Bukefalos 28 år!

Ponnyakuten 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyakuten 4

Hon kommer ju iallafall med i programmet verkar det som, var tvungen att snoka runt lite ;)
Tror nog mamman menar att den är "snäll" och att den aldrig skulle börja bocka eller något sådant när hon väl är uppe! Typ som sadeltvång eller liknande!

Däremot tror jag mamman är rätt kunnig! Tjejen rider sm på den, den är född 98 och kommer från irland, så tror nog problemet är att den reds in fort som dom oftast görs på irland+ att den är framåt och pigg och inte har ro att stå stilla och sen satt det i ett system att göra så vid uppsittning.
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag menade den stora ljusbruna pållen, det var väl den mamman sa att det var sista chansen för?

Den lilla irländaren ser ut att kunna bli trevlig, man måste nog börja om med den en sväng bara :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

åh jag hoppas den där lilla sköna ponnyn kommer med "Ja,ja banka du på du om du vill, men jag rör mig inte fortare för det inte.."
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag menade den stora ljusbruna pållen, det var väl den mamman sa att det var sista chansen för?

Den lilla irländaren ser ut att kunna bli trevlig, man måste nog börja om med den en sväng bara :)

Oj sorry, hängde inte riktigt med i svängarna där ;) Håller med om att den såg ung ut och tjejen orutinerad! Tyckte den rörde sig ovilligt och stelt i traven också! Hade vart kul att veta om de var något fel på den! För man får väll hoppas på att de faktiskt kollade upp den!
 
Sv: Ponnyakuten 4

Oj sorry, hängde inte riktigt med i svängarna där ;) Håller med om att den såg ung ut och tjejen orutinerad! Tyckte den rörde sig ovilligt och stelt i traven också! Hade vart kul att veta om de var något fel på den! För man får väll hoppas på att de faktiskt kollade upp den!

Inte så lätt att hänga med när man inte har några namn heller. Ja, hoppas att den kollas upp ordentligt!

Ja, förmodligen djäkligt klipsk också. Och hygglig.

Det var lite som att den körde sitt race och hade ändå stenkoll på att inte skada sin matte på nåt sätt. Ponnyslugt och snällt på sitt vis ;)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Håller med... "Det här är sista utvägen, men vi har inte bett en veterinär kolla upp hästen". Prio ett är ju att utesluta fysiskt fel på hästen, är den frisk så kontaktar man en tränare.
 
Sv: Ponnyakuten 4

kl

Jag tycker (tyvärr) att ganska många av ekipagen verkar vara såna som alltid är med, dvs barn som fått för svåra eller för outbildade ponnyer och/eller för lite hjälp...
Till exempel tjejen på den bruna hästen som var riden i två år och hon inte kände att de utvecklades. Har de ingen vettig tränare att rida för kontinuerligt? Och killen som red en skimmel utan nosgrimma, deras problem känns ju också som något en passande hopp- och markarbetstränare bör kunna få bukt på relativt enkelt.

Annars var den lilla långsamma ponnyn ohyggligt söt :love: Likaså frihetsdressyr-ponnyn. Och jag tyckte synd om alla barn som såg ut att ha helt fel ponny men så gärna vill få det att fungera för de älskar ju just den ponnyn :( Tänk så mycket roligare de hade haft om de fått en tryggare ponny eller vad som nu är bristen.

Och just det, jag blev livrädd när barnet kastades upp i farten på den mörka ponnyn i slutet, och tjejen och den lilla mörka ponnyn som hoppade ryttaren ur sadeln var också ett väldigt gulligt ekipage, som kanske inte hade mått dåligt av en bättre passande sadel, det hade nog kunnat hjälpa båda två.

Kul att ponnyakuten är igång igen, det är mitt första vårtecken! :bump:
 
Sv: Ponnyakuten 4

Ja men frihetsdressyrponnyn var ju ursöt, ägaren med! Och det var häftigt att se hur fort den var med på noterna när Tobbe tog över :)
 
Sv: Ponnyakuten 4

Jag ska nog testa det med min stora gammelman! :) Har för övrigt testat lite andra Tobbe-grejjer på honom, tex inkallning. Han gick åt andra hållet :angel: :D
 
Sv: Ponnyakuten 4

Inkallning med godis funkar på min, om hon inte har annat för sig eller de 20 sista metrarna, hon tycks liksom inte fatta vitsen om jag är 100 meter bort.
 
Sv: Ponnyakuten 4

KL

Här är tjejen med problem med uppsittningen (Ingrid), och jag gissar att Hugo är den som det pratades om tidigare i tråden - han som inte får sin häst att gå i form. Hans casting fick man inte se va?

Skövdeduo i Ponnyakuten

Är det här den unga hästen som inte gick fram? Som "visst var kollad", men inte av veterinär..

Dante
 
Sv: Ponnyakuten 4

Alltså Monty :love: :love:
Haha, han gick ju bara runt och såg lite fullifan ut och hel nöjd med sig själv men tog ändå hand om sin lilla ryttare på ett snällt sätt.
 
Sv: Ponnyakuten 4

En av mina första medryttarponnyer var en typisk Monthy. Som det påhittiga barn jag var löste jag det genom att rida upp på en kulle som var bredvid ridbanan och sen driva allt vad jag kunde i nedförsbacken :D Tur man har lärt sig ett och annat sen den tiden, inte alla som har en kulle bredvid ridbanan :d
 
Sv: Ponnyakuten 4

K.L
Jag håller med den som skrev att första säsongen var bäst. Sen har jag för mig att andra säsongen var sämst med enbart rikemansbarn som inte verkade vara där annat än att få vara på ridläger och synas i tv.
......
.
Sen kan jag fundera på det här med att det "alltid"(?) skall vara med ett ridskoleekipage. Att visst....Det är rättvist att även de ungar utan ponny skall få vara med men borde inte ridskolor om några ha kompetens att lösa sina hästproblem själva? Eller åtminstone få vara med och redogöra noggrannare för HUR de försökt och gärna filmklipp på det så man får se vad det är för ena ridskolor som står bakom.


Efter första (eller andra) säsongen fick de tydligen kritik för att det bara var blonda rikemansbarn med i programmet. Ridskoleponnyerna är ett försök att göra något åt det. Vet ett par ridskolor som blivit kontaktade. Men de jag vet har inte velat vara med, just med motivet att de kan lösa sina eventuella problem själva... (allt annat riskerar ju dessutom vara dålig reklam).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 502
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
5
· Visningar
384
Senast: ameo
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 769
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp