Bukefalos 28 år!

Pinsamma föräldrar på facebook?

Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Stampade jag dig på tårna? Om det är så j*vla viktigt så byt ut Tensta mot Rinkeby, Torshälla, Köping eller Flen om det nu känns bättre. :meh:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*KL*

Jag har både mamma och pappa på FB. För det mesta är det helt okej men ibland är det *facepalm*.. Jag har flera gånger förklarat att det kanske inte riktigt funkar som så att man skriver något helt irrelevant som kommentar på en statusuppdatering. Ex. Jag skriver något i stil med "Fan vad jag hatar folk i kollektivtrafiken", mamma skriver "Det var trevligt att träffa er förra helgen".
Jag har snällt förklarat att sådant kan man skriva i chatten, vilket nu äntligen verkar ha gått in :P Jämfört med vad många av er andra här verkar få gå igenom är mitt "problem" en fis i rymden..:grin:
Annars tycker jag att det är trevligt att ha mina föräldrar på FB.
Har även min mormor på FB. När jag hittade henne och såg hennes profilbild i miniatyr i kanten av skärmen tyckte jag det såg ut som om hon pekade finger.. Gick in på hennes profil och nog attan stod tanta där och ja.. gjorde just det. Kunde inte hålla mig för skratt :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

Asså Chrome - vad är grejen? Tycker bara det är slött och omständligt. Fler flikar än en ska vi bara inte tala om.

Jag håller med, har inte heller Chrome. Mamma har på sin dator och jag sliter mitt hår, svär långa ramsor och vill slänga ut datorn genom fönstret i min irritation över vilket jävla mög Chrome är....

Och så har hon IE också och det hatar jag också.... :banghead:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Stänger ytterst sällan av datorn. Startar om den ca. en gång i månaden. Med tio-femton jobb man funderar på att söka, tio-femton böcker man funderar på att köpa och sedan 20-30 flikar om senaste problemet man försökte lösa (senast: hur man skapar en bootdisk på USB och formaterar hårddisken på en skitgammal WinXP-dator) blir det lätt väldigt många flikar.

Jag har också väldigt många uppe, dock inte 30 och fler i alla fall! Men flikar är bra! Bara inte på "Den Lilla Vita" (bärbara lilla sötdatorn) för då får den spunk och markerar sitt missnöje med att slänga ut mig från internet och tänka väldigt länge och om jag inte bryr mig så vägrar den ibland starta (och stänga av sig när jag vill starta om den av nån anledning :wtf: )..... Jag vill inte arbeta slut på den stackaren då den släpas med till skolan varje dag annars :)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag har ju sett det och det ser ut som om en 10-åring från Tensta som skolkat sen dagis skrivit inläggen ibland. :angel: :p


Jag har gudskelov inga vänner eller bekanta som är pinsamma eller dryga på fejjan, tack och lov.

Ja, det är hemskt, jag fattar inte hur han orkar! För nån dag sedan la han in typ 20 you tube klipp på en status jag hade om Neverending story- klippet. Jag tänkte mest :wtf::wtf: när jag såg det.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Stampade jag dig på tårna? Om det är så j*vla viktigt så byt ut Tensta mot Rinkeby, Torshälla, Köping eller Flen om det nu känns bättre. :meh:

Bara du inte skriver Nyköping så är jag nöjd! Annars hade jag prickat dina tår :angel:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Hehehe, nä inte Nyköping, Norrköping eller Oxelösund för dom gillar jag också. :)


*Bäst att ta på stålhättedojjorna nästa gång vi ses, jag KAN ju säga nåt dumt.* :o
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Hehehe, nä inte Nyköping, Norrköping eller Oxelösund för dom gillar jag också. :)


*Bäst att ta på stålhättedojjorna nästa gång vi ses, jag KAN ju säga nåt dumt.* :o

Vilken tur du har :D Var glad att jag inte har fruntimmersskor med klack!

*Jag förstår mig inte på män, stålhättedojjor bara? En kvinna hade tagit på sig en riddarutrustning i fall att liksom* :p
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Vilken tur du har :D Var glad att jag inte har fruntimmersskor med klack!
Efter några månader bland en massa fruntimmer, visserligen fyrbenta, så har jag övat upp förmågan att inte ha fötterna där klövarna landar för det gör ONT utan stålhätta att få en kossa på foten. :eek:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Efter några månader bland en massa fruntimmer, visserligen fyrbenta, så har jag övat upp förmågan att inte ha fötterna där klövarna landar för det gör ONT utan stålhätta att få en kossa på foten. :eek:

Aha, så det är därför du ska ha stålhättedojjor när du träffar mig, för att jag är en kossa?! :wtf::p
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Alltså, kan ni inte ta ert privata chattande via någon kanal ämnad för just sådant istället för i trådar på buke?
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Ja, tack :)

Jag vill ju höra om fler pinsamma föräldrar!
För min mamma är det då ingen hejd på :meh:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mormor är underbar när det kommer till teknikens värld, hon brukar låna min FB för att skriva till sina barnban dvs mina kusiner. Problemet är bara att hon glömmer att skriva att det är ifrån henne, för det tror hon syns automatiskt eftersom att det faktiskt är hon som sitter vid tangentbordet! ;):o

:DO_o
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Vi kör en slags "don't mention the war" teknik när det gäller svärmor och fb.
Hon har övat på att surfa flera timmar om dan sen jag tvingade henne att skaffa dator för ett par månader sedan, och hon är inte lika livrädd för datorn längre men vi vill allt för världen inte ha henne på fb,det får räcka med att hon nu fått mail, ytterligare en arena för hennes passivt aggressiva skuldbeläggande. Hon vill så himla väl att man bara står ut med henne i små kontrollerade doser.

Så vi har hållit tyst om Fb Och när hon själv nämt att hon hört talas om det så har vi mumlar och bytt samtalsämne och hållt med henne i att "man kan ju inte veta vem den andre är på internetet".

Förr eller senare kommer det att spricka, om inte annat finns ju risken att min morsa övertygar henne om att skaffa ett konto, men vi försöker dra ut på det så länge vi kan.
 
Senast ändrad:
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

HAHAHA! Påminner om mina föräldrar.. Min mamma har råkat skicka vänförfrågningar till ALLA mina vänner, många har hon aldrig träffat men hon är inte medveten om att hon råkat göra det utan det fick jag förklara för henne efter att ha fått massa mail från folk som undrat om det är min mamma som skickat förfrågan till henne! Sen har vi pappa som trodde att ALLA som är med grön plupp i högerkanten försökte prata med honom så han svarade "VA? Ser inte vad du skriver!" till ALLA som dök upp där..
Jag tycker det är ganska charmigt när de försöker!! :)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Sen har vi pappa som trodde att ALLA som är med grön plupp i högerkanten försökte prata med honom så han svarade "VA? Ser inte vad du skriver!" till ALLA som dök upp där..

Det här måste ju ändå vara ett av de bästa exemplen i hela tråden :D
Underbart!
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag är själv nybörjare på fb och har problem att komma överrens med det :mad:. Nu när det är en massa experter på tråden har jag några frågor:

Hur bestämmer jag vad som ska stå under mitt namn/bild? Jag vill ha min bostadsort men den väljer automatiskt min skola.

Hur sparar jag det jag fyller i under "vad är din relationsstatus" Jag väljer "sambo" i rulllisten men det verkar inte sparas och syns inte sedan.

Tack på förhand! :)
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Alltså, vad tror ni om oss i den åldern egentligen :crazy: :D


Grana 48 år :)

Man kan ju undra lite. ;) Jag är 4 år yngre än dig och inte är internet, fb eller moderna smartphones något jag tycker MIN åldersgrupp generellt är främmande inför. På mitt jobb anses jag vara "dataexperten" men då jobbar å andra sidan med 60+are.

Sen kan jag tillägga att mina föräldrar på 67 år båda har FB och båda ägde smartphones samt ipads före vi hade några i vårt hem.

Nåväl; lite pinsam var väl pappa när han skickade ett "hemligt" meddelande om en överraskningsfest till min morbror inför mammas födelsedag. Han skrev det rätt upp och ner på morbrors vägg och jag fick tala om för honom att ALLA morbrors vänner; inkluderat mamma; skulle se det. Det stod dessutom "PS säg inget till M det ska vara en överraskning för henne" i meddelandet. :D

Men nåväl; det har nog inte så mycket med ålder att göra i sig, snarare med hans ovana vid just FB och hur det funkade.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

*kl*

För övrigt är min äldsta vän på FB 88 år. Han är dessutom rätt aktiv; lägger ut många bilder och aktiv i grupper.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 545
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 024
Senast: Niyama
·
IT & mobiler Jag har en facebook-sida för min bok/mitt författande. När jag skriver inlägg på mitt privata facebook-konto ser rutan där man skriver...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Migo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 074
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp