Bukefalos 28 år!

Pinsamma saker man gjort

Har tidigare i mina yngre dagar bott i Australien och dagen innan jag skulle flytta ditt var väldigt stressig och tårfylld då jag skulle packa och säga adjö till familj, pojkvän och vänner. Hade mens och skulle ta ut min tampong på kvällen men lyckades inte fått tag på den eller hitta den. Efter många försök inne på toaletten var jag i smått panik och bestämde mig för att åka in till sjukhuset för hjälp.

Inne på sjukhuset hamnade jag i gynekolgstolen och en läkare gjorde ett tappert försök att hitta tampongen utan resultat. Det beslutades att ytterligare en läkare skulle försöka men denna var för tillfället upptagen i besök så det kunde dröja lite.

Halvnaken liggandes i gynekolgstolen fick jag en filt om mig och fick vänta ca 30 min på nästa läkare. Under den tiden hann jag i all stress inför resan äntligen slappna av och fick efter ungefär tio minuter upp en bild i huvudet på hur jag tidigare under dagen plockat ut tampongen. Jag hade alltså ingen tampong inne. Men den vetenskapen fick jag ligga ytterligare ca 20 minuter till i stolen. Därefter kom läkare nummer två som skulle försöka och antagligen skämdes jag för mycket och sa därför inte att jag redan tagit ut tampongen utan lät även denna läkare försöka, självklart utan framgång.

När jag kom hem från sjukhuset hade djungeltrumman gått till vänner och familj att jag var på sjukhuset. Så till en efter en fick jag meddela orsaken till mitt läkarbesök. Valde dock att utlämna lite information, som typ att jag inte hade haft en tampong inne.
 
Jag lipade åt en kille som sprang förbi mig på vägen till jobbet idag. Han kom springande i motsatt riktning och när vi nästan var i jämnhöjd skulle jag slicka mig om munnen för att jag var så torr om läpparna. Fick inte riktigt till det utan hängde bara ut tungan. Han måste trott att jag har något emot hurtiga löpare på morgonkvisten...eller att jag bara är lite knäpp.
 
Jag gjorde en rektoskopi en gång och mitt i undersökningen klämmer jag ur mig att det gör asont :o :laugh:

Läkaren fnissade till och jag skämdes mer än jag trodde var möjligt i den situationen...
 
På tal om kläder utochin... För några år sedan när jag hade jour hade jag äntligen fått det lugnt och tagit av mig kläderna och krupit ner i sängen på jourrummet. Väcks av telefonen och någon skriker att de har ett hjärtstopp på avdelningen!
Kastar mig upp och slänger på mig kläderna...

Efteråt hade jag fått nya patienter på akuten, så jag gick ner och tog hand om dem. Det var först framåt morgonen när jag skulle på rapporten som jag insåg att jag hade bussarongen ut-och-in och bak-och-fram. Och ingen BH. :angel:
Äsch! :o
 
När jag gjorde koloskopi fick jag lustgas och somnade men var vaken samtidigt. Helskumt. När de tagit bort lustgasen så vaknade jag och sträckte mig efter den och sa "det där var bra, jag vill ha meer". Sköterskan kollade skumt på mig och sa "nu ställer vi undan den här!".
 
Senast ändrad:
I gymnasiet bar jag oftast stövlar/stövletter under vinterhalvåret. Hade flera par (och nu äger jag inte ett enda :arghh:) och använde dem frekvent, tyckte att det passade bra till min klädstil och kände mig allmänt välklädd bara genom att dra på mig dem istället för gympadojjorna till skolan, då behövde jag inte fixa mig så mycket mer för att se proper ut liksom :angel:

Någon dag när jag som vanligt morgontrött dragit en borste genom håret, slängt på mig en tvåminuterssminkning och gått till skolan påpekade en av mina vänner framåt eftermiddagen snällt att mina skor inte riktigt... matchade... Då hade jag lyckats få på mig en brun och en svart stövel till skolan... och inte en jäkel hade sagt något :cautious:
 
Gällande "as-diskussionen" så kanske kopplingen till arsle delvis kommit av att engelskans as, eller arse ju blir "arsle" eller rumpa?
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 897
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp