Bukefalos 28 år!

Pododermatit, vad är det?

Lyan

Trådstartare
Jag har just nu en katt hemma som väntar på jourhem/permanenthem. Han har fel på sina trampdynor som vet. benämnde pododermatit, jag kan inte hitta någon info om det alls, bara nämnts i samband med furunkulos på hundar.

Vet. kan inte säga så mycket mer än att han har en inflammtion i sina trampdynor, blir det värre ska han få kortison. Trampdynorna är svullna och svampiga inuti, huden är normal.
 
Sv: Pododermatit, vad är det?

sök på google på "plasma cell pododermatitis cat" så får du lite träffar...

läste en tråd där det även stod "Some studies have found a link between plasma cell pododermatitis and feline immunodeficiency virus (FIV) infection so it is important to screen an affected cat for this virus. Exactly what the link is between these two conditions remains unclear. "
 
Sv: Pododermatit, vad är det?

Ojdå, såg inte så roligt ut :(
Ska säga till dem om FIV, han måste ju testas innan han flyttar i så fall. Hittade en sida med där det hade hjälpt att barfa dem. Tyvärr är det svårt när jag jag bara har honom så kort tid, kan inte ha dem mer än någon vecka men ska definitivt prata med dem som är ansvariga
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: Glimra
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 554
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 349
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp