PNH Tjatter...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter...

Ja visst var avsnittet bra med Amy och Remmer och Linda förståss!!!! Det är då jag får lite gåshud :love: och inser att det finns något mer för mig som är lite svag för dressyr men på ett Naturligt sätt förståss. Plus att jag tycker att man förstår mer vart man jobbar och lite mer vad målet är! Riktigt KUL!!!
 
Sv: PNH Tjatter...

Nej jag får nog lugna mig lite nu...Har köpt mycket Parelligrejer här sista halvåret så nu har jag inga sparpengar längre + att Majsa kostar en del ändå nu :o Jag får köra min bomlösa så länge..
Så vad tyckte du om Remmer i sista dvdn nu då? Blev du inte :devil: ligt sugen? Vilket måål.... :love:
Majsa har gått ner ca 40 kg redan...hur ska detta sluta??? (obs, hon får 9 kg hö mm, rör på sig i stort sett varje dag med tjocka mig) Har du fått nån tid å hålla på med Obe, hur går det? :bump: Blablabla, glömmer att det inte är pm...

Ha de gott!!! ;)
 
Sv: PNH Tjatter...

Jag satt och dreglade nonstop, GUD vilken häst!!:love::eek: Hade jag ridit för min gamla lärare så hade det låtit "ta in i inner tygel och ha stöd på ytter, forma med inner ben och håll imot på ytter och driiiiv med sätet! Räta på ryggen och tryck på med benen meeera!:o (deras sluta och öppna)
Men det e så underbart att det finns sätt att rida så på ett icke hårt vis!
Bara det här med att rida med bett... Jag hatade mig själv när jag fick reda på att rida med ett delat bett med en tygel i taget. Annarst pekar det rakt upp i "gommen" på hästen och nyper tungan mm. (oooooj, vilket dåligt samvete) Man har liksom aldrig tänkt längre eller ifrågasatt varför man gör eller använder viss grejor.
Att istället ha en helt eller flerdelat istället. Inte undrat på att mina hästar har gillat mest av att ha oledat bett ändå. (eller inget alls)

Jag får gratulera, loosa vikt e svårt! Jag försöker jobba med Tuss övervikt (även min:angel:) nu.
Jag törs inte göra något för det e sååå halt hemma nu, vi bara väntar på snön!
Tills jag har casch att köpa nya patterns så kör jag gamla level 2 ett tag.. Har nu börjat ta mammapeng igen så det trillar in lite pengar.:angel:

Har du inga nytagna bilder på din smula så vi får se "före" och "efter"?:idea:
 
ja ha Satterstina du önskade snö...och Wa-La here it is.

Now wish for a Fluidity saddle...:angel: you never know if that will come true too.!

Här i bushen är det vit med snö.:love: Som gör mig glad för det gör banan ridbar. Annars har det varit sten hård och guppig.:cry:

Förgår gjorde jag min premiär ridtur på Chopper!!!!:banana::banana: Det gick så fint så. Matte var stolt och pusta ut att nacken och ryggen var hel...:p Jag även sadlade Saffe men det var lite mer Rodeo med han och tänkte att jobba lite mer innan vi kliver up där.:angel:

Idag ska jag samla allt Parelli grejer som ska bort och testa kanske lite på tradera. Tyvärr som andra har frågat via PM ingen sadlar ska bort. Var in i sadelkammare och märkt att jag en en sorts "Pack Rat" som spara på ALLT! Jag fortfarande har grejer från när jag var 14 år (sten ålder, eller är det då Jurasik Period????)

Imorgon kommer min hemlighets vän och vi ska träna igen. Vi också har dragen en till (en norsk denna gången) in till sekten! Mohaha:banana: Hon var så emot PNH i somras men nu har hon sett "the error of her ways" och är nu biten!

Jag köpt en dvd från Parelli om hovar "The key to fluid movment" och idag ska titta på det helt. Har sett en bit och det var jätte intressant. Min Hemlighets vän har även taget DeeDee och fot såg skit fint (verkligen riktig fint) så jag tror vi har hittat en ny Hovis i området! Jag heller betala än gör det själv och till o med hon vann över dee dee och hon stog stilla för första gången i två år med nån annan än mig! Kändes lyckat! Hon ska ta saffe imorgon för sista provet...om det går bra med hans hovar då är hon duktig.

Marks- Hur går det med Hill therapy? Nyfiken. Bilder?


Det är skit synd att de DVD vi hade ute för alla att låna försvann, Diny (hon som skulle har de sist) har jag inte lyckat att för tag på alls. Hoppas att hon är ok. Nästa gång jag är i Mora ska jag svänga förbi.

Har en bra dag allihopa!
 
Sv: PNH Tjatter...

Intressant detta med hovar, väldigt spännande vad Parelli har att komma med inom detta område :). Dela gärna med dig om du har tid och lust!

Nu har jag efter många år äntligen hittat en hovis som gör ett bra jobb med hovarna, men det finns lite att önska med hantering av hästarna:grin:. Inte dum på ngt sätt, men inte alltdi som jag vill heller. Det är det bästa häromkring iaf, och jag har provat de flesta hovslagare som finns i mitt område.

Tråkigt med dvderna, att de skulle försvinna. Nu vågar man väl inte anordna ngt sådant igen:crazy:
 
Sv: PNH Tjatter...

Ja, jag håller med du i hela ditt inlägg. Satt å nickade hela tiden o började flina när du kom till *hehe* börjat tagit ut lite mamma pengar...Just det man får lite extra då ju.

Jag är lite sugen på å köpa matter of trust dvdn....ingen som har den? Snacka om dreggel framför tvn då!

Jag sålde mina patterns på traderalla för nästan 2000 pix så det funkar.

Inga nya bilder på big mama än men terapeuten var här i går o såg HUGH different!! Livet i ögonen var kanon tyckte hon, bushäst...Hon är mera LB extrovert nu igen SKÖNT, min gamla goding...

Nu e d kallt o snö på ingång här, spännande!

Nääe va trist med dvderna, jag som väntade lite på dom. Hoppas de kommer tillrätta. Jag har köpt- My horse wont go.... på ebay efter att jag fått se Jumping med confidence. Tack Stina :D Så himla intressant, ska bli kul å se :grin: Åh finns det en hov dvd oxå??

Vill oxå höra hur det går med Hill terapin Marks!
 
Sv: PNH Tjatter...

Nån som e bra på quarter hästar? Funderar på å betäcka Majsa med Sierra Scheme, det borde bli bra. =) Kruxet är att jag aldrig fått föl förut, bara kalvar.....*asgarvar av nervositet*
 
Sv: PNH Tjatter...

Hej alla :)

Trevlig tråd ni har här, hoppas man får sticka sej in! :) Jag har en fråga till er angående sadlar. Jag har nyligen avslutat level 1 (markhanteringen) och har börjat så smått på level 2.
Däremot är ridningen fortfarande på level 1 nivå, har överhuvudtaget inte suttit upp än eftersom det tagit ett tag att få hästen avslappnad med påsadlingen. Har varit många "kast med liten vojlock" ;) men nu står mitt sto äntligen helt stilla och avslappnad då sadeln kommer på.
Nu har jag i varje fall börjat fundera över ifall jag borde skaffa en annan sadel och om en bomlös skulle vara ett alternativ? Sadeln jag har är en "vanlig engelsk" den är en extravid 18 tummare (har ett relativt storväxt kallblod) och det är en väldigt bekväm sadel så den kanske funkar att hitta "balance point" i den... vad använder ni andra?

Att beställ en Parelli sadel är just nu inget alternativ (har inte råd)
 
Sv: PNH Tjatter...

Åh! Var hittade du den dvdn CS??! Hittade den inte på deras hemsida.. Var ska jag leta?
Tråkigt med att filmerna "försvann".. :( Var väldigt nyfiken på dem!

Ja, man kanske ska tro på tomten i år... Han kanske kör med Fluidity oxå! :D
Vad kul att Chopper gör sådana framsteg! :banana: Verkligen skoj! Shit, jag hade velat se Saffe i action! A lot of arrows needed.. Väntar på bildbomb!
Hur går det för Alyssa och Trigger o co?
Kan vi inte bara träffas någon dag på fika eller något? Diskutera tokiga hästar:D
 
Sv: PNH Tjatter...

Välkommen!!!:laugh: Vad kul att det dyker upp fler till vår tråd!:D
Kolla mer i denna tråd för vi har diskuterat mycket sadling och vad för sorts sadlar i olika omgångar om det kan vara till någon hjälp? Jag tycker sadlar e en mardröm mer eller mindre! Jag törs inte rekommendera dig något särskilt men jag vet att många verkar tycka att Balance sadlarna e toppen och prisvärda! En del har jag sett kör Wintec Wide för de bredaste hästarna.. Du kan googla båda så finner du dem, även de e diskuterade här i tråden. Tror CaliforniaSwed hade hittat Balance saddle för 7000 kr någonting.
 
Hej Tibica!:bump:

Hoppas du tänker stanna ett tag i tråden och inte bara fråga en fråga sen försvinna...

jo sadlar är inte lätt, tyvärr var jag tvungen efter 12-13 olika sadlar att köpa mig en Parelli sadel...eller två. Jag ångra inte en öre.

Det med Bomlös är jag själv inte så pigg på, i längden för mig, är de inte mer än en upp poofad bareback pad. Jag har svår att tror att de ger det stöd ryggen behöver om man rider mycket. En vikt punkt istället för utspridit.

Jag själv heller ser en billigare sadel med en air pad än en bomlös. Men det är bara jag. Har du provat den vanlig sadel med en airpad, det skulle göra världens skillnad tror jag. Då får man sadeln i rätt vinkel så säga och lättare att hitta din balans punkt utan att behöver köpa en ny sadel.
 
Jo själv klart kan vi träffs men det är du som kan aldrig.:cry:

Ingen bilder men jag ska försöker ta lite imorgon. Ja min hemlighets kompis vart ingen pigg för att hoppa upp på Saffe men han hade kul med att leka och han verkligen tyckte om hoppa över tunnorna. Alla hopp intresserad folk tycker om han synd att han var född till en cowgirl.:angel:
 
Sv: PNH Tjatter...

Va!!! Vaddå kan aldrig!!! Jag kan jämt men ni vill inte ha mina barn runt fötterna:devil:
Jag vet att det e tajt om tid för mig allra helst nu när gubben jobbar båda dag och natt.. Ser honom knappt känns det som. Det e den värsta tiden på året för rörmokare här uppe..
Kanske installera en webcam!:idea: Då kan jag ju vara med!:D
 
Sv: PNH Tjatter...

Jag har väl egentligen inte heller ngr jättebra råd att komma med eftersom jag är lite i samma sits som du när det gäller sadelfrågan.

Men jag har haft en bomlös sadel och provridit ett par stycken och jag kan väl säga att den jag själv ägde var ok, men ganska dyr för att vara bomlös. (Detta var dock innan PP-tiden ;)). De andra som jag provridit skulle jag idag inte betala en krona för, jag kunde inte rida i dem alls, men å andra sidan vet jag att endel trivs fint i dem... Jag tyckte att det blev aaaaldeles för brett att sitta, och då hade jag ett smalt halvblod... Så har du dessutom en bred häst så är det inget att rekommendera.

Testat barbackapad? Det funderar jag starkt på att göra - om jag vågar, man vill ju kunna rida på andra ställen än ridbanan :o...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
58 098
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp