Pollys valpar

Nu har Skalman tinat upp och det med besked - nu känner jag igen min busiga kille :love: Herre jösses jag kommer inte få en lugn stund närmaste tiden :nailbiting:
Lilla KAte är försiktig då Skalman nöp till henne tidigare idag, men Dalton är ett fjäskande superbus :)

Här börjar Kate tina upp och dragkamp med storebror är superkul - om bara inte Dalton störde hela tiden :D

MIni har accepterat småttet helt nu och pendlar mellan att vara bossig och snäll tant :)
 
Där var det full fart!
Lätt att rulla när man är en liten korv. :love:
Det är väldigt inbyggt i heelern att rulla vid minsta misstanke om att något ska komma ovanifrån (en kospark t ex) :D Så även om mycket är valpfjäsk, så gör även mina vuxna så om det kommer en större hund för fort - då rullar dom undan :p

Pst: veterinären sa att Dalton var så tjock att han hade ett rejält fettlager runt testiklarna så dom var svåra att hitta först :rofl::rofl::rofl:
 
Behålla - sälja - behålla - sälja.....:confused:

Gah - Dalton är en "grabbig" och lite grövre kopia av sin mamma Polly :love:
Ska ta några veckor och fundera. åtminstone tills lilla Kate flyttat om två veckor :p
22730313_10155204489876775_4558198683407537261_n.jpg
 
Dalton och Skalman har verkligen funnit varandra och är hel knäppa ibland med sina brottaslekar. Eftersom Dalton är mycket mindre, så rullar han automatiskt runt - en inbyggd grej när kor sparkar för att undvika att bli skadad :)

Lilla Kate håller sig borta från denna typ av lekar, för eftersom hon väger 1 kg mindre än Dalton så flyger hon som en vante annars och det kan göra ont. Hon hänger däremot gärna på när Skalman drar runt på dom i dragkamp :D

Båda ynglen har fått sina små tydliga (och lite smärtsamma) smällar av Skalman för hur go han än är med dom nu, så ruttnar även han om han aldrig få vara ifred och aldrig få ha en grej ifred - men nu börjar dom fatta signalerna att inte kuta på när han säger stopp :) Likaså att man inte går nära vare sig Minis eller Skalmans matskål när dom äter....

Småskrutten hade jag tänkt vara kvar i köket på nätterna, men det gick sisådär då :p Inatt väcktes jag av att Dalton hade vaknat och bajjat och därefter hade han börjat babbla om att han minsann inte alls ville vara i köket :meh: Kate som sov en stock däremot. Så in med dom i min säng och så sov vi gott till kl 7 imorse :love:
 
Hängbukssvinet Dalton :D
En riktig tjockis det här, så måste börja få koll på hans matintag så fort systern flyttar nästa helg :p Just nu får dom käk när jag går iväg ut med dom andra, så han äter nog upp det lilltösen lämnar - han är helt matgalen :nailbiting:
22814198_10155212122836775_1681403253524238461_n.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 795
Senast: sweet_extraa
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 493
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp