Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill se bild :)
SvD6hCK.jpg
 
Tack för det! Snyggt :up:
Jag vill bygga in vår också. Dock tror jag vi lämnar öppet för själva luftintaget i så fall, jag har fått för mig att det är bäst för maskinen.
Tack! Man bör inte stänga helt i fronten,jag har 3cm mellan pinnarna,hade tänkt sätta panel o sen borra 4cm hål i mönster,men hittade inte borrkronan :banghead:
 
Projektet i badrummet pågår för fullt. Hantverkaren ska fixa golv, foga och sista smågrejerna nästa vecka. Beräknas vara klara tisdag. Sen kommer vvsgubben och fixar med rör och installering samt snickaren kommer och sätter upp lister och dörrfoder.
Detta gör dom på fredagen och sen ska det vara klart :banana:

Ja, förutom duschväggen då som vi måste beställa.


När detta är klart ska vi fokusera på hallen, planket när vädret är okej. Sen ska vi ta renoveringssemester!
Men det börjar väl lagom till efter nyår igen och då blir det källaren. Vi har saker hemma nu som mäter radon i några veckor så väntar på svaren och ut efter det så ser vi vad vi ska göra.
 
Rotade fram förebilder på badrummet så här kommer dom och några nu när det är klart.
Duschväggen är beställd och kommer om ca 2 veckor :)

Före;
AQKAAAACGtZodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEwMDNkYmM5NjA2ZWUxZDI2M2E2MWJmLmpwZw


AQKAAAAC-IdodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEwMDNkYzA5NjA2ZWUxZDIwZjNhMWY0LmpwZw


Efter;
Vi har byggt till duschdelen. Innan var rummet rektangulärt.
AQKAAAACfBNodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlmYzcyMWFlMDg3YzM0ZDY2MjMyZWUwLmpwZw


AQKAAAAC47lodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNTlmYzcyMzZkZGYyYjMxMDk0ZTBkOTE4LmpwZw


AQKAAAACTL9odHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWEwMDNkYzBlMDg3YzM0ZDY2MjMzMGZjLmpwZw

Vilken skillnad :love: !
 
  • Gilla
Reactions: MM
Sambon påbörjade operation renovera kontoret igår. Han har hittills hunnit med att slipa trägolvet och oljat det en gång. Idag rev han ner innertaket som ska bytas från (trasigt) hängtak till gipsskivor.
Sen ska han börja spackla igen runt fönstren och snygga till det som uppkom när vi bytte fönster i huset. Sist men inte minst så ska tapeterna upp som inhandlades för 2,5 år sedan. :p När de köptes var tanken att det rummet skulle bli kontor. Nu har det hunnit anlända en bebis sen dess och en till kanske det blir om några år så kontoret får istället bli ett kombinerat kontor/blivande barnrum. Bilder kommer när han är klar.:)

Just det, den gigantiska granen/tujan/barrträd (som någon lägligt placerat mitt på tomten så att den stjäl all eftermiddagssol där vår terrass skall byggas:mad:) ska huggas ner i helgen också men några grenar skall sparas för där ska ungen bygga koja om några år, har sambon bestämt. :)
 
Nu är vindskivan målad (igår) magsaintakets första hål läktat nästan ändå upp och en del av plåten insläpad i magasinet (under hål 2) :nailbiting: resten ligger kvar på traktorkärran.
Nu ikväll började jag måla över prickarna i hundrummet (stor prickig tapet) så den n ya som kom igår kan sättas upp när det är pissväder nästa gång och helst innan jul.
 
Ny tapet i hundrummet påbörjad, vilken :devil: :turd:tapet,trots att det är en 500kr rullen tapet,jag vet varför dom reade ut den,felrullad och ett helvete att få luftbubblefri,den känns som den stretchar :nailbiting::eek::wtf:
 
Projekt fixa barnrum pågår av vårt förråd. Det ska fungera som barnrum de första åren, sedan är tanken att jag gör om det till ett litet sovrum för mig när barnet behöver mer eget utrymme. Mannen och jag kan inte sova i samma rum då han snarkar och han har fått för sig att jag gnisslar tänder. :angel:

Hittills har jag monterat isär (och sågat isär) flertalet av de fula garderoberna så utrymme frigjorts. Kattlådorna får hamna i utrymmet vi lösgjort under vår trappa.

Nu återstår att :
*Bygga in proppskåpet i något snyggt vitmålat träskåp (hantverkare).
*Fixa ett eluttag (hantverkare).
*Spackla igen hålen efter skruvar och måla väggarna (kan vi ordna).
*Ta bort lysröret ur taket och fixa en ordentlig lampa, kanske dimmers (hantverkare).

Sedan har vi köpt väggdekor och fixat lite möbler och förvaringslådor.

Första bilden då vi ändå hade röjt ut en del skit:

20171010_195601.jpg


Den sista garderoben ska också bort när vi hittat plats för de grejorna någon annanstans.
20171105_183113.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 533
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp