Ponnyakuten 4

Sv: Ponnyakuten 4

Håller med , hopp ponnysarna är fantastiskt snälla duktiga individer och verkligen barn ponnys ! Det hänger på de små ryttarna bara - inga djur är maskiner .
 
Sv: Ponnyakuten 4

Åh, älskar början på Tobbes träningspass med tjejen med Thoosey, haha. Asbra att han sa åt henne att börja träningen med ett leende :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja :D Sandra verkade vara så spänd och nervös så bra att komma ihåg att ha en positiv attityd.

Bra avsnitt, äntligen fick Anna prova att sitta lite på sin häst! :) Och Bego såg superfin ut!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det var verkligen super!:D

Emma-Nellie har alltid så härlig inställning!

Kul att Jan sa att dem har en plan med Lilla Gubben, även efter ponnyakuten!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Kul att se hur snabbt Julia plockar upp Tobbes instruktioner. Han behöver inte upprepa något utan hon bara gör som han säger och det funkar. :)

/V
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tänkte också på det, skulle vilja dra den tillbaka en bit, skulle gärna få fram nosen på Lilla Gubben också. Men det var kul och se både E-N och Anna igen.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Haha jag dog just av fniss. Efter strandenscenen med den där balladen och hästarna i förgrunden. Då står Sven i bakgrunden och det ser ut som att han "oooar" i låten :rofl:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja och hon skulle behöva sitta lite mer lodrätt och inte schasa på ponnyn med sitsen hela tiden.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl

Bra avsnitt tycker jag. Man märker att de gjort framsteg.

Jag har inte sett den där handlern på ett tag. Börjar nästan tro att efter hans misslyckade lastträning med Thoosey klev Tobbe in och tog över då det inte verkade så lysande att låta honom lastträna...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ett av dom bättre avsnitten och den där handlerns agerande verkade ju inte hjälpa. Tobbes positiva inställning och lugn är mycket bättre.

Lilla Gubben är en av de läckraste småhästar jag sett. Ryttaren satt mycket bättre nu också. Kul om hon kan få behålla sin väldigt fina häst.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hej!

Först: För lite Sven!!! Men när han var med var han väääldigt söt. (Skulle dom göra en kamelakuten skulle jag sitta som klistrad).

Sen tyckte jag det var lite tråkigt att se Bego igen. Det var lite som att "nu är problemet löst "Magiskt" och nu går ponnyn att rida". Jag hade velat se nånting mellan "allt är kaos" och "nu funkar det". Men det är kul att det går framåt, såklart! (Sadeln skulle dock kunna ligga längre bak- det är ju inte som om det är något problem att få plats med den..).

Kul också att se hur trevlig Thoosey kan vara när det är lite mer fokus på honom. Är man en diva är det klart man vill ha allas uppmärksamhet och får man inte det får man se till att få det. Smart ponny!

/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Är det någon mer än jag som misstänker att producenterna läser våra trådar och klipper om avsnitten efter vad vi skriver? Tänk:

Vi efterlyser Lisen - Lisen kommer på en gång
Vi ogillar lastträningen med Thosey och efterlyser Tobbelastträning - Tobbe lasttränar Thosey
Vi efterlyser mindre snack och mer träning - det blir mindre snack och mer träning
Vi undrar vart Bego, Moreno o Lilla Gubben har tagit vägen - dom kommer tillbaka

Vad önskar vi oss nu då? We have the power :D

F ö var det kul att se hur mkt bättre sits Anna har fått. Hon såg nästan ut som Ida-Linn i sadeln. Vill också träna för Jan Brink!!!!!!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Haha har också funderat på om det är så, det verkar ju lite så :D

KL
Bego och E-L såg båda så mycket ner avslappnade ut, jättekul att se! :) den ponnyn var såå spänd i början, likaså ryttaren...de har gjort ett stort framsteg, fast även jag tycker att sadeln kunde sitta bättre. Synd dock att man missat vägen dit...de sade att Begos träning gått bättre och bättre utan större problem, funderar om de inte har visat det för att det inte varit lika mycket "action" som med de andra ponnyerna, alltså inte lika många avramlingar...:devil: Tobbes träning med Stella var rolig, och han tränade Thosey mycket bättre än handlern, både ponnyn och flickan var gladare och förstod bättre! Och så glad Anba blev när hon äntligen fick rida Lilla Gubben, även där märktes skillnad! Håller med ovan, jag vill också träna för Jan Brink! Tyckte dock lite synd om Anna när hon inte var med på uteritten i slutet då alla andra kunde rida sina ponnysar...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tyckte dock lite synd om Anna när hon inte var med på uteritten i slutet då alla andra kunde rida sina ponnysar...

...eller så skedde den uteritten medan hon tränade för bästaste Jan Brink, den möjligheten tröstar jag mig med i alla fall! ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

*delvis kl*

Tycker det känns som att dom inte får ordning på att leda Thosey och därför koncentrerar dom sig på att visa lastträningen.
Tror inte heller att Tobbe hade överlåtit träningen från början om han trodde han skulle kunna fixa det. Är det något han kan så är det att marknadsföra sig, att släpas i gruset efter en liten ponny är inget jag tror han vill riskera.. Smartare då att visa upp den han är duktig på - lastträning.
 
Sv: Ponnyakuten 4

De har väl dock sagt att det är främst vid lastningen som det blir ett problem? Sen är det ju självklart ett vansinnigt stort problem vid den vanliga hanteringen också, men jag har för mig att de sagt så...
 
Sv: Ponnyakuten 4

Aha, mycket möjligt. Trodde det var tvärtom och att det var att han stack iväg typ jämt som var den stora grejen.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 008
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 212
Senast: vallhund
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 447
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 116
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp