Plötsligt händer det, Fiorano är förlovad

Grattis
bär aldrig ringar i stallet, rädd om mina fingrar, dålig på att bära dem till vardags, blir mest vid festligare tillfällen
 
Kan lägga till att jag också la av att ha ringar i stallet efter den gången min häst blev rädd och hoppade iväg så jag gjorde illa fingret, blev toksvullet och ringen fick klippas av fingret...
 
Bär mina båda ringar dagligdags, har jobb som tillåter detta. Däremot åker de av när jag kommer hem. Jag tycker de är i vägen vid matlagning, tvätt osv, och sen är de i största laget = risk att tappa dem vid vissa aktiviteter. Min vigselring har en utstickande sten. Har därmed aldrig ringar i stallet heller.
 
GRATTIS @Fiorano

När jag hade en man i mitt liv bar jag mina ringar jämt. Tyckte om känslan att ha dem på och att kunna snurra på dem som en påminnelse om mannen som fanns i mitt liv. Det funkade alldeles utmärkt att rida med dem och arbeta med dem.

Jag saknar ringarna. Speciellt vigselringen är fin.

Jag var på ett bröllop en gång där ett gäng äldre engelska damer var med. När bruden visade ringen genom att ta av den blev en av dem lite upprörd. Hon sa att ringen aldrig tas av sedan den väl satts på fingret. Så länge man är gift bär man ringen.
 
Grattis! :)

Jag förlovade mig för lite drygt en månad sedan och har nog faktiskt bara haft av mig ringen ett par gånger sedan dess - när jag gjort kladdiga degar eller visat graveringen för någon typ. Har aldrig varit en ringperson tidigare och antalet gånger jag haft ring på mig kan nog räknas på fingrarna så för att vänja mig blev förlovningsringen en enkel, helt slät, ganska smal historia och det fungerar över förväntan! :D

Har dock fått börja använda vantar/handskar i stallet, men invänjningen på det underlättas definitivt av att det är kallt ute ;) Och på grund av stallet blev det inte heller titan-ringar till förlovningen, viket jag först var inne på, då det känns bättre att ha något som är enkelt att klippa av om det skulle vara så.

Är lite orolig över hur det ska gå sedan med vigselring, då jag gärna skulle vilja ha något med någon sten i, men jag antar att man vänjer sig vid det med :p
 
Grattis! Jag har mina på i princip alltid, förutom om jag ska hålla på med något kladdigt typ rulla köttbullar eller färga hår. Jag har medvetet valt ringar med infällda stenar samt helt slät, just för att slippa krångla. De är inga problem att rida med vare sig med eller utan handskar, men det är såklart en vanesak.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!


Grattis!

Jag har inte min i stallet främst pga att jag inte vill den ska bli uppklippt om det skulle hända något som gör att jag behöver sjukhusvård.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!

Jag är gift så har två ringar och har alltid på mig dom :-) rider självklart med den, varför inte? :)
 
Jag har alltid min ring på. Den är lite för trång, så jag får krångla en del för att få av den - men jag behöver å andra sidan aldrig vara rädd för att tappa den. Men jag slutade rida med finhandskar (roeckl) eftersom ringen nöter hål i handsken vid ringfingret; nu blir det billiga fulhandskar eller helt utan istället.
 
Jag får inte ha ringar på jobbet, så det blir aldrig att jag använder dom alls. Möjligen någon gång när jag klär upp mig.
 
Grattis!

Jag har inte ringarna på natten, jag tar av alla smycken innan sänggående (ligger på köksbordet inför morgonens påklädning). Ska jag bara vara hemma brukar jag inte ta på dem.

I stallet bär jag heller inte ringar, men det har inte med ringarna i sig att göra utan att jag inte gillar valkarna som kommer i handen efter ringarna i kombination med arbetet.

På jobbet har jag dock alltid ringarna, har handskar.
 
Jag har aldrig ringar på mig till vardags och vi gifte oss i fredags så det ska bli intressant att se hur lång tid det tar för mig att vänja mig. Har dock bara vigselring, vår förlovning var lite hemlig så det blev aldrig att vi köpte förlovningsringar.
GRATTIS!
 
Stort grattis!!

Jag har endast på mig mina ringar (förlovning och vigsel) på jobbet och bland folk. Aldrig i stallet, hemma eller på träning.
Har iof väldigt stora ringar... Hade antagligen haft på mig om jag bara hade haft en tunn slät!
 
Grattis, både till @Fiorano och @Tassetass !

Angående ringar så var jag väldigt ovan vid att bära handsmycken förut men vande mig när jag väl klämde dit förlovningsringen, är för lat för att ta av den och resonerar som så att det är något som ska användas och slitas med hälsan. Blir vi så gamla tillsammans att ringarna blir alltför slitna så skaffar vi oss nya. Tar av den när jag ska knåda en deg, men aldrig annars (och inte alltid då heller). Borde dock sluta ha den när jag rider terräng, ifall något skulle hända. Men har inte kommit dit än. Vigselringen som jag köpt passar tätt ihop med förlovningsringen och kommer inte störa, den är av en något mer opraktisk modell med diamanter som sticker ut lite. Men även den är till för att användas och jag vänjer mig nog. Rider mest med handskar men tycker att det går bra utan också även med ringen på.
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!
Stort grattis!!!

Hur förlovade ni er? (Hur gick det till) :D galet nyfiken!!! (Martina som hoppas bli förlovad en vacker dag och gift en ännu vackrare dag)
 
Grattis My!

Jag är förlovad sedan ett år tillbax, min sambo jobbar inom sjukvården & har alltid ringen i halsband. Jag har alltid min på mig, först känns det väldigt ovant att ha ring då jag aldrig haft det förut, nu kan Jag inte leva utan den.

Vi valde enkla bredare guldringar.
 
Grattis @Fiorano ! (Lite efter men ;))

Jag har både förlovningsring och vigselring på vänsterhanden. På högerhanden har jag en ring jag fick av min man i födelsedagspresent ett år, en släktring och en ring med dotterns namn och födelsedatum ingraverat (kommer en till när barnet i magen fått namn och födelsedatum). Jag gillar ringar med andra ord och har dom på jämt! Enda gången jag tar av dom är när jag ska rulla köttbullar eller liknande :) Valde en slät guldring som förlovningsring och en liknande fast med tre nedsänkta stenar på rad på vigselringen. Vill inte att något ska sticka upp och råka fastna för jag vill kunna ha dom på jämt :)

Känner mig rätt naken nu som höggravid med svullna fingrar och jag var tvungen att ta av allihop förra veckan....
 
Ja detta är ju en tråd jag aldrig trodde jag skulle starta. Anledningen är dessutom av mycket vardaglig art. Jag har aldrig haft ringar på mig till vardags och undrar således hur ni andra gör? Har ni den alltid på er, även i stallet och rider med den? Just nu kan jag inte använda den alls eftersom den måste justeras i storlek så har inte kunnat prova mig fram.

Har faktiskt aldrig trott att det här med ringen skulle känns viktigt för mig. Men inser att jag verkligen gillar hela tanken på att ha den för att visa att jag och min (blivande) man hör ihop. Intressant hur en faktiskt kan förvåna sig själv ibland!

Grattis!!

Jag har min ring på alltid, utom när jag bakar och badar i havet (vill inte riskera att tappa den, det var svårt nog att hitta sambos ring när han tappade den i havet). Min är så pass smal att den inte stör i ridningen, även om jag har en förhårdnad precis ovanför där ringen sitter :-)

/Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 655
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 845
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 324
Senast: Takire
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp