Ponnyakuten 5

mariaho

Trådstartare
Nät :love: Glöm inte att ha rätt ton på nätet. Blir så mycket trevligare så.

Börjar om med rätt rubrik.

Lite info om:
OC Fendi
e: CE Magnum
u: Filozofia
född: 2007
mätt som 6-åring: 146 cm (ej slutmätt)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Tack!

Jag hade fått uppfattningen att han var arabkorsning, men han är ju "riktig" arab. Fin oavsett såklart.

Kanske kan vi hålla en vettigare ton här? :-)

/Lavinia
 
Senast ändrad:
Sv: Ponnyakuten 5

Vi har visserligen en arab korsning samt en arab till hemma.

Markus sa fel i sista programmet. Han sa att jag hade en travare. Då min häst travar fortare än vad Fendi galopperar.

Min första häst var en travare så jag har absolut inget emot ridtravare. Älskar alla sorters hästar!!!

På SvT play finns klipp på presentationer av deltagarna. Finns en liten ruta som det står klipp på.

:) :) :)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Skönt med ny tråd! :bow: PA-trådar kan ha en tendens att spåra ur..

När vi så nu har fått alla korten på bordet gällande ett visst ekipage så känns det bättre att bara diskutera träningarna i programmet istället för att spekulera om annat.

Får se vad de hittar på ikväll :) Jag skulle väldigt gärna vilja se hon som har den vita ponnyn som bockar efter hinder, som själv säger att hon gärna "tjuvhåller" och inte vågar rida på ordentligt framåt. Hon borde få bli longerad i galopp så hon kommer över farträdslan, kanske?

Sen vill jag se träning med hästen som inte vill gå från gården. Och mera Moreno! :love:
 
Sv: Ponnyakuten 5

Potter har ju väldigt lätt att korta galoppen och då blir han studsig och hon blir rädd för att hon tror att hon bockar.
Vips så är hon inne i en ond cirkel. Men jag gillar henne! Hon är duktig!

Ja mera Moreno!:love:
Längtar till ikväll!:D:bump:
 
Sv: Ponnyakuten 5

*kl*

Ponnyn som har problem med att gå ut själv är jag intresserad av att se hur de löser, det det är ju ett problem man inte sett i PA förrut. Ska bli intressant att se om de löser det på samma sätt jag skulle gjort. Hoppas det kommer med ikväll och gärna lite dressyrarbete också som motvikt till all hoppning.

Om 3 h och 45 min är det dags!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Det här ska tydligen hända ikväll:

"Säsong 5. Avsnitt 6 av 14. Isaks största dröm är att kunna rida tornerspel med sin häst Poppe. I dag får han hjälp av en riktig riddare. Det är dessutom dags för årets sammandrabbning inom hästvärlden när en dressyrstjärna möter en hoppstjärna. Åtta deltagare har kommit till hästartisten Tobbe Larssons hästgård för att få hjälp med sin häst av Sveriges toppryttare. Från 2013."
 
Sv: Ponnyakuten 5

Kul med ny tråd! Skrev inte i den andra men följde den slaviskt ;)

Jag tyckte om dagens program. Tycker lisen är så bra! Den andra träningen var också intressant :D

Duellen tyckte jag också var skojjig! Men jag hade ha velat se mer träningar per avsnitt, men nu är jag en gnällspik ;)
 
Sv: Ponnyakuten 5

*KL*

Jag tyckte dagens program var skittråkigt faktiskt. Visst var det kul se duellen, men det är inte det jag slår på ponnyakuten för att se. Och i övrigt var det ju väldigt lite träning, och den träning man fick se var ganska enehanda. (Även om den givetvis var nyttig för ekipagen!)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag gillade dagens program!
Träningarna var kanske inte de mest spännande, men jag tror nog att många tittare kan få lite tips och aha-upplevelser av det. Och duellen var ju skitkul! :bump: Lite extra bra gillade jag att Lisen och Charlotte öppet visade lite nervositet och så för barnen, tänk vad bra för alla lite hopprädda tittare eller de som tycker att dressyr är svårt, de får se att även vuxna proffsryttare blir nervösa och tycker att det är svårt när de gör nåt de inte är vana med. Toppen tycker jag!
 
Sv: Ponnyakuten 5

Om träningarna är spännande eller ej är inte det viktiga för mig, utan det är i princip vad man "kan ta med sig". Och det man kunde ta med sig från dagens har man kunnat ta med sig från de tidigare träningarna i årets serie. Beröringsträning för den "spörädda" var det redan förra avsnittet, samma sak med det där med ryttarbrist/ryttarfel/ryttarinställning - det har ju varit med varje avsnitt. Det ÄR nyttigt men kunde åskådliggjorts bättre än att se en ponnu rulla på en volt och hoppa ett litet hinder gång på gång. Tycker jag. Jag hörde förresten från lilla tösen som är här och rider och pysslar med hästarna, och är klockrent i den "riktiga" målgruppen för PA att även hon tyckte det var för mycket mat, miljö och för lite ridning och tips.

Däremot håller jag med om att det var bra att se att även proffsryttare kan bli nervösa för något de inte är vana med. Jag gillade särskilt när hon utbrast "bockar???" med fasa i rösten ;P

Men det är 30 minuter, och att se en elitryttare i dressyr visa nervositet över att hoppa låga hinder må varit nyttigt och bekräftande på många sätt men det uppvägde inte de andra 25 minuterna med "annat".
 
Sv: Ponnyakuten 5

*kl*

Inget höjdaravsnitt. Duellen var lite smårolig att se men det var inte mycket till problemlösning eller konkreta råd som visades. Hoppas mer på nästa avsnitt!
 
Sv: Ponnyakuten 5

KL*

Jag som tyckte det skulle bli så intressant att se hur de löste Hugos problem, det att han inte fick hästen att gå i form. Men än så länge har vi inte sett något alls, och dessutom var han med på hoppträning i kvällens program?
 
Sv: Ponnyakuten 5

Vi (jag och sambon, ja han kollar självklart också :D ) gillade gårdagens program. Det var inte så mycket annat "tjafs" utan träning och så duellen, tyckte duellen var rätt underhållande.

Pausade efter halva tjejens träning, hon på ridskoleponnyn, och sa till sambon att jag förmodligen hade gråtit av frustration om jag hade avslutat en träning sådär. Men, sen gick det ju betydligt bättre för dom i slutet :)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Det hade jag totalt förträngt ju! Kanske inte ett av de mest självklara ögonblicken i PA. Roligt för ungarna men jag skämsstönade en kort sväng åt produktionen.
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 309
Senast: macbeth
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 578
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 109
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 053
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp