Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tycker ofta att man ser illasittande sadlar i Ponnyakuten, tyvärr. Många som ser ut att ligga för långt fram, i bakvikt, etc.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag tror dom inte tänker på de sättet! Jag tror dom anpassar allt efter barn. Och deras tanke är nog att barn inte bryr sig om sånt. Sadlarna vet jag inte, dom sa inget till mig iallafall! Min är även utprovad så de var lugnt för mig.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Tycker det börjar bli dags för en moderator att gå in här och styra upp. Det är nte roligt att läsa. Vi är inte föräldrar till barnen i ponnyakuten och behöver inte agera därefter heller tycker jag.

:bow:

Förstår inte hur folk har mage att sitta och diskutera en sak som de så uppenbarligen inte sett hela historien av. Det är ett tv-program och det har framkommit flera gånger att saker klipps bort och precis som Sara säger har det gått 8 månader sedan inspelningarna, mycket har väl hänt sen dess!
 
Sv: Ponnyakuten 4

*knapplån*

Jag låser tråden för att städa och fundera över om den ö h t ska vara kvar. Det verkar som många har glömt bort att diskussionerna rör verkliga människor med verkliga känslor.

Lovis
moderator
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag har nu rensat lite i tråden, min uppfattning är väl att en del av de vuxna i tråden inte beter sig så vuxet, se till att skärpa till er framöver. Jag tycker det är jätteroligt att en av deltagarna från Ponnyakuten är inne och ger oss som tittar lite mer info, så det vore trist om tråden skulle behöva kastas.
 
Sv: Ponnyakuten 4

*KL*

Sara, jag måste bara får fråga hur det var med det där tältet? :D Upplägget kändes lite halvtaskigt i avsnittet med typ "Här inne får ni sova, ser det vad fint det är, skoja bara ni får sova här i tält istället". Var det bara som det vinklades och visste ni att ni skulle få sova i tält och att det var tillfälligt, eller var det så på riktigt och vad var tanken då måntro?
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Hoppades på att ni skulle låsa upp tråden igen. Tycker det redan i tidigare trådar borde ha rensats rejält. Folk verkar inte tänka på att personerna i tv-rutan också är människor.

För övrigt verkar det vara mer träning och mindre annat i dom här programmen, kul att se.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Såg att Jennifer och Harry Potter hade vart och tävlat en Lb idag med felfri grundomgång! Super kul, då verkar hon ju våga hoppa mer nu :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jo vi blev lite chockad när dom sa så. Kan ju inte säga att de var de bästa jag har gjort i mitt liv! Men jag tror bara dom Försökte få till de lite roligt. En natt skadade ju oss inte precis! Plus att vi kom varandra nära på en gång på de sättet :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Åh vad kul! Alltid kul när man ser att det går fortsatt bra för deltagarna, minns den hopprädda tjejen i första (eller andra?) säsongen som också hade en vit ponny. Hon var jättejätterädd, och senare var hon ute och tävlade friskt :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Någon som vet vad det var för hästar Tobbe tränade med i hagen? Den gula med stor bläs var ju helt underbar :love:

Edit: Jag hittade själv :D Spanska importer tydligen, och dom gula verkar vara tvillingar.
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 4

Spanska importer som i "spanska hästar importerade någonstans ifrån" eller som i importerade från Spanien... tänkte på att han verkade prata/ge kommandon på tyska :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Födda i spanien och varit i Sverige ett halvår hittade jag. Dock vet jag såklart inte vart dom bott där emellan :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Intressant. För det är sånt som vi tittare inte får se varför tränarna vill att en ryttare använder en viss utrustning på sin häst :)

För exempelvis på castingen så red Markus(?) utan nosgrimma, 2 eller 3 delat bett och utan sporrar. Men på någon träning så kom han in med pullargrimma, pelhambett och sporrar. Det kändes som en riktig vändning. Vi tittare ser/hör inte varför han, eller ni övriga för den delen, använder just den utrustningen men har en tränare föreslagit utrustningen så finns där med säkerhet en plan :) Därför vi kan vara lite nyfikna på vad som försegår bakom kulisserna som är bortklippta ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Det får en ju också att undra om de tog minsta möjliga utrustning på castingen för att vara säkra på att få vara med.

/Lavinia, som definitivt kommit i grimma och barbackapadd och inte kunnat fått hästen att hoppa i det och då säkert fått vara med :-).
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja det finns ju den möjligheten. Fast ibland kan det också vara kunskapen som saknas. Eller så är det så att det oftast fungerar men inte i just det sammanhanget som det söks för.

Jag vill minnas att det var någon som fick sin utrustning ändrad till det mildare någon gång. Inte i denna säsongen utav PA utan tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 482
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 326
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 963
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp