Pollys valpar

:rofl::rofl::rofl: Hundstopp en tid nu då jag ska försöka få mitt knä utbytt i vinter/vår. Jag bor dessutom i 2 rok (med mindre trädgård) så det får inte plats hur många som helst :p Men ingen panik. Hundarna är i första hand familjemedlemmar och aveln är visserligen ett stort intresse men jag har inget krav på valpkullar inom närmaste tiden.

Äh, det tog mig tre år från valpidé till inköpt tik...
 
Blivande matten tog en så himla fin bild på To Love And Protect - numera kallad för Jalmar :D
Ett riktigt bustroll är han och påhittig som få :)
22449818_10155176308531775_2126538453639270946_n.jpg
 
Så var då lilla Kate tingad efter många filmer, bilder och samtal :)
Sista chansen till nej från båda håll blir när blivande matten kommer hit, för hon bor lååångt bort. Längst ner i Norge typ. Kate stannar tills åtminstone 9 veckors ålder, men hon har gått upp fint i vikt så från 9 veckor är hon nog garanterat flyttklar :)

Så var det då största hanen (av mig kallad för Dalton :love:). Hade en uppfödare som var intresserad, men det berodde på deras egna sista valp från en tidigare kull och hur kullen som kom i veckan blev och hon fick tacka nej......så kanske han blir kvar här då......*host*.....:o
 
:banghead: när mamma-hund för ovanlighetens skull väcker mig 5.30 att hon måste på toa. Inga problem att släppa ut henne lite snabbt i trädgården - men valparna vaknade av ljudet och satte igång en stor konsert :arghh: Bara att kliva upp då.
 
Hämtade stamtavlorna idag och fixat tid för vacc och besiktning nästa vecka, så nu närmar det sig. Ögonlysning och chipmärkning blir det på måndagen och vaccinering och besiktning på tisdagen + fixar pass till lilla Kate. Hon ska dock stanna två veckor extra innan hon flyttar till Norge :) I övrigt flyttar första valpen direkt efter besiktningen (den ska bara typ 2 mil bort) och en till dagen efter.

Osålda hanen (min favorit) håller jag på lite då jag inte helt 100% bestämt mig än. Jag hade inte planerat ha valp hemma denna vinter då jag planerar att ev få mitt knä fixat i vinter/vår, men jag vill nog känna efter först hur det känns när Polly inte finns mer. Risken finns att det blir så galet tomt när tokiga räsertanten inte finns mer att han får stanna. Jag får helt enkelt vänta och se hur det känns då :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 840
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 500
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp