Pinsam vuxenaktivitet

Försöka täcka in alla typer av pensionärer vid ett fånigt skojsamt frågesportsevent, verkar vara att gå till överdrift med sina inkluderande anspråk, tycker jag. Det roliga bygger ju på någon form av (stereotypiserad) igenkänning. "Min" pensionärsstereotypi är istället en likaledes stereotypiserad kulturtant som pga pensionen har all tid i världen att leva ut sin kulturtantighet, och som också gör det (så länge hälsan står bi). Energiskt travar hon till bussen med sin marimekkoväska full av böcker och olika programblad.

Socker is da shit! Barn blir underbara när de är samtidigt övertrötta och sockerstinna!

Jag gillar det stereotypa!

Som sagt både mamma och hennes hm herrvän (läs pojkvän 75 år) jobbar ju bara hela tiden (inklusive helger), att dra loss akademiker från jobbet verkar närapå omöjligt. Då blir det inte så mycket pensionärsaktiviteter utom Bridge på kvällen och långfärds på helgen ibland. Enda resorna är ju konferenser, det var det iofs ganska många av förra året (de hade iofs en pensionärsslalomskidresa som mamma åkte på förra året).

Så då kan man väl köra på medelvärdet i Sveriges befolkning för optimal olympiad!
 
Det är lite kul/intressant hur olika folk kan vara. Min mormor och min pappa är båda födda 1929 (ja ni läste rätt :p) med bara någon månads skillnad, så där är det intressant att jämföra ibland.

Stackars mormor är dock bra virrig (nu för tiden pratar hon ibland om att hon måste hem ... fast hon är redan hemma) och ringer minst femtio samtal om dagen :crazy: Så hon får besök från hemtjänsten men annars har hon tyvärr det rätt tråkigt då hon inte vill göra något.
Men farsan min är fortfarande rätt pigg i huvet, även om kroppen börjar sakta av. Om somrarna lever han upp då han får ta hand om sommarstugan och allt som det innebär, även om han blir trött av det.
Fast det är nog min faster (i 70 årsåldern) som man kan bli avis på :D Hon reser ofta runt med sin kompis, som nyss då hon var i new york för typ tredje-fjärde gången, de har nog varit i alla världsdelar nu.
 
Det finns fler pensionärsvarianter! Min mormor (88 år ung) är den sporttokiga sorten. Hon tittar på fotboll och handboll och friidrott och simning och hästsport och gud-vet-vad. Både live och på TV.
När hennes tant- och farbror-polare ringer mitt i någon viktig EM-kvalmatch så finns det inte på världskartan att hon svarar. Hon bara muttrar något i stil med "Hur kan de ringa nu?! Jag är ju upptagen. Typiskt gamlingar att inte hänga med i sport!" :p (Nänä, hon är själv inte alls gammal! ;) )












Tilläggas bör kanske att det ovanstående gäller även mina föräldrar. Och mig själv. Och min dotter. Kanske är det bara en släktskada, "Sportus Syndromus" :D
 
Men du fortsätter väl att prata om mig hoppas jag?! :(
ALLTID! Det är min regel när jag ignorerar folk: 1. Jag upplyser dem om att jag sätter dem på ignore. 2. Jag fortsätter diskutera det senaste de skrivit (i ditt fall det om äckelpinnen) så att de ser att jag kritiserar dem men inte får en chans att bemöta det jag skriver.

Funkar finfint :up:
 
ALLTID! Det är min regel när jag ignorerar folk: 1. Jag upplyser dem om att jag sätter dem på ignore. 2. Jag fortsätter diskutera det senaste de skrivit (i ditt fall det om äckelpinnen) så att de ser att jag kritiserar dem men inte får en chans att bemöta det jag skriver.

Funkar finfint :up:

Ser du att jag gillar ditt inlägg?


Ha! :D
 
Jag vet inte om nån skriver till mig nu men gör den det SÅ SER JAG DET INTE. Neener neener etc.




(:p :D)
 
Boda Borg i Karlskoga? :)

Hade någon tagit med mej till Boda Borg hade jag dött av lycka! :love: Har varit i Sävsjö, helt galet skoj!


När jag var yngre (haha, läs 18-22) hade vi töntfest (förlåt om någon tar illa upp nu) emellanåt, gärna i samband med födelsedag. Då lånade vi någon gammal brun SAAB 900, åkte till Kil och köpte korv med mos medan vi lyssnade på dansband (helst på kassettband, så klart). Jag har även buggat till Lasse Stefanz i någon sporthall under en töntfest :angel:

Byt ut SAAB mot Volvo (Epa eller 240, går bra vilket som bara den låter som om den håller på att gå i bitar) eller amerikanare modell skabbig rosthög, gärna med en rävsvans på antennen, och vips! En Tidahölmare på lördagscruise :D
(Förlåt alla Tidaholmare, jag vet att det finns några vettiga människor där med ;))
 
Ursäkta men borde väl ändå heta förskolebarn eller nåt sånt? dagis får man väl inte säga längre?;)
Inte vad jag egentligen märkt utom på Bukefalos. Antar att A's fröknar är för artiga för att väsa ilsket åt mig.

(Å andra sidan respekterar jag dem väldigt högt, i alla fall hans förra dagis. Får nog börja kalla detta för förskola för säkerhets skull och de som jobbar där för pedagoger för de verkar varken läst genusplanen eller riktigt kopplat ett par andra saker. Bästa dagisfröken på förra kändes lika kompetent och påläst som vilken gammal professor i fysik som helst (och då har jag träffat många), iofs verkade hon känna de lokala forskarna i förskolepedagogik. Nuvarande är sådär gosigt gladlynta o vakanta och all kritik bara går rakt förbi hennes trevlighet utan att registrera på vägen, hon bara pratar om (jamen det gör vi, såklart vi gör det! när hon precis uppenbarligen sagt att de inte bryr sig). Hon verkar extremt opåläst. Ja vi arbetar mycket med genus! Ja pojkar är ju såhär, men vi låter dem vara i dockrummet om de vill ändå. Ja han har livlig fantasi men vi har lyckats dämpa den ganska bra, nu kommer han inte som olika djur till förskolan längre (Nej nej självklart dämpar vi inte för mycket!). En äldre dam som är barnskötare finns som tur är också, hon verkar mer jordad.)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 432
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 034
Senast: Pinus
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 806
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp