Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen har ägnats åt att flytta en hög byrå från ett hörn i hallen till sovrummet. Att det tog hela dagen berodde på att jag gick igenom varenda pinal som låg i den... tyvärr så behöll jag allt :p
MEN det innebär att projekt: "Bygga ut skrubben under trappen till en kombinerad skrubb och skafferi" kan påbörjas ;) Jag har konstaterat att vi kan bygga ut med 1,5 m2 utan att hallen påverkas nämnvärt :up:
 
Tjolahopp, det gick sådär smidigt att flytta in i huset förra helgen :p Pga utebliven rörmokare bor vi just nu på två ställen - praktiskt :D
Han har lovat att komma idag dock, så förhoppningsvis kan vi flytta in ikväll.
Igår satte vi i alla fall upp ett tillfälligt stängsel runt en plätt på tomten, så vi kan göra den korta morgon- och kvällsrastningen av hundarna smidigt.
 
Här står det stilla i väntan på att hantverkarna kommer nästa vecka och slår upp badrummet :bump:

Igår fick vi leverans av ny toastol och imorgon kommer handdukstorken. Har fått smsavi om att jag har 2 paket att hämta ut med.
Ena barnrummet är knökat med klinker, kakel, badrumsmöbler m.m. så längtar tills dom kommer hit så vi får bort det.
Enda som inte blir klart nu direkt är duschväggen som ska måttbeställas och dom måtten kan vi bara ta efter att kakel och klinkersen är på plats och sen är det en viss väntetid. Ska som vanligt bestämma oss för vilken vi vill ha med :p
 
@kolblakkur Snyggt!

Själv har jag ett plastgolv som jag funderar på att måla, Tycker det ser sunkigt ut hemma hos oss.

Projekt för närvarande är måla det sista i källaren för att flytta in tvättmaaskin och göra en riktigt tvättstuga.
Dock kommer vi att fylla den med allsköns bråte så fort det är klart då jag åste tömma halva källaren för att få plats och kunna måla huspanel.
 
Finns rätt lång lista på projekt på mitt blivande hus (vi får tillgång till det den 1 nov) men för 2017 blir det:
- byta lås, det gör vi den tredje november när alla papper är påskrivna
- byta värmesystem (företag som gör)
- byta el (företag som gör)
- laga läcka i taket
- riva tapet i sovrum, syrum och vardagsrum. Förmodligen i hall uppe och nere också samt gästrummet.
- tapetsera sovrum, syrum och vardagsrum (om vi hinner hall uppe och nere också samt gästrum)
- måla innertak i nämnda rum
- om vi hinner, byter vi kök efter jul, då ska det även rivas tapet och tapetsera om plus måla tak.
- riva bort heltäckningsmatta i hall uppe och sovrum
- lägga nytt golv i sovrum och hall
 
Finns rätt lång lista på projekt på mitt blivande hus (vi får tillgång till det den 1 nov) men för 2017 blir det:
- byta lås, det gör vi den tredje november när alla papper är påskrivna
- byta värmesystem (företag som gör)
- byta el (företag som gör)
- laga läcka i taket
- riva tapet i sovrum, syrum och vardagsrum. Förmodligen i hall uppe och nere också samt gästrummet.
- tapetsera sovrum, syrum och vardagsrum (om vi hinner hall uppe och nere också samt gästrum)
- måla innertak i nämnda rum
- om vi hinner, byter vi kök efter jul, då ska det även rivas tapet och tapetsera om plus måla tak.
- riva bort heltäckningsmatta i hall uppe och sovrum
- lägga nytt golv i sovrum och hall
Varför ska du riva ner tapeten? Då riskerar du att få bredspackla eller sätta renotapet innan du tapetserar om.
 
Mina projekt är just nu
- Bygga hagar. både sommar och vinter
- Galler för stallfönstren
- Gräva trädgårdsland

Projektstart blir någon gång i juli, har tillträde till gården 1/7. Snart dags! :banana:

Av mina projekt är det nu bara ett kvar; gräva trädgårdsland. Det är halvklart. Får se om jag gör klart det i höst eller om det får vänta till våren.
 
Det här förbannade vädret förstör mina planer på att hinna skruva klart altanen och städa trädgården innan vinter. :mad:

Om det blir uppehåll de närmsta två dagarna som utlovat hoppas jag hinna klart med bägge delarna + skotta ur hönshuset och byta strö åt hönsen, lägga det gamla ströet i en blivande odlingsbädd med massor av löv, hästskit och ensilage. :d

Resten av veckan ska ägnas åt storkok en masse och invändigt röj och sortering av vad som ska vara kvar och vad som ska ut. Innan året är slut hoppas jag hinna tapetsera om iaf två rum. :up:
 
Vädret är verkligen inte roligt just nu :(
Blir inte så mycket plankbygge för tillfället för vem vill stå ute i ösregn och stormblåst och bygga O_o
Det ska gjutas några plintar till men det funkar inte i ösregn. Lär bara bli fel när man inte får arbeta ostört.

Nåja, hantverkaren är här och kaklar badrummet iaf. Hoppas vi blir nöjda då vi fick kompromissa med en grej. Det är ju lite svårt att säga innan man sett resultatet liksom :p
Tycker det är lite jobbigt att jag får ta alla beslut då maken inte kan närvara alls pga jobbet men det kanske är bäst så i slutändan :D


Kan bara vädret bli någorlunda bra i slutet på nästa vecka så ska vi fortsätta med planket :)
Det är inte så jättemycket kvar så hade varit skönt att få klart det.
 
Sneak peek på badrummet :love:

AQKAAAACaCxodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlmMjAwNzBlMDg3YzMwZDJlOWY5NmY5LmpwZw
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp