Bukefalos 28 år!

Pollys valpar

SKK är väldigt snabba när det gäller registrering av valpar. Tror det tog max 5 timmar från det jag skickade in mailet med inscannad registreringsansökan, så fanns dom på Hunddata :)
Grattis! Jag var klantig nog att inte ha registreringspappret med mig till hanhundsägaren vid parningen, så väntar nu frustrerat på att Postnord ska göra sitt jobb och leverera det underskrivna pappret till mig...:nailbiting:
 
Grattis! Jag var klantig nog att inte ha registreringspappret med mig till hanhundsägaren vid parningen, så väntar nu frustrerat på att Postnord ska göra sitt jobb och leverera det underskrivna pappret till mig...:nailbiting:
Hanhundsägaren hade kunnat skanna in det o maila det till dig
 
Grattis! Jag var klantig nog att inte ha registreringspappret med mig till hanhundsägaren vid parningen, så väntar nu frustrerat på att Postnord ska göra sitt jobb och leverera det underskrivna pappret till mig...:nailbiting:
Oh, jobbigt. Jag hade hanhundsägaren på besök här i helgen så vi skrev på pappren då. Sen scanna in och skicka iväg som PDF-fil till SKK idag.
 
Måste bara hälsa att här hemma (jag och särbo) har vi ett särskilt hjärta för Herr Blå. Hans uttryck och framfart och förmåga att kasta sig ut utan att ha koll på balans eller konsekvenser :D påminner om min salig sheltie. En sån heeler skulle jag kunna ha nån gång, du får låta producera fler såna. ;)
 
Måste bara hälsa att här hemma (jag och särbo) har vi ett särskilt hjärta för Herr Blå. Hans uttryck och framfart och förmåga att kasta sig ut utan att ha koll på balans eller konsekvenser :D påminner om min salig sheltie. En sån heeler skulle jag kunna ha nån gång, du får låta producera fler såna. ;)
Hahahaha, just det gör hans blivande matte nervös :D
 
Alltså Polly är bedrövlig denna kull när det gäller att mata dom. Hon ger mycket mer di än hon brukar göra vid den här åldern, så nu måste jag strypa mattillgången för henne ordentligt. Vid denna tid brukar hennes valpar äta 4 ordentliga mål per dag och bara få lite mellanmål av henne. Dom käkar bara lite vanlig mat än så länge då Polly är alldeles för generös. Jag som tidigare inte behövt brytt mig, då hon varit så duktig på att vänja av dom själv och när första valpen har flyttat har hon sagt tvärstopp även till små mellisar för kvarvarande.
Dom ska liksom börja flytta ut om 1,5 vecka, så det är bra om dom kommit igång och äter rejält själva :p Hullet på dom är det dock inte fel på :cautious::D

Enda "fördelen" i detta är att mamma-hund fortfarande städar bort mycket av bajset :yuck: så det är inte mycket bajs jag behöver ta väck.
 
Alltså Polly är bedrövlig denna kull när det gäller att mata dom. Hon ger mycket mer di än hon brukar göra vid den här åldern, så nu måste jag strypa mattillgången för henne ordentligt. Vid denna tid brukar hennes valpar äta 4 ordentliga mål per dag och bara få lite mellanmål av henne. Dom käkar bara lite vanlig mat än så länge då Polly är alldeles för generös. Jag som tidigare inte behövt brytt mig, då hon varit så duktig på att vänja av dom själv och när första valpen har flyttat har hon sagt tvärstopp även till små mellisar för kvarvarande.
Dom ska liksom börja flytta ut om 1,5 vecka, så det är bra om dom kommit igång och äter rejält själva :p Hullet på dom är det dock inte fel på :cautious::D

Enda "fördelen" i detta är att mamma-hund fortfarande städar bort mycket av bajset :yuck: så det är inte mycket bajs jag behöver ta väck.

Låter som att våra tikar har gått på samma "mammakurs". Karla matar fortfarande sina 3-4 stora mål per dygn... Själv sliter jag med att hålla dem i jämt hull, på grund av trängseln vid tuttarna blir ju de stora större, och alla får så pass mycket mjölk att de rynkar kräset på näsan åt hundmaten... Utom tjockisarna så klart. Rost och Nate hävdar att de äter upp sig inför vintern, medans Tidus säger att han ska bo inne i soffan under en yllefilt så det är bättre att lägga tid på att leka nu...
 
Alltså Polly är bedrövlig denna kull när det gäller att mata dom. Hon ger mycket mer di än hon brukar göra vid den här åldern, så nu måste jag strypa mattillgången för henne ordentligt.

Emmi har börjat "tortera" pyttingpiraterna med att de inte får mat direkt när de vill. De morrar, skäller, gnäller och myllrar ilsket omkring och skränar efter mat medan hon står utanför piratnästet, tittar på dem, går och äter lite själv, vilar lite och sen får de äta :D och de har ju bara precis börjat få smaka på vanlig mat om än med extremt god aptit, så hon är duktig på det där med att successivt dra ut på tiden mellan målen till deras lilla förtret :laugh:
 
Låter som att våra tikar har gått på samma "mammakurs". Karla matar fortfarande sina 3-4 stora mål per dygn... Själv sliter jag med att hålla dem i jämt hull, på grund av trängseln vid tuttarna blir ju de stora större, och alla får så pass mycket mjölk att de rynkar kräset på näsan åt hundmaten... Utom tjockisarna så klart. Rost och Nate hävdar att de äter upp sig inför vintern, medans Tidus säger att han ska bo inne i soffan under en yllefilt så det är bättre att lägga tid på att leka nu...
Hullet är jag inte orolig på när det gäller valparna - dom slankar till sig framöver :D
Däremot vill jag helst inte att mamma-hund ska gå ner sig, då hon har haft väldigt fint hull hela tiden :) Men men, dom äter ju vanligt mat om än väldigt lite så dom kommer garanterat äta mer när dom är så illa tvungna efter flytt :p

Stora tikvalpen har en egenhet för sig. Jag ger ju mest färskfoder, men även lite torrfoder då jag vet att alla inte kommer fortsätta med färskt. Hon tar en kula i taget och kutar fort som attan med den till en bädd och ligger där och äter - sen börjar hon om :rofl:
 
Stora tikvalpen har en egenhet för sig. Jag ger ju mest färskfoder, men även lite torrfoder då jag vet att alla inte kommer fortsätta med färskt. Hon tar en kula i taget och kutar fort som attan med den till en bädd och ligger där och äter - sen börjar hon om :rofl:
Detta gör Tassa också, fortfarande, nu drygt 3 år gammal. Ger mush-bullar, och är de det minsta "för fasta" i konsistensen så går det fort som rackarns för henne att plocka på sig en och dra sig tillbaka till (o)lämplig plats och smaska... :rofl:
 
Idag har då Herr Blå:s nya matte och husse varit här och både dom och jag blev så nöjda med valet av hund och blivande ägare. Känns kanonbra :)

Själv är jag galen som funderar på att behålla Herr Svart, som i min skalle numera kallas för Dalton. Jag ska/skulle inte ha någon valp nu :arghh: men men, det löser sig förhoppningsvis av sig självt. Antingen hittar jag rätt hem då han är lite extra eller så blir han osåld och stannar. Slumpen avgör......:cautious:
 
Idag har då Herr Blå:s nya matte och husse varit här och både dom och jag blev så nöjda med valet av hund och blivande ägare. Känns kanonbra :)

Själv är jag galen som funderar på att behålla Herr Svart, som i min skalle numera kallas för Dalton. Jag ska/skulle inte ha någon valp nu :arghh: men men, det löser sig förhoppningsvis av sig självt. Antingen hittar jag rätt hem då han är lite extra eller så blir han osåld och stannar. Slumpen avgör......:cautious:
:rofl::rofl:
Tror du på det där själv?
 
Plättlätt :idea: du blir tvungen att shoppa in obesläktade tikar :angel:
:rofl::rofl::rofl: Hundstopp en tid nu då jag ska försöka få mitt knä utbytt i vinter/vår. Jag bor dessutom i 2 rok (med mindre trädgård) så det får inte plats hur många som helst :p Men ingen panik. Hundarna är i första hand familjemedlemmar och aveln är visserligen ett stort intresse men jag har inget krav på valpkullar inom närmaste tiden.
 
Idag har valpskrällena lärt sig att när det kommer folk, så blir det extra kul så minsta röst dom hör som inte hör hemma här så går dom bananas och skriiiiker att dom vill ut och busa, gosa och roa sig med främlingar och det på platser där dom inte får vara på heltid (mitt vardagsrum t ex) :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 927
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 538
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp