Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
144 - Articuno
145 - Zapdos
146 - Moltres
[..]
152 - Chikorita
153 - Bayleef
154 - Meganium
155 - Cyndaquil
156 - Quilava
157 - Typhlosion
158 - Totodile
159 - Croconaw
160 - Feraligatr
161 - Sentret
162 - Furret
163 - Hoothoot
164 - Noctowl
165 - Ledyba
166 - Ledian
167 - Spinarak
168 - Ariados
169 - Crobat
170 - Chinchou
171 - Lanturn
172 - Pichu
173 - Cleffa
174 - Igglybuff
175 - Togepi
176 - Togetic
177 - Natu
178 - Xatu
179 - Mareep
180 - Flaaffy
181 - Ampharos
182 - Bellossom
183 - Marill
184 - Azumarill
185 - Sudowoodo
186 - Politoed
187 - Hoppip
188 - Skiploom
189 - Jumpluff
190 - Aipom
191 - Sunkern
192 - Sunflora
193 - Yanma
194 - Wooper
195 - Quagsire
196 - Espeon
197 - Umbreon
198 - Murkrow
199 - Slowking
200 - Misdreavous
201 - Unown
202 - Wobbuffet
203 - Girafarig
204 - Pineco
205 - Forretress
206 - Dunsparce
207 - Gligar
208 - Steelix
209 - Snubbull
210 - Granbull
211 - Quilfish
212 - Scizor
213 - Shuckle
214 -
215 - Sneasel
216 - Teddiursa
217 - Ursaring
218 - Slugma
219 - Magcargo
220 - Swinub
221 - Piloswine
222 -
223 - Remoraid
224 - Octillery
225 -
226 - Mantine
227 - Skarmory
228 - Houndour
229 - Houndoom
230 - Kingdra
231 - Phanpy
232 - Donphan
233 - Porygon2
234 - Stantler
235 -
236 - Tyrogue
237 - Hitmontop
238 - Smoochum
239 - Elekid
240 - Magby
241 - Miltank
242 - Blissey
243 -
244 - Entei
245 -
246 - Larvitar
247 - Pupitar
248 - Tyranitar
249 - Lugia
250 - Mewtwo
 
Jag fångade Mewtwo på raiden idag :banana::banana:


Rapport från dagen.
Några eldsjälar inom Valor var runt och tog över alla tre gymmen igår och höll vakt HELA natten emot attacker (!). Jag kom till raiden ca 40minuter innan och då var gymmet under hård attack och den enda andra rödingen hade ett hårt jobb att mata upp, dock hade vi som tur var även hjälp av några andra Valors som inte var på plats men som hade tagit över gymmet igår att mata upp så det var jättebra teamwork :love:.
Jag gjorde av med över 40 golden berries men det var det värt att se att vi fick gymkontroll på raiden :D

Vi var fyra Valor och ungefär 14-17 vardera instinct och mystic.

Innan raiden hade jag power-upat mina Tyrannitars och några andra pokemons och även ändrat deras moveset till bite/crunch. Det gick väldigt lätt att ta ner honom. Jag var nog inne på mitt tredje monster när han gick ner.

Jag hade även studerat lite youtube-filmer i förväg för att se hur han rörde sig å när man skulle kasta, vilket lönade sig då jag fick honom med första bollen!! :D

Helt ok IV oxå 91,9% CP2252
En lyckost på raiden fick en 100%

Det var tre personer som jag vet som inte fick den på våra raid, ungefär samma utfall på övriga ställen. Så vet inte om Niantic varit extra generösa eller om han är så lätt att fånga.

Har även kört 4st Suicune raider idag men den har stuckit varje gång :meh:

Så summa summarum - Mewtwo var betydligt lättare att fånga än Suicone, och jag är skitnöjd med dagen :)
 
Just det - det var otroligt skönt att vi även utsett EN person som koordinerade raiden vid varje gym, de flesta småkillarna sprang omkring som yra höns och ropade och försökte överrösta varandra i hur vi skulle dela upp oss osv och vi hade en lååång svans med småkillar som inte hade raidpass men ändå skulle vara med att försöka bestämma....

Genom att vi hade en person som alla vi andra ställde sig bakom så gick det fort att styra upp hur det skulle vara och vilka personer som skulle dra igång de privata grupperna.

De andra två raiderna hade det lite lättare för de låg mer i utkanten av stan så dit orkade inte så många "hangarounds" ta sig....
 
Hur gick det för dig @Laa ?
Åt fanders :D jag är värdelös på att kasta, elva bollar varav två (!) innehöll en Mewtwo i några sekunder :D får träna mera.

Har spenderat några dagar i huvudstaden och samlat på mig ett gäng chanseys, första yanma, första mareep, första lanturn, första ursaring, första miltank och lyckades evolva porygon2. Rätt nöjd :)
 
Jag fångade Mewtwo på raiden idag :banana::banana:


Rapport från dagen.
Några eldsjälar inom Valor var runt och tog över alla tre gymmen igår och höll vakt HELA natten emot attacker (!). Jag kom till raiden ca 40minuter innan och då var gymmet under hård attack och den enda andra rödingen hade ett hårt jobb att mata upp, dock hade vi som tur var även hjälp av några andra Valors som inte var på plats men som hade tagit över gymmet igår att mata upp så det var jättebra teamwork :love:.
Jag gjorde av med över 40 golden berries men det var det värt att se att vi fick gymkontroll på raiden :D

Vi var fyra Valor och ungefär 14-17 vardera instinct och mystic.

Innan raiden hade jag power-upat mina Tyrannitars och några andra pokemons och även ändrat deras moveset till bite/crunch. Det gick väldigt lätt att ta ner honom. Jag var nog inne på mitt tredje monster när han gick ner.

Jag hade även studerat lite youtube-filmer i förväg för att se hur han rörde sig å när man skulle kasta, vilket lönade sig då jag fick honom med första bollen!! :D

Helt ok IV oxå 91,9% CP2252
En lyckost på raiden fick en 100%

Det var tre personer som jag vet som inte fick den på våra raid, ungefär samma utfall på övriga ställen. Så vet inte om Niantic varit extra generösa eller om han är så lätt att fånga.

Har även kört 4st Suicune raider idag men den har stuckit varje gång :meh:

Så summa summarum - Mewtwo var betydligt lättare att fånga än Suicone, och jag är skitnöjd med dagen :)
Grattis! Tack för rapporteringen :) Någon gång ska det väl bli min tur och det där med att förbereda sig på youtube kanske inte är så dumt. Jag har bara hunnit med ett försök på Suicune och den stack. Det blir på't igen imorgon. Och grattis än en gång :bump:
 
Grattis! Tack för rapporteringen :) Någon gång ska det väl bli min tur och det där med att förbereda sig på youtube kanske inte är så dumt. Jag har bara hunnit med ett försök på Suicune och den stack. Det blir på't igen imorgon. Och grattis än en gång :bump:
Tack :)

i alla fall för mig var det otroligt nyttigt att kolla videorna när man ska kasta för att få bästa möjliga chans att fånga honom, sedan att en av videorna helt plötsligt gjorde att mina curveballs numera sitter som en smäck var en rolig bonus :p
 
Två nya i dexet på väg till jobbet - först en vild Pinsir - jag har aldrig ens sett någon förut - och sedan Lapras i ett ägg. Det är inte så ofta jag får nya nu känner jag så det var ju verkligen en fin utdelning. Dessutom låg det en vild Dratini och hängde utanför jobbet ;)
 
Hann med två raider igår på Suicune och hade flyt och fångade båda. Den första var bara på dryga 80% men fyllde på dexet så var glad över det. Den andra på 93% och mer anständig. :D

Suicune är ju inte speciellt bra så borde kanske nöja mig med det och lägga mina pass på tyror och annat användbart men samtidigt så är det ju kul att ha perfekta små monster.
 
Hann med två raider igår på Suicune och hade flyt och fångade båda. Den första var bara på dryga 80% men fyllde på dexet så var glad över det. Den andra på 93% och mer anständig. :D

Suicune är ju inte speciellt bra så borde kanske nöja mig med det och lägga mina pass på tyror och annat användbart men samtidigt så är det ju kul att ha perfekta små monster.
Idag fick jag mina första två Suicunes, skitkassa bägge två på runt 70% men viktigast var att få den i dexen ;)

Nu har jag litet tid på mig att ev förbättra den.
Håller med om att det känns bättre att försöka satsa på lite Tyra-raids isf för Suicune om jag får chansen för det nu.
 
Efter att knappt spelet något alls på en månad fick jag för mig att köra lite igen. Kläckte fem 10kms ägg idag. Av dem var 4 (!!!!!!!!) sudowoodo. Nu har jag inget ägg alls på kläcking för jag är sur :rage:
 
Efter att knappt spelet något alls på en månad fick jag för mig att köra lite igen. Kläckte fem 10kms ägg idag. Av dem var 4 (!!!!!!!!) sudowoodo. Nu har jag inget ägg alls på kläcking för jag är sur :rage:
Trist - själv har jag fått en jäjla massa Miltanks i 10kms den här månaden...

Men även om du är sur rekommenderar jag att fylla upp med ägg idag.
Idag är sista dagen att få möjlighet att samla på sig 2kms ägg som kan innehålla Chanseys....
 
Senast ändrad:
Trist - själv har jag fått en jäjla massa Miltanks i 10ms den här månaden...

Men även om du är sur rekommenderar jag att fylla upp med ägg idag.
Idag är sista dagen att få möjlighet att samla på sig 2kms ägg som kan innehålla Chanseys....

Jag är sur på 2orna med. Kläckte massa under dem här dagen (och alla insamlade under dem här dagarna) men bara fått skit i dem med, ingen special. Visst att det inte finns något jag behöver i äggen, men det är ju alltid roligare att få något lite kul :grin: Tar väl en paus igen tills nästa hund kommer, satsar ändå inte på någon mewtwo eftersom jag omöjligt kan passa tider och att raida är så tråkigt :laugh:
 
Tack vare äggen äger jag nu 3 st Chansey :up: Dock ingen amazing än. Provade i lördags att köra en raid mot Entei eller vad tusan jycken hette. Vi klådde honom men han vägrade fångas :meh:
 
Jag är sur på 2orna med. Kläckte massa under dem här dagen (och alla insamlade under dem här dagarna) men bara fått skit i dem med, ingen special. Visst att det inte finns något jag behöver i äggen, men det är ju alltid roligare att få något lite kul :grin: Tar väl en paus igen tills nästa hund kommer, satsar ändå inte på någon mewtwo eftersom jag omöjligt kan passa tider och att raida är så tråkigt :laugh:
Å jag som tycker raidandet är skitkul! :D

Du vet att det är en ny hund nu va - eller har du redan fångat Suicune?
 
Tack vare äggen äger jag nu 3 st Chansey :up: Dock ingen amazing än. Provade i lördags att köra en raid mot Entei eller vad tusan jycken hette. Vi klådde honom men han vägrade fångas :meh:
samma här, min bästa är på runt 89% tror jag. Så jag tänker vänta med att evolva tills jag förhoppningsvis får ngt bättre.
Håller tummarna för att jag ska få plats på Safarieventet i Oktober på MoS

Det är bara på´t igen som det heter. Tycker alla jyckar är svårflörtade och svåra att fånga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Trott
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 132
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 230
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp