PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Jag kollade fluidity sadeln o jag räknade ut att den låg på ca 28 000:- *ulp*

Jaa Tack CS, har glott o glott på dvdn Skickar tebax den så fort jag kan =)

Men när du rider med bara paden, menar du barbacka paden då eller airpadden??

IR terapi har gjort underverk på min Majsa, hennes rygg gungar nu när vi e ute hon är helt annorlunda swungig lixom, lite stel i sidorna än men det går väl över. Tänker mycket på min egna swungighet när jag mosey med henne.
Jag testar henne mycket nu bara för att se om jag kan läsa henne och så backar jag om det blir för mycket. Det är skitkul, no frustration, no fear, BARA KUUUL!!!! Och så har jag alltid nåt bra att fundera på på kvällen o vad jag ska jobba med dagen efter. Jag har lite problem med att vara långsiktig, jag vill göra saker som hon inte klarar av än NU men den som väntar på nåt gott :d Hoppas jag gör rätt :o;)

Hur gammal är Chopper?
 
du glömde ta av för savvy club så man hamnar runt 26 200:- med padden. Jo det var 6000:- mer än min western:eek: fast den är mindre. MEN efter att jag har provat och provat massvis med sadlar så kan jag säger jag tycker det var värt det.

Ursäkta kanske var svårt att förstår det. Jag provade med båda men helst vill har bara barbacka paden.

Chopper fyllde 2 år slutet på Augusti.
 
Sv: PNH Tjatter...

Jo, precis :eek:. 26 000:- känns lite mkt för en sadel och jag har inte hittat ngn begagnad i rätt storlek heller, annars vore det helt klart ett alternativ.

Vet ngn vad Balancesadlarna ligger på för pris nya?
 
Sv: PNH Tjatter...

Jag har för mig runt 5,500:- hmmmm nej det kanske var en annan föresten, nån billigare som jag hittade på ebay. Skrev inte nån om det tidigare i tråden vad hon gett för sin Balance fast det var ett par år sen.....? Åh..jag å nicknames. ..

(fluidityn)Men men...om man har paden, då kanske det blir lite billigare oxå *pling*

Ingen dvd än(oct), det är 2 veckor sen jag fick mail om att den var skickad?
 
Jag tror det var Marks som pratade om det tidigare. Och Filosofen som också gick från Balance till Fluidity.

Har du kollat savvy club forum de säljer saker där som balance sadlar ofta.
 
Sv: PNH Tjatter...

tror att jag sett en balance här bland radannonserna... Kör en "sök"
 
Sv: PNH Tjatter...

Har kollat i tråden, men hittar inte vad den kostar, dock annan bra och värdefull info om balancesadlar :). Det finns ju heller inga prisuppgifter på deras hemsida.

Har kollat den sadeln som finns bland radannonserna, det är ju dock en allround mot hopp och det är ju inte riktigt vad jag vill ha, men, men vi får se;)
 
Sv: PNH Tjatter...

Jag kommer köpa en Wintec wide så länge.. Tills pengarna strömmar in igen:D
Shit CS, Du e modig du! Men så stor lillkillen såg ut i sadel!:love: Jag står fortfarande och hoppar som en energiezzzer bunny (tror inte det stavas så).. Obe undrar nog vilken lek jag fastnat i!

Här e det snorhalt så den lilla aktivitet som råder hos oss e inställd så ingen drabbas av benbrott!:o
Har börjat ladda inför en eventuell premiering av Obe till hösten men sätten att få hästen fit for fight e svårt att pyssla ihop med parelli way.:angel:
Han ska då ridtränas en skvätt och hill therapy samt lära sig se vart han går! I Frieservärlden vill man ha "extrema" lyft på benen och bedömningen sker mest på gångarter.
Vi ska ut i skog och mark för att lyfta på tussarna lite!
Har ni några tips på vad man kan hitta på för att få en så fiiin pålle som möjligt? Man lär ju satsa högt!
 
Sv: PNH Tjatter...

Balance sadlarna kostade £1500 2006 när Marks köpte sin, kan kanske gått något sedan dess.
 
*KL*

£1500 är lika med ca 18000SEK...

Savvy/Marks var det med allt stigläder, gjord ,mm?


Saterstina - Min savvy vän kommer nu igen på torsdag och då ska vi vara i sadeln...hoppas jag. Visst ser han fint ut i sin sadel.:love: Nu bara hoppas jag att han håller sin hjärna på rätt sidan (left side, please) under träning. Har också pratat med hon om din kille och hon sa no problems. Men det måste vänta till nyår för hon har 6 st hästar för träning just nu.
 
Sv: PNH Tjatter...

Hmm, det är ganska mkt pengar det också och troligen vill jag ju ha padden från Parelli ist. Var det endast sadeln som låg på det priset eller var det totalt med padd och allt?

OT
Idag kom min savvyclub dvd, den ska jag titta på ikväll :love:(efter min anställningsintervju som jag ska på nu:crazy:).
 
shooooHoooo min också kom idag!
f045.gif


Ska smyga up till min rum med en Cappuccino och har en titt...


Lycka till på anställning intervju!!!:banana:
 
Sv: Re: PNH Tjatter...

Min kom oxå i brevlådan!!:bump:Ska försöka låna tven från min man och min son, kan dock bli svårt!
Satt och kollade ebay och gissa vad jag hittade?

FLUIDITY SADELN!!!!!

Så Ni som har rätt storlek på bak och häst sno er på och kolla!:D
Den ser så otroligt skön ut... Ska nog ta mig ett banklån och köpa den! Har bestämt mig för att det inte blir någon westernsadel för mig.
 
Sv: PNH Tjatter...

Kollade på den just, men jag tyckte att det inte var så mycket billigare än en ny och då kan man ju lika gärna köpa en ny. Den nya för savvy-klubbare ligger väl strax över 3000 dollar?

Håller med om att den ser väldigt skön ut, men jag tycker att stigläderfästena ser ut att sitta så långt fram, blir det inte väldigt mycket stolsits i sadeln? Kanske bara är en synvilla, vad vet jag. Någon annan kanske vet? Det kanske till och med är meningen att de ska sitta långt fram av någon anledning som jag inte känner till, vet någon?
 
Sv: PNH Tjatter...

När man köper sin första Balance sadeln ny betalar man £1500 med sadel (oavsett modell) med tjock manual också (finns på Svenska) och Balance vojlock/schabrak som är tjockare än vanlig med lite fårskinn under sadeln, finns i två tjocklekar och i svart och vitt. Sen får man med en sk Pro-Complete pad en lång pad som man lägger under sadeln med en extra "mankshim" i sig, padden är på 1/4" och fram där den är dubbel 1/2", sen får man två lösa JB Pad ("mankshims") a´la Balance på 1/4" och 1/2" om ni förstår, jag och min kompis brukar kalla dom "bananer". Som man kan använda på vojlocken direkt eller ovanpå Pro-Complete padden, allt efter vad hästen behöver.
Jag tycker det här pad systemet är jättebra precis som jag tycker med Parellis Theraflex pad koncept, jag allternerar båda pad teknikerna beroende på vad jag ska göra, hur min hästs "ryggstatus" är och vad som passar bäst just då. Sen köpte jag till en extra pad när jag köpte min sadel för att hjälpa min häst som var så svankig när jag köpte sadeln, den fungerar som när man bryggar shimmarna i Theraflex paden ung, men nu behöver jag inte den padden längre. Så det kännds positivt :)! Så hela mitt sadelpaket gick på 22 500 kr om jag inte minns helt fel med frakt hit till Sverige också (som är dyr från UK). Men det var nog en annan valuta kurs på GB Pund då tror jag.

Men om jag skulle vilja köpa en till Balance sadel nu när jag har en sadel med paddar och allt kan jag köpa en (bara sadel alltså) för £1300. Så Nexusen dressyr :angel: kan man iaf drömma om.....

Jag fick min SC DVD idag oj vad bra det avsnittet med Amy, Remmer och Linda var.... kändes som bra hjälp och inspiration hur man ska komma vidare med Finessen och utveckla den! Naturally!
 
Man kan alltid ringa till PC och fråga om de har en beg. Fluidity liggande. Det gjorde jag med min Fusion och gör det nu med med en till åt en bekant. Priset brukar vara helt annorlunda.

It dose'nt hurt to try...:angel:

Tänkte idag ska jag lära Dee Dee (stoet) att slänga up mig på ryggen...

...har de bredband hos sjukhuset?:angel:
 
Hittade en Balance Saddle - Brown Zenith GPJ 7 xC 18 inch för runt 7200:- på SC...:idea:
 
Sv: PNH Tjatter...

Jag har en Balance Saddle och är SUPER nöjd!
Det var den enda sadel jag kunde tänka mig innan jag kom i kontakt med Parelli. Gissa om jag blev förvånad första gången jag såg Linda rida i en Balance, jag såg ut så här :eek: :confused: :D :love:
Gissa om PNH vann några extra poäng hos mig då ;)

Nu verkar ju Parellis egna sadlar också jätte bra, så det är roligt att det finns lite mer att välja bland. Jag köpte dock min Balance sadel begangad av min instruktör, så jag törs inte svara på vad den kostar ny. Men vet att jag fick samma prisuppgift som Marks när jag frågade Balance för några år sedan. Dock när jag beställe ett par paddar i sommras så hade de nyligen ändrat prislistan lite, så det kan ju hämda att de blivit lite dyrare.

P.S. Jag fick också min DVD igår :bump:
 
Sv: PNH Tjatter...

"Jag fick min SC DVD idag oj vad bra det avsnittet med Amy, Remmer och Linda var.... kändes som bra hjälp och inspiration hur man ska komma vidare med Finessen och utveckla den! Naturally!"

Jaaa woaw...:love: Eller hur Satterstina?? ;)

Gudarns så fin den såg ut, fluidityn på ebay...ska du ta lån å köpa en? :idea:
 
Sv: PNH Tjatter...

Ha ha!:rofl: Ja, gubben skulle nog bli förvånad om inte annat! Men jag vill verkligen HA DEN SADELN:love: Dock med större storlek för min stora rumpa!
Men att de ska vara så f*rb*nnat dyra! Men de e nog värda varenda krona...
Gubben e på möte ikväll med sin motorcykelklubb så jag gör tacos åt mig själv och mr Parelli!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
58 098
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp