Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Host,host,harkel :o
Inte idag för jag måste vänta med att få hjälp upp med klätterstegen,det var därför jag klättrade ner o avslutade, gör ont om man faller ca 9m eller dryga 6 o landar på en traktorkärra full med plåt.
Jag vet hur det är, var själv uppe på ligghallen för någar år sedan taket hade blåst av i en vinterstorm och la nytt. Kallt som :devil: att ligga på liggunderlag och skruva plåt samtidigt som jag var rädd att halka ner även om det inte var lika högt, men jag skulle på tjänsteresa till Paris efter helgen och hade bara två dagar att hinna fixa det innan jag skulle åka. :down:

Ett badkar på hotellrummet har aldrig varit så mycket värt som då. :D
 
Jag vet hur det är, var själv uppe på ligghallen för någar år sedan taket hade blåst av i en vinterstorm och la nytt. Kallt som :devil: att ligga på liggunderlag och skruva plåt samtidigt som jag var rädd att halka ner även om det inte var lika högt, men jag skulle på tjänsteresa till Paris efter helgen och hade bara två dagar att hinna fixa det innan jag skulle åka. :down:

Ett badkar på hotellrummet har aldrig varit så mycket värt som då. :D
Ja vad ska man göra liksom? Mina diskbråck har bråkat så mycket hela sommaren,så jag kunde inte förrän nu eller låta hela skiten rasa samman och det känns onödigt att avliva drygt 400kvm magasin med el och cementplatta som på insidan är uppdelat i olika funktionella utrymmen.
Det är bara å bita ihop.:idea:
 
Ja vad ska man göra liksom? Mina diskbråck har bråkat så mycket hela sommaren,så jag kunde inte förrän nu eller låta hela skiten rasa samman och det känns onödigt att avliva drygt 400kvm magasin med el och cementplatta som på insidan är uppdelat i olika funktionella utrymmen.
Det är bara å bita ihop.:idea:
Du har ju buketräff och låter halvfulla bukefalister bistå dig en sån gång fattar du väl- ;) :angel:
 
Nu har jag beställt lite gardiner, det känns så himla obebott utan tycker jag :D
Vi har knappt hunnit varken vara i huset (mer än att sova :D) och ännu mindre greja, pga andra projekt som skenat fram. Nu har det äntligen lugnat sig lite.

Beställde marinblå gardiner till vardags/tv-rummet. Det syns ju inte på denna bilden, men väggen som är till höger om mig + den väggen som inte syns vid matbordet har en marinblå tapet, så jag tror det kan bli bra med en lite mörkare gardin för att balansera upp rummet lite.
22580410_1953086198281108_3086206934462758912_n.jpg

Vi mixar stilar rätt friskt :angel:
Traditionellt lantlig matgrupp, chesterfieldsoffgrupp (soffa + två fåtöljer), randig marinblå lexingtontapet som fondvägg + en vit småmönstrad tapet och en stor fjäderbollslampa över soffbordet, haha.
Tanken är att kaminen ska bytas ut nu under hösten, det är nåt krångel med röret och då passar vi på att sätta in en täljstenskamin i stället.

Sambon fixade en hängstång i klädkammaren för ett par veckor sedan också, tycker den blev bra :)
22794203_1516320738444116_5142350569540681728_n.jpg

U5S5zmQ.jpg

Vi satte bara in två vanliga Malm-byråer, och på varje sida (men som inte syns på bilden) står det också en hög, smal Malmbyrå.
Nu är garderoben lite mer välfylld dock :D
 
Nu har jag beställt lite gardiner, det känns så himla obebott utan tycker jag :D
Vi har knappt hunnit varken vara i huset (mer än att sova :D) och ännu mindre greja, pga andra projekt som skenat fram. Nu har det äntligen lugnat sig lite.

Beställde marinblå gardiner till vardags/tv-rummet. Det syns ju inte på denna bilden, men väggen som är till höger om mig + den väggen som inte syns vid matbordet har en marinblå tapet, så jag tror det kan bli bra med en lite mörkare gardin för att balansera upp rummet lite.
22580410_1953086198281108_3086206934462758912_n.jpg

Vi mixar stilar rätt friskt :angel:
Traditionellt lantlig matgrupp, chesterfieldsoffgrupp (soffa + två fåtöljer), randig marinblå lexingtontapet som fondvägg + en vit småmönstrad tapet och en stor fjäderbollslampa över soffbordet, haha.
Tanken är att kaminen ska bytas ut nu under hösten, det är nåt krångel med röret och då passar vi på att sätta in en täljstenskamin i stället.

Sambon fixade en hängstång i klädkammaren för ett par veckor sedan också, tycker den blev bra :)
22794203_1516320738444116_5142350569540681728_n.jpg

U5S5zmQ.jpg

Vi satte bara in två vanliga Malm-byråer, och på varje sida (men som inte syns på bilden) står det också en hög, smal Malmbyrå.
Nu är garderoben lite mer välfylld dock :D
Fiint!! Haha vi har inte en enda gardin hos oss. Jag hatar gardiner :p
 
Idag kom fasadsifforna som jag ska måla i samma färg som fönsterbågarna. Också beställde vi fasadbelysning idag, den ena ska då sitta så den lyser upp sifforna har vi tänkt!
Och igår när det fortfarande var lite vitt på backen satte maken upp lyktorna vid grinden!
DnZNgeR.jpg

wAKc3gP.jpg

Idag är det bara is och svinhalt och inte alls kul att vara ute, så mina lysprojekt skjuts på :p
 
Tack :love:
Haha, men i vissa hus/lägenheter passar det att inte ha gardiner. Detta är inte ett sånt hus :D

Sant! Det såg väldigt mys och gardinkompatibelt ut där. Vi har lamellgardiner för balkongdörrarna i vardagsrummet (har två dubbeldörrar ut till balkongen där dvs de tar upp en hel vägg) och tyckte inte det passade med vanliga gardiner. Så det blev lamell. Är inte helt förtjust i de, tycker det blir lite mycket plastik-klinik över det. 4000 spänn kostade de också. Helt galet.
 
Sant! Det såg väldigt mys och gardinkompatibelt ut där. Vi har lamellgardiner för balkongdörrarna i vardagsrummet (har två dubbeldörrar ut till balkongen där dvs de tar upp en hel vägg) och tyckte inte det passade med vanliga gardiner. Så det blev lamell. Är inte helt förtjust i de, tycker det blir lite mycket plastik-klinik över det. 4000 spänn kostade de också. Helt galet.
Min man tycker vi kan ha lamellgardiner i vardagsrummet. Jag: :wtf:
Vi hade inga gardiner i lägenheten. Högst upp i huset utan insyn och med fina marmorfönsterbrädor.
Nu i huset skulle vi behöva fixa gardiner. Det ser så tomt och kargt ut, som att det inte bor någon här. Ett stort fönsterparti har jag i alla fall fyllt med stora gröna växter.
 
Vi köpte ett stort (247 kvadrat) 60-talshus, tegelvilla i etageplan. Tillträde i september.

Vi har hittills gjort:
1. Målat hela spaljén i trappan. Var furu tidigare,nu vitt.

Pågående: Spackla ett sovrum och måla.

Kommande: installation av ftx system (december). Efter det byte av golv i tre sovrum samt tapetsering av dessa. Nu kommer min fråga; vi behöver bygga en garderobsvägg längst med ena sidan. Vi behöver helst ha skjutdörrar eftersom det blir svårt att öppna annars. Jag vill ha vita, matta skjutdörrar. Absolut inte spegeldörrar. Har sneglat lite på Ikea och HTH. Andra tips?
 
Vi köpte ett stort (247 kvadrat) 60-talshus, tegelvilla i etageplan. Tillträde i september.

Vi har hittills gjort:
1. Målat hela spaljén i trappan. Var furu tidigare,nu vitt.

Pågående: Spackla ett sovrum och måla.

Kommande: installation av ftx system (december). Efter det byte av golv i tre sovrum samt tapetsering av dessa. Nu kommer min fråga; vi behöver bygga en garderobsvägg längst med ena sidan. Vi behöver helst ha skjutdörrar eftersom det blir svårt att öppna annars. Jag vill ha vita, matta skjutdörrar. Absolut inte spegeldörrar. Har sneglat lite på Ikea och HTH. Andra tips?
Vi köpte våra på Skånska byggvaror. Tror att det fanns helvita men är inte säker. Är iaf jättenöjd med våra. :)
 
Vi köpte ett stort (247 kvadrat) 60-talshus, tegelvilla i etageplan. Tillträde i september.

Vi har hittills gjort:
1. Målat hela spaljén i trappan. Var furu tidigare,nu vitt.

Pågående: Spackla ett sovrum och måla.

Kommande: installation av ftx system (december). Efter det byte av golv i tre sovrum samt tapetsering av dessa. Nu kommer min fråga; vi behöver bygga en garderobsvägg längst med ena sidan. Vi behöver helst ha skjutdörrar eftersom det blir svårt att öppna annars. Jag vill ha vita, matta skjutdörrar. Absolut inte spegeldörrar. Har sneglat lite på Ikea och HTH. Andra tips?
Elfa har väl också tror jag. Fast de är svindyra har jag för mig.
 
Vi köpte ett stort (247 kvadrat) 60-talshus, tegelvilla i etageplan. Tillträde i september.

Vi har hittills gjort:
1. Målat hela spaljén i trappan. Var furu tidigare,nu vitt.

Pågående: Spackla ett sovrum och måla.

Kommande: installation av ftx system (december). Efter det byte av golv i tre sovrum samt tapetsering av dessa. Nu kommer min fråga; vi behöver bygga en garderobsvägg längst med ena sidan. Vi behöver helst ha skjutdörrar eftersom det blir svårt att öppna annars. Jag vill ha vita, matta skjutdörrar. Absolut inte spegeldörrar. Har sneglat lite på Ikea och HTH. Andra tips?
Skånska byggvaror
 
Taket i hallen är uppsatt och klart. Grundmålat 1 ggr. Hoppas väl att målningen ska bli klar i nästa vecka, det är ju några timmars torktid som ska klaffa med resten av livet.
Duschväggen kanske anländer nästa vecka, eller så blir det veckan därpå och sen är hela badrummet klart.
Det är gjutet 6 plintar till till planket så nu är det bara några kvar innan gjutandet är färdigt.
Radon mäts för fullt. Ca 1 månad kvar innan det är färdigt.

Så fort halltaket är klart ska vi börja sätta tapeter :)
Sen börjar det eviga projektet med att få upp lister O_o Kanske det blir klart. Kanske inte :laugh:
 
Gardinerna på plats!
Blev himla nöjd med dem faktiskt :)
23667954_1792331251064640_3531310123517476864_n.jpg

Svårt att se på bilden, men det är dessa gardinerna:
b


och så har sambon fixat med garderoberna i hallen också :love: nu ska vi bara bestämma oss för inredning till dem också :D (och flytta den färgglada byrån, den ska inte stå där sedan :p)
23668309_343448409455290_1777439552223313920_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 544
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp