Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte gjort sista powerupen på något mons ännu. Har väl mer jobbat på att försöka ha många över 3000, än att maxa några få. Var bra på förra gymsystemet, då jag försökte ha 15-20 konstant i gym, men med nuvarande system finns det ju inte direkt något som är bra. Det finns ju tekniker med att sätta flygplansläge för att komma upp ytterligare en halv level, så ska kanske göra sista powerup-en i samråd med någon som har koll på det.
Ja jag har också hört en del trix. Spelade inte du ihop med några höglevlade? Det ska gå att öppna kontot på 3 olika mobiler och köra powerup på alla tre samtidigt för att maxa. Jag har inte sett det göras så jag är inte hundra på om det fungerar men servern tar väl en stund på sig att registrera så det är väl inte helt omöjligt.
 
Ja jag har också hört en del trix. Spelade inte du ihop med några höglevlade? Det ska gå att öppna kontot på 3 olika mobiler och köra powerup på alla tre samtidigt för att maxa. Jag har inte sett det göras så jag är inte hundra på om det fungerar men servern tar väl en stund på sig att registrera så det är väl inte helt omöjligt.
Jo, jag kör ihop med många bra, bl a killen som är bäst i Sverige, tror jag, han har 96 000 fångade nu. Så jag har alltid personer att fråga. Det är det som motiverat mig att spela så mycket, helt klart. När jag träffade proffsgänget i slutet av januari var jag bara level 31, så jag har verkligen steppat upp spelandet efter det.
 
Jo, jag kör ihop med många bra, bl a killen som är bäst i Sverige, tror jag, han har 96 000 fångade nu. Så jag har alltid personer att fråga. Det är det som motiverat mig att spela så mycket, helt klart. När jag träffade proffsgänget i slutet av januari var jag bara level 31, så jag har verkligen steppat upp spelandet efter det.
Jag har ju mest kört själv fram till i somras då raidandet blev inkörsporten till gemenskapen med andra här i stan. Har två lev40 spelare som jag då och då kör tillsammans med och det har def motiverat mig så jag känner igen mig i det du säger. Det var kul att få ansikten på nicknamen som jag sett i gymmen och flera har kommit fram och pratat just för de sett mina mons men inte haft koll på mig. Tror det kommer hålla uppe spelandet under vintern på en högre nivå än förra. Det som begränsar mest är att få ihop jobb, häst, sambo, hus och trädgård samt helst lite tid över för spel.
 
Jag har fått två nya i dexen i veckan, Hitmonchan dök upp i det vilda utanför jobbet häromdagen och idag var jag ute och jagade Totodile så jag fick min Feraligatr!

Nu promenerar jag med Bayleef för att få tredje där, det tar evigheter - nästa projekt är sista Mareep-utvecklingen!
 
Eventet som startade igår är ju superkul! Köpte på mig lilla boxen med specialinkubatorer och tog hunden och började promenera. Lyckades fånga en vild rhydon (ny, har inte utvecklat mina rhyhorn pga dålig iv), kläckte en totodile (ny), lyckades få tag i ett tvåkm-ägg och vill bara ut och GÅÅÅÅÅÅ. Men. Jag jobbar. Tills imorgon eftermiddag. GPSen funkar inte på jobbet, så det hjälper inte att gå i korridorerna. Får hoppas patienterna är stabila ikväll så kanske jag kan promenera en stund. Om träningsvärken från igår tillåter :D
 
BTW när man kläcker ägg... Är de ALLTID lvl 20 på dom ?
Sitter å kollar IV och ibland finns fler kombinationer... Men iom att jag vet att de är ägg så borde jag kunna utgå från att de alltid är lvl 20 ?
 
Tack alla :) och grattis @Laa!!

@sidensvans i min stad är det tre raider samtidigt på söndag väl utspridda runt stan. Två av gymmen hade jag raidat tidigare på.
Oki, dom städer jag fått rapporter ifrån, Linköping, Visby, Kalmar är det en i varje stad. Däremot är det en i varje mikroskopisk håla också, Slite med 2 gym har fått en, Ljungsbro, Mantorp ... Så det verkar för första gången i PoGo's historia vara lönsammast att bo på landet!
 
tycker det är kul att de på landet äntligen har fått en fördel :)

Här i Södertälje har vi som sagt 3 gym, i Mariefred 1 och i Gnesta 1.
 
Fan vad kul! Grattis! Nu förväntar jag mig detaljerad resumé av raiden :bump:
Tack Galant! Lovar att det kommer en fullständig redovisning :D :p

Tycker det är skönt att vi har så bra sammanhållning här i stan så vi har redan utsett en huvudansvarig för varje raid som ser till att hålla ihop gruppen och sätter igång raiden på den tid vi har bestämt så att det inte blir fullständigt kaos. :)
 
Tycker det är skönt att vi har så bra sammanhållning här i stan så vi har redan utsett en huvudansvarig för varje raid som ser till att hålla ihop gruppen och sätter igång raiden på den tid vi har bestämt så att det inte blir fullständigt kaos. :)
Något sånt behöver vi få till här i Piteå. Vi har en fantastisk kanal på Discord där all info kommer ut, och moddarna där är väl lite informella ledare, men vi lär nog landa i att behöva någon "general". Spec som vi har två MewTwo-raider samtidigt på två olika ställen...
 
Jag har fångat en gul magikarp! Visst är det en sån man gör en röd gyrados av? Men jag är lite fundersam, den är bara på 54. Det känns ju lite trist att samla ihop 400 candys för att få en jättesvag röd gyrados. Är det ändå värt att göra det?
Dök den bara upp?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
154
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 445
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp