Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Lite svar på några frågor. Markus använde inte nosgrimma på Fendi pga att han slog upp huvudet i början och visade att han inte tyckte om den. Eftersom Markus skulle känna sig säker tog vi bort den. På castingen var kameramannen mycket nära, så det var konstigt att inte fler hästar kröp ur skinnet. Ang sitsen så är det så enkelt som sådan har man skjutit i höjden som killar gör i den åldern så blir man gänglig. Är man då nervös så spänner man sig (spänner insida lår och rumpa) och lutar sig framåt, leder detta till att man får en dålig sits.

Det brukar ta ett tag innan man "växt" i kapp kroppen. Han ser betydligt lugnare ut på träningarna hos Tobbe än på castingen. Dessutom när de galopperade på stranden så såg det fridfullt ut! :)



Benskydd och boots används för att skydda Fendi eftersom han har så stort övertramp och slår sig själv vid ridning. Det vi fick reda på vid castingen var att se över utrustning (alltså det Tobbe sa inför kameran, inget annat). Därför satte vi på nosgrimma igen (detta fungerade, förutom att han vill klia sig ofta men han slog inte med huvudet längre). Vi köpte även bettet för att det skulle finnas alternativ för tränarna att välja. Om ni märkte det så bytte de till tränset med det röda stenarna, som hade ett tre-delat bett.

Detta är sånt vi tittare inte ser (jag kommer inte ihåg om bootsen eller benskydden) men det var smart att det skulle finnas alternativ :) Jag tror inte att jag har sett det tredelade än? De har inte kommit mer än till stranden och två hoppträningar.

Och kan inte nog poängtera att detta är TV. Extremt nervöst för ryttarna och hästarna. Både att träffa Tobbe, kameramannen (med den stora kameran) ev komma med på TV och ha åkt långt.

Vem skulle inte vara nervös? :D Men det är kul att få information om vad som försegår när tv-kameran stängts av. Det finns inte en möjlighet att få med allt som händer under två veckor.
 
Sv: Ponnyakuten 4

I del 4 på hoppträningen med Peter hade han det 3-delade bettet. På stranden del 5 hade han baby pelhambettet.

Det var ju så att Fendi var som natt och dag vad gällande kameramannen. Han var super rädd för honom på castingen men när vi skulle hem från Tobbes gård, så stod kameramannen inne i transporten vid lastning och han gick in och mosade nästan sönder kameran då han inte hann ut. Så han vande sig snabbt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hej mariaho! Välkommen in i tråden.

Jag kan tänka mig att camerateamet kanske vill testa hur långt det kan gå med hästarna på castingen innan de väljer vilka får vara med. Kan tänka mig att det blir lite jobbigt att göra tv program om ett ekipage när hästen inte vågar gå nära kameran :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tack StrawberryWine!!

Markus tyckte det gick super dåligt på castingen så han var jätte besviken. Så vi trodde inte att han skulle komma med överhuvudtaget. Men han har fått vara med om något helt fantastiskt. Är ju en upplevelse utöver det vanliga.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tycker att Markus verkar vara fantastiskt! Han verkar vara väldigt smart och han vill Fendis bästa! Det är ju inte så konstigt att man är lite ranglig i den åldern!:D
Som Peter sa: Han är som en kalv på grönbete!:D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Hej!

Vad kul med fler med riktig insyn så slipper vi gissa :-).

Jag gillar verkligen Fendi, du har inte lust att berätta vad det är för stam på honom? Hur hög är han?

... och nog 17 gick det dåligt på castingen, men det kanske var tur det, hade allt gått bra hade de väl inte fått vara med :-)
/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Jag är 22 år o Ponnyakuten är mitt favoritprogram ;):D
Haha. Sitter alltid bänkad framför tvn på söndagarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 339
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 973
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp