Bukefalos 28 år!

Presentationstråd

Susan

Trådstartare
Helloou!

Jag vill se er på bild, inte nödvändigtvis ridandes, utan vill bara liksom säga goddag! På dessa bilder (om man nu rider) kan man allså se ut hur som hellst, bara man fastnat på bilden, Bild på sig själv hållandes i grimskaften på hästen går också bra.:D

Kom igen nu!
 
Sv: Presentationstråd

Jag skriver inte så ofta här men det brukar vara trevlig läsning som passar min ridstil.

Jag tänkte att ni säkert vill se mina pållar ändå.

Desert symphony, engelskt fullblod, 14 år
PICT0006.jpg


Zams, engelskt fullblod, 4 år
2005-04-26080.jpg


Herkules Balder, shire, 2 år
PICT0019.jpg


Balder 1 år gammal i sommarpäls
skanna0002.jpg


Mvh Ysa
 
Sv: Presentationstråd

Vilka balla och vilken blandning. vad skall du göra med Balder???

Hur känns det att gå från fullblod till shire???
Ja det är klart du har inte hunnit rida honom än :)

SUS
 
Sv: Presentationstråd

Balder ska köras in och sedan ska han ridas in. Han har ett helt underbart steg, en väldigt showig trav och en väldigt samlad gungstolsgalopp (och lite unghäst-trams:D ). Jag tror att han kan gå ganska långt inom ridningen. Han är dessutom väldigt social.

Skillnaderna är enorma ibland, ffa är Balder väldigt mycket mjukare i psyket än fullbloden samtidigt är där många likheter, t.ex. är båda raserna (upplever jag) lättlärda.

Sen är där en viss storleksskillnad, Balder är ca 177 cm hög nu och han VÄXER.

MVH Ysa
 
Sv: Presentationstråd

Jag hakar på :p

Jag har min underbara Camarguehäst Mourven, han fyller 6 år den 10e april.

framsida.JPG

(jag ser jättekonstig ut i min hållning, men dte är för att jag nog "ger" honom min axel just här)

Nu har jag inte de senaste "exteriör"-bilderna utlagda, men det kommer väl. Jag har börjat skriva på vår historia ihop, inte kommit jättelångt än, men lite läsning kan det ju ge ;) http://web.telia.com/~u85811930/
 
Sv: Presentationstråd

Hej susan!! (vi åker inte till fjällen idag :cry: )

JQLRNPMRKPHNQ.jpg


Jag är modig!!! Den enda bilden som vart bra på juldagen, den är absolut inte exemplarisk men duger.

Min häst heter King Creole, han är maxad D-ponny. Korsning NF/Welsh cob (e. Miclas micado) 16 år gammal.
Trevlig häst som är ärlig och snäll, men han har gått som krull-ihop-ponny större delen av livet så det finns kvar en massa tendenser därifrån.
Jag är ingen barockare, som ni ser så rider jag både med nosgrimma, tränsbett och bomsadel :eek: :D.


Edit: Jag bombar er med en till bild:
JMRPKNKOHNO8.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Presentationstråd

Stackars dig!!!

Vilken tur att du är snygg och har en så fiiin häst :)

Och balans verkar du ha stumpan :D Faktiskt impad för du är faktiskt i stå upp momentet
Wei !!! som vi sa på min tid.
:bow: Vilken brallis!

Nu måste jag slita mig från mitt BREEEEEEEEEDBAAAAAAAAAND :D :D :D :D
 
Sv: Presentationstråd

Susan skrev:
Vilken fiiin Nordsvensk!

Ähum... Kallblodstravare, annars var det rätt. :)

Ja, visst är hon fin :love: Hon är absolut nummer 1 av alla hästar jag suttit på (under 35 år).

Immer
 
Sv: Presentationstråd

Balder brukar jag se när jag kör till/från jobbet och kan intyga att han verkar vara en gummiboll. Mycket skuttande i den hagen som liten i alla fall
 
Sv: Presentationstråd

Jaha, jag får väll presentera mig. Är egentligen lite av en smygis här på barockforumet. ;) Läser nog allt, men skriver inget, tvärt om med alla andra forum. Jag kallar mig inte barockryttare, men har märkt under det senaste året att min filosofi och tankegångar överensstämmer mer med barock än "vanlig tävlingsridning".

Äger ingen häst just nu men har en bild på min gamla ponny:
http://i15.photobucket.com/albums/a372/Rumpnissen/IMGP0098.jpg

En ponny jag hade på inridning:
http://i15.photobucket.com/albums/a372/Rumpnissen/Image016_17.jpg

Ella som jag rider mycket nu:
http://i15.photobucket.com/albums/a372/Rumpnissen/ella7_edited.jpg
 
Sv: Presentationstråd

Jag har ju en liten störning, säger du en bild så sätter jag in 20 men jag ska försöka att lugna ner mig. :angel:


Här är jag och min häst. Vi har samma humor i alla fall. :D

OWWEEE.jpg


lvis.jpg





Hästen heter Lord Owen, är en korsning (okänd) från Irland som åkt runt en del. Kom till Sverige som 6 åring genom handelsstallet Applahästar. Var troligen jakthäst på Irland. Nu är han 10 eller 11 år gammal. :D Jag drömmer om dressyr, men vart vi är på väg vet jag inte riktigt..



HPPPPLLA.jpg



pwter.jpg



Såhär ser jag ut annars: http://img.photobucket.com/albums/v215/lord_owen/stast.jpg


Nu hittade jag förstås inte ens en haltbild på mig och hästen men här är när min kompis rider honom. Det är inga vidare bra bilder, det var så mkt som fortfarande var fel då (kolla munnen tex) och som fortfarande ÄR det men det går framåt.

heaaaau.jpg


mipllelee.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Presentationstråd

Hmm, såg bilder på honom i en annons nyligen om jag inte missminner mig?! Måste varit en "skoj-annons" (som är allt annat än skoj)?
 
Sv: Presentationstråd

psychogrrl skrev:
Hmm, såg bilder på honom i en annons nyligen om jag inte missminner mig?! Måste varit en "skoj-annons" (som är allt annat än skoj)?


Nej, det var på fullaste allvar... Jag var "skadad" och skulle absolut ha en haflinger igen. Men så när det dök in en massa svar och folk skulle komma och titta så fick jag svinkalla fötter och nu blir det ingen försäljning här inte.

Det har tagit mig ett år att fatta att han är min :idea: samt en påbörjad försäljning och ett allvarligt snack med mig själv innan jag kunde se vad bl.a. min sambo hela tiden sett, :love: mellan häst och människa.
 
Sv: Presentationstråd

Jag har inga ridbilder yngre än 2-3 år - mest för att systeryster flyttade hemifrån i den vevan och det är hon som alltid stått för fotograferandet... Jag figurerar nog inte ens som grimskaftshållare på några nyare bilder tyvärr, senaste åren har jag bara klickat fram en hel jäkla massa hagbilder.

Det här är nog den nyaste som är någorlunda god ordning på (från sommaren 2003). Provrider - för första och hittills enda gången, ridklänningen på Stella. Stella finns inte i livet längre, annars var (och är) hon mest refererad till som "den mörka märren" :p.
Den hittills svåraste häst jag träffat på.....

stellaklanning1.jpg

(dumt att stå i nerförsbacke sådär när vi posar och ska se snygga ut, men men)

Jag gillar inte att vara med på bild själv - här är en när jag gosar med farsgubbens jämthund (som har läbbiga tumörer på sitt bakben om någon undrar) ursäkta de fruktansvärda mysbyxorna :o

Bella5.jpeg


Men på hästarna har jag många! :p :D
4 styckna går i hagen nu, tre kallblodstravare och en liten russunge.

Tre styckna tillsammans, den mörka är Flingan, den håriga morsan är Trollfuxa och den lille är hennes son Rigofux.
blandat60032.jpg


Lapprillo - alias Flingan, 6-årig kallblodstravare efter Lappello
betesbilder1027.jpg


Rigofux här ca 7 mån (kallblodstravare efter Qvadrigo)
Hagbilder5dec20050092.jpg


Lejonhjärta russunge från Lojsta hed här nyss "hemkommen" ungefär 6 mån. Vackra ögon :love:
Hagbilder27nov0092.jpg


Småttingarna tillsammans i hårdhänta lekar;
Vinterhagen15dec20050172.jpg
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 866
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
3 546
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 715
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp