Bukefalos 28 år!

PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

ja det ska vara med dvder..Jag tog en Köp nu o det blev inte så billigt....ajajajdå..så jag får skippa bjuda mer på CS fina träns :cry: har armarna bakbundna när auktion går ut *haha*

Din fina kille har stoort huvud ! :) fiin! Mätte du på bettringarna med då? Han kan nog ha det......Får använda mina träns jag har, fast det står ju inte Parelli på dom :cry: :grin:

Åh, får vi se en kändis i Savvy Times, va kul :laugh: När får vi den??

Ska gå in o glo på SC nu.....:bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

VAD E SC???????:rofl: HJÄLP MIG NÅGON, JAG e KORKAD!!!!!!:D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Nej, jag mätte från mungipan och runt!:D Få se om det passar på måndag!:D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Jisses, jag sa ju att jag var dum! SAVVY CLUB!!!!:o Jag ska nog gå och lägga mig nu...:angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Jag fick min igår redan, den kommer säkert nästa vecka då. Väldigt varierande hur dags man får sina prylar. Förra dvdn fick jag skriva in att jag inte fått innan den kom och oktober dvdn fick jag för 1,5 vecka sedan...
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

KOlla under Toria, besök min hemsida där fínns det fler bilder. Ska bli kul o se om ett halvår hur det ser ut då.

24800771.jpg


Mitt lilla hjärta ...:love:

24801627.jpg

LILLA?:angel: Ja, nog är hon ett hjärta Toria. Men liten är hon inte hehe
;)
nu ska jag ut och borsta min tjockis.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Såg en hel massa Parelli filmer på Blocket! En hel bunt!:D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

LILLA?:angel: Ja, nog är hon ett hjärta Toria. Men liten är hon inte hehe
;)
nu ska jag ut och borsta min tjockis.


hmpf!*förorättad*:mad::devil::D hohoho på dig du. Du har inte fått din dvd än?

Ja va skojigt Stina, men visst e man lite trög ibland? man kan ju skylla på små..hehe.

Ah Filosofen, då kan jag se fram emot den oxå i brevlådan nästa vecka :bump:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

<jaa, å billiga oxå! ojoj...alltså, dvderna på blocket.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ser framför mig hur alla bläddrar fram till blocket och söker på Parelli :D
(inkl mig själv):angel:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Kl

Jaha - då var man en häst fattigare och en sadel rikare :). Var och lämnade av lillkusen i Stockholm idag och passade då på att svänga förbi en tjej som hade en Balancesadel till salu. Måste jag säga att jag givetvis slog till, jag kan aldrig hålla mina fingrar i styr :D.

Hur som helst, tror det är en toppensadel, men funderar ev på att så småningom köpa Theraflexpadden istället. Den verkar bättre än Balancepaddarna tycker jag.

OT
Sagt upp mig har jag också hunnit med denna vecka. Fick jobbet där jag var på intervju för ett par veckor sedan :p
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Oj, du har hunnit med mycket du! Jag vill gärna ha en rapport på balance sadeln och höra vad du tycker! Grattis till jobbet, vad kul!!!:D
 
Grattis till nya jobbet!!!:banana::banana:Och sadel! Nu med alla pengar som rullar in...

...kommer alla PP video försvinner från blocket så småningom...:idea:

Men jag tyckte Partnership var LITE dyrt.:angel:


Lundborg - Jag faktisk läste klart alla inlägg innan jag bläddrade...:angel: NOT.:rofl:

*KL*

Igår hade jag och Red en "moment". Och det var inte bra. Tog han in till rund corralen och skulle jobba liberty. Allt i början var som det skulle han stog för friendly game, stog för ljudet från CS'en han backade och jag fick skicka ut han. Han stannade och kom in så stog jag där sen helt plötslig drog han iväg och allt var borta. Jag fick inte in han, vill inte titta på mig. och det blev bara värre och värre. Vid en stund så märkte att han när jag kallade in han att han reagerade till de stora svarta handskar jag hade på mig. Jag tog av de sen var han en helt annan häst för runt 2 min. sen tappa jag bort han igen. :confused: Jag fick inte jobba alls med han än att bara fick komma up till han. Konstig nog att jag tror he is going thru a change. Han är så ohört pigg och flygger åt alla håll. För de som känna han vet det är TVÄRT om hur han har varit. Han har alltid varit en väldigt stadig(sleepy) LB och igår var det bara RB. Jag och min hemlig kompis satt och diskuterade det. Kan han har gått RB för en minute och det skrämde han rejält så han stannade där? Men jag har sett många hästar går fram och tillbaks men inte på så sätt från nåt somhan kunde redan. Jag frågade för inget nytt. Saker som han har alltid gjort. Hmmmm? Jag har tänkte hela natten på detta.

Jag ska ta han igen idag och ser vart vi kommer. Det är jätte intressant. Och skulle vara intressant att höra vad ni tänker.

En sak till:o när jag skriver "han stog stilla." T ex. är det rätt. Datan alltid röd understrecka "stog". Men säger vi inte så? Min lexikon är ingen hjälp heller.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Med min level 1 savvy så gör jag ett litet försök..:angel:
När jag tittade på L&H behavior är det en scen med Allure när han gör liberty.
Så fort hon sätter lite press blir han unconfident, kan inte se på henne och ribcage (stavas det så) in mot henne. När hon sätter på linan han blir okej igen.. Han vill "hålla handen", känner sig trygg då. More friendly game fixar det mesta, eller?
Preserve Your horse confidence? Han kanske blir RB för att det e mkt nytt/press? Liberty? Som du sa att du går genom Phase 1, 2, 3, 4 snabbare? More phase 4?
Kanske prova ta ner "takten" igen och se vad som händer, ta ett steg tillbaka?
Det var min gissning...:cool:
(don´t chop my head off)
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Oj, snabbläste visst! Om det inte e något nytt du gör så vet jag nog inte vad jag ska gissa på... Jag hade nog fäst på linan igen och sett vad som händer..:)
Det stavas stod med d förresten!:laugh:
 
Att fästa på linjan är jag säkert han blir snabt normalt igen. Och även att vi inte jobba mycket i rund corralen så är det inte exakt en ny stället sen han sover där inne mycket. Ja detta har mig stumpt. Mest kan jag inte hjälpa att tänka mycket på detta "change" han har gjort. Från när du var här på kursen till nu är två HELT olika hästar. Vi ska ser idag vad han gör.

Men jag faktisk är jätte stolt Stina över dig:banana: innan du läst klart var du helt rätt om det var nytt för han. Ser vad du kan! L1 my ass, that was a L2 answer!!!! Och snart är min Hemligt kompis redo för Obe i Dec. Så vi måste sätter upp ett möte snart...:D Så du kan börjar använder dina "skills"!:D
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hej :)

Jag har inte hunnit så långt än med Parellin men jag hade ett lite liknande "moment" med min Tara nu på förmiddan (vi var on-line). Nu då jag har tittat på level 2 dvd'n har jag konstaterat att jag kanske begärt/krävt lite för lite av henne. Ibland då hon t.ex inte har haft lust att gå runt i circling game har jag varit väldigt "snäll" och låtit henne vara.

Nu har jag börjat kräva mer och idag testade hon att ideligen stanna utan att titta på mej och efter tre gånger då jag "bad henne" fortsätta utan att det hade nån desto större effekt prövade jag att ta lång fas ett och sen hastigt gå upp till fas 4, oj vilken fart hon fick (jag träffade henne inte med stringen för hon hann undan) MEN efter det blev hon jätteosäker, då jag efter ca tre varv bad henne komma in gick det bra men hon kunde inte titta på mej, och då jag skulle sända henne åt andra hållet och skulle backa upp med yo-yo skyggade hon nästan undan.
Försökte fixa med friendly game och det gick någorlunda okej men hon var jätteosäker på sticken och såg rädd ut varje gång jag lyfte den och skulle klia henne med den, till slut slängde jag undan sticken och så stod vi bara och slappna av och vi gick ur corrallen först då hon stod och tuggade och hängde med huvudet.

SUCK, man känner det som om man inte kommit nån vart och "förstört" det som man har byggt upp, förhoppningsvis är det inte så och man får väl ta nya tag nästa gång
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Åh, Tack CS... Mina kinder blossar röda!:o :D
Hoppas vi får en rapport på Red i EM!!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

man borde väl kunna le lugnt och tänka "How interesting!" ;)
 
Det är precis hur det var med Red. Vad jag hänger up med är att om det var en häst som jag inte känner såskulle det vara mycket lättare. Det är svårt att får min ärt hjärna att släppa det jag vet "han kan" till att starta från början. Och jag har känslan fast han gick RB jag känner att jag hade lite för lite tryck på han om that makes sence.

Yupp det är en "how intresting" moment. :crazy:Men fan vad kul det är att undersöker och hitta lösning.:D:banana:

Satterstina - Har inte varit ute än....det är kallt.:angel:Brrrr. Det är faktisk mysig att slappa som en gris inne i värme en dag.
e045.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 936
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp