Plötsligt händer det, Fiorano är förlovad

Grattis! Ringar och rep är ingen bra kombination, så jag tar av mina när jag t ex seglar eller lastar besvärliga hästar. Man kan få rätt läskiga fingerskador annars om man har otur. Tar också av dem ibland när huden är irriterad.
 
Men grattis! Åh, vad roligt! :)

I princip alla på mitt jobb har sina förlovnings och vigselringar i kedja runt halsen när de jobbar då de inte får ha dom på. Jag skulle nog inte kunna rida med ring på men då rider jag aldrig med handskar.
 
Min sitter alltid på. Har förut alltid haft mycket ringar men nu har jag bara min förlovningsring på mig.
Tar av den korta stunder, t ex när jag färgar håret eller målar väggar.
Är väldigt virrig generellt men just den ringen är inte av många sekunder innan jag kommer på att jag ska ta på mig den igen. :)
 
Men grattis!!

Jag har alltid tagit av mig ringen när jag åkt till stallet. Dels för att vara rädd om ringen men ffa eftersom jag fick blodiga skav av att ha den på ;)

Tar även av den om jag ska göra saker som kan skada ringen så som trädgårdsarbete eller målning
 
jag har både vigselring och förlovningsring. Jag har mina på mig nästan alltid. Jag tar av mig ringarna typ om jag ska göra nånting kladdigt, oavsett om det är baka eller gräva i lera.
Vi valde titanringar, då vi insåg att inget annat kommer hålla. Jag i stallet, och maken sitter i rullstol så hans ringar nöts ju mycket också. Tyvärr har min förlovningsring tappat färgen (den var lackad svart), men jag är vänsterhänt, så mina ringar nöts ju extremt mycket. Makens svarta förlovningsring har hållit färgen perfekt.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!
Tjoho vad kul.
Själv bär jag sällan ringar. Tycker de är i vägen när jag har tömmar i händerna:-) jag har små händer och det finns inte plats för både tömmar och ringar...
 
jag har både vigselring och förlovningsring. Jag har mina på mig nästan alltid. Jag tar av mig ringarna typ om jag ska göra nånting kladdigt, oavsett om det är baka eller gräva i lera.
Vi valde titanringar, då vi insåg att inget annat kommer hålla. Jag i stallet, och maken sitter i rullstol så hans ringar nöts ju mycket också. Tyvärr har min förlovningsring tappat färgen (den var lackad svart), men jag är vänsterhänt, så mina ringar nöts ju extremt mycket. Makens svarta förlovningsring har hållit färgen perfekt.


Varför nöts dina ringar mer för att du är vänsterhänt?
 
För att jag har ringarna på vänster hand och använder vänsterhanden mer än vad en högerhänt gör?

Jag är också vänsterhänt och mina ringar är inte det minsta slitna. Ser ut som min mans och han är högerhänt.


Fast vi har inte samma material på ringarna, så erat slits väl mer än vårt.
 
Åh Grattis!

Vad roligt! :)
Jag bar jämt ring förut och det var inga problem. Handskar på när jag red bara.
 
Grattis! I början hade jag mina oftare, men sen mer sällan. Avskyr att vara blöt under ringarna... På jobbet, i kök, går det också bort. Och nu för tiden får jag tyvärr inte på dem, då mina fingerleder blivit knotigare med åren :( Har varit förlovad sen 1986 :heart
 
Grattis :D

Jag är impad av mina arbetskollegor som tar av o på ringarna varje rast, vi får inte bära några smycken. Hoppas du hittar en lösning som funkar bra för dig :)
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!

:eek::nailbiting::laugh::banana::banana::bump::bump::D:D

-Grattis!! Jag kommer upp och firar er i vår nån gång! Åh vad roligt!
 
Grattis!
De första 20-25 åren hade jag i stort sett alltid ringar på mig, både förlovnings-, vigsel och allmänna ringar - varav en med kloinfattad briljant. Den senare lossnade en gång stenen ifrån. Guldsmeden var alldeles förbryllad över hur sliten ringen var och undrade vad jag gjorde på arbete/fritid. Han suckade när han hörde om stalltjänst och ridning - ringen byggdes sedan om till sarginfattning och efter det så fortsatte jag att använda ringarna dygnet runt i flera år till. På senare år verkar mina fingrar har smalnat av något och det har hänt att jag "skakat" av mig någon ring i stallet, så numera ligger ringarna i badrumsskåpet... vilket känns trist...
 
Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den?
Kul, grattis! :banana:
I likhet med Kirre m fl kan/får jag inte ha ringar på fingrarna på jobbet, så de flesta bär dem i halsband istället. För min del i ett läderhalsband för att undvika att gravyren slits.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!
Jag har på mig den jämt. Mest för att jag är van det och att min sambo skulle märka om jag tog av mig den.
Mig spelar det ingen roll om jag har den eller ej.
De första dagarna gjorde jag mig illa på den flera gånger. En ny ring kan vara vass på insidan kan jag säga. Så jag var inte helt förtjust...
Men det gick ju till sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 845
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 324
Senast: Takire
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp