jag halkar bara omkring. Däremot lyckades jag precis bända med en peang så att öppningen blev stor nog och det var bara att hålla kulan på rätt ställe och släppa :p

Men innan jag klurade ut det... Så knep jag tag om kulan stenhårt med samma peang för att göra som du skrev och "PJONG!" iväg for den satans kulan :arghh: någon som har nåt tips på hur man hittar sånna småsaker igen? Den är åtminståne blå så extremt svårt borde det inte vara eller?O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 713
Senast: Lutten
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 878
Senast: hastflicka
·
Samhälle Alla fina länkar och referenser som jag hade tänkt att läsa i ämnet försvann i en trådrensning. Jag vore mycket tacksam om de kunde...
Svar
18
· Visningar
1 081
Senast: Raderad medlem 68338
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 472
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp