Ponnyakuten 5

Sv: Ponnyakuten 5

jag blev inte såå förvånad ;) visst förstår jag, jag är en riktig dressyr-mespropp ibland med, men i den situationen skulle jag nog lita på att lisen valt en bra häst och bra hinder.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Borde vi starta en facebookgrupp eller nåt??

Vi som vill ha mera problemlösning i ponnyakuten, eller vi som vill ha en hästakut eller Kamelakuten eller ja nåt sånt iaf:-)

/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 5

Det tycker jag:D:up:

Hästar kan man inte se för mycket av i rutan eller kameler...
Tyvärr har jag inte FBO_o annars hade jag stöttat det.
 
Sv: Ponnyakuten 5

So far känner jag mig inte det minsta intresserad av att betala multum för att åka till ponny-akuten-lägrena, jag inte bara hoppa och frihetsdressyra.

Jag har aldrig reflekterat över detta tidigare men betalar barnen för lägret? Och isåfall hur mycket? :confused:
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag hade absolut ansökt om ryttarakuten tillsammans med min häst!!!

bejkonfis: nej, inte tidigare åriaf vad jag förstått. Man betalar resa till casting, läger och veterinärkoll som jag uppfattat.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Precis.

Ponnyakuten är väl gratis, men det kan jag inte åka på. Däremot kan jag ju åka på tobbecamp, men det har iaf jag ingen lust med, inte om det bara är hoppning på schemat. Jag var mycket mer sugen innan, när de hade iaf några dressyrträningar :-)

/Lavinia
 
Sv: Ponnyakuten 5

kl

Tyckte söndagens avsnitt var ganska behaglig och trevlig att titta på, inget direkt "wow" men helt klart godkänt. Funderar mest på hur många barn som tycker att sparkar mot sin häst är ok efter att han riddaren förklarade hästens beteende. Jag köper hans tänk, men jag tror att det kanske kan missuppfattas av några barn. Kanske? Eller är jag den enda som reagerade på det?
 
Sv: Ponnyakuten 5

Jag tänkte detsamma. Jag tror inte riddaren menade att man skulle sparka hästen men det kunde nog uppfattas så väldigt lätt.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Exakt! Risken är nog ganska stor att de tror att det är ett ok sätt att få hästen att flytta på sig.
 
Sv: Ponnyakuten 5

Det Timmy glömde säga, eller att dom klippte bort är ju att hästarna visst kommunicerar med sparkar och bett, men innan det går så pass långt, så ger dom ju varandra andra signaler som vi människor kanske inte alltid ser. Det var lite synd att den "detaljen" försvann...
 
Sv: Ponnyakuten 5

tydligen så gör folk det.. för det var läger förra året (första året) men det känns ovärt att lägga så mycket pengar på att få träffa Tobbe.. för det står ingenstanns om vad det är för andra tränare där
 
Sv: Ponnyakuten 5

tydligen så gör folk det.. för det var läger förra året (första året) men det känns ovärt att lägga så mycket pengar på att få träffa Tobbe.. för det står ingenstanns om vad det är för andra tränare där
"Tobbe Camp ger varje elev en unik möjlighet att få coachas av de
absolut bästa tränarna och pedagogerna inom Sveriges hästvärld.
Du kommer att få hjälp och coachas av professionella elittränare.
Och du kommer även att få ta del av lärorika och inspirerande
gästföreläsare, och givetvis även få hjälp av Tobbe personligen.
Gästtränare kommer att väljas beroende på just dina behov. En
skräddarsydd träningsplan läggs upp för varje ekipage. "
 
Sv: Ponnyakuten 5

Betalar någon verkligen dom pengarna? Allvarligt? För dom pengarna kan dom ju åka till vilken landslagsryttare som helst!

Fyra dagar, "Tobbe Camp ger varje elev en unik möjlighet att få coachas av de
absolut bästa tränarna och pedagogerna inom Sveriges hästvärld.
Du kommer att få hjälp och coachas av professionella elittränare.
Och du kommer även att få ta del av lärorika och inspirerande
gästföreläsare, och givetvis även få hjälp av Tobbe personligen.
Gästtränare kommer att väljas beroende på just dina behov. En
skräddarsydd träningsplan läggs upp för varje ekipage."

Boende, helpension, superfin anläggning, säkert otroligt kul och lärorikt, en chans i livet till ett träningsläger med det här upplägget,
Typ lyxsemester med det roligaste som finns all inclusive,

Alltså jag tycker inte det är så dyrt!! Mycket pengar ja, men tänkt allt som ingår och vad det kan vara värt för både dig och häst och hur BRA det lägret förmodligen är? :D
 
Sv: Ponnyakuten 5

Ska jag punga ut med 15.000 för fyra dagar, då får dom minsann se till att ha både Roffe och Edward Gal på plats ;)
 
Sv: Ponnyakuten 5

Fast det är ju inte helpension..

"Boende, boxplats med strö, lunch, fika samt en ”goodiebag”
med hästanknytning till ett värde av 1000-1500:- ingår."
 
Sv: Ponnyakuten 5

Ska vi gissa att goodiebagen innehåller Tobbe Larsson prylar (dvs sånt jag skulle tycka var helt poänglöst att 'få')
Undrar vad det kostar att få privatträna 4 dagar hos Jan Brink/någon annan av samma kaliber...
 

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 370
Senast: macbeth
·
C
Islandshäst Jag drömmer lite om att kanske ta ett föl på mitt sto i framtiden. Det kanske (troligtvis) aldrig blir av men är ju kul att fundera iaf...
Svar
15
· Visningar
2 583
Senast: JennyK94
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 214
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 092
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp