Planer för 2018

Toka:
Försöka få till ett cert i sök och två första pris i lydnadsklass 3. Då är/blir hon brukschampion, rapportchampion, sökchampion och lydnadschampion.

Dennis:
Starta appell i spår eller sök till hösten.
Toka blev sökchampion men inte lydnadschampion (ännu).
Dennis startade appellen i spår och blev uppflyttad till lägre. Vi gick också MH i höstas med bra resultat :)
 
Wissla -kelpie 4,5år

Lydnad
*start i Klass2 och 2:apris -startat har vi gjort men med dåliga resultat poängmässigt. Hon har dock haft roligt vilket inte alltid varit fallet på lydnadstävlingar.
Drömmål 1:a pris och uppflytt till Klass3 -drömma går ju alltid :angel:

Bruks
*ha tur med lottningen och komma med på spårtävlingar -otur med lottningen, inställda tävlingar och löp gjorde att det blev en start, med godkänt resultat.
*uppflytt Ekl spår -2019 kanske?
Drömmål start Ekl spår med godkänt resultat

Funderar faktiskt på att gå en agilitykurs, bara för skoj skull och för att jag kan noll och ingenting om agility. -blev inte av
Ställas ut på 3 BKutställningar i närområdet under året och förhoppningsvis blir det nåt cert till. -fick återigen bekräftelse på att hon inte är vad domarna vill se

Ebun -Rhodesian Ridgeback 8år
(Hur i helskotta blev hon det? :confused: )

Pigg, frisk och glad tant röd som vill gå långa promenader i nya skogar och så förstås spåra massor. -check! Tant har varit tant fullt ut hela året!
 
Milou:
- Ta RLD A (startat 3 gånger, ett kvalificerat innan hans hjärnspöken tog över)
- Starta mästarklass (skulle ju inte bli ledsen om vi lyckas ta championat?) (inte klar i avancerad så ingen start här)
- Få ett stabilt slalom och börja träna gungan med bra hjälp (inte mycket tränat här. Han har haft en rejäl dipp iår så har bara hängt med för det mesta)
- Starta någon agility (hoppklass) (nope.)
- MER viltspår i aktiveringssyfte (nope. inte fler än några stycken)
- Träna mer med ljudrädslan (njae, lite)
- Börja med nosework (NOPE)
- Träna apportbocken (vill starta någon lydnad framöver, men han tycker apportbocken är lite äcklig haha) + momenten i startklassen (JA. Tränat mycket lydnad senaste och han blommar mer och mer. Började faktiskt med apporten nu i december så vi får se hur det utvecklar sig!)

Sedan hoppas jag att det på något vis kan/ska flytta in en ny kompis. Men det får vi se! ;) (JA, Ivy kom i Maj 2018)

I övrigt ska vi ha roligt, Milou är inte den man pressar till framgång men vi pysslar med det vi tycker är roligt - så får det ta den tid det tar :p (Check. Riktigt tråkig vår och halva sommar med Milou som hade mycket problem med hjärnspöken. Men grabben har blommat REJÄLT under hösten!)
 
Kiro som fyller 6 år 2018
- Fortsätta vara i bra fysisk form
- Starta klass 3 agility någon gång
- Må bra psykiskt större delen av tiden

Helix som fyller 4 år 2018
- Fortsätta vara fysiskt frisk
- Starta eliklass bruksspår
- Uppflytt till agilityklass 2

Förare
- Tappa några trivselkilon
- Hitta en lagom nivå på styrke och konditionsträning
- Jobba på min förmåga att hålla 100 % fokus på uppgiften genom en hel bana/lydnadsprogram.

Tror hundarna har uppnått sina mål men inte föraren :cool: kommer inte ihåg om Kiro tävlat agility men tränat har vi gjort iaf och nu springer husse en del agility med honom vilket Kiro älskar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 168
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 035
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
788
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 947
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp