Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
och så har sambon fixat med garderoberna i hallen också :love: nu ska vi bara bestämma oss för inredning till dem också :D (och flytta den färgglada byrån, den ska inte stå där sedan :p)
23668309_343448409455290_1777439552223313920_n.jpg

Vilka fina garderober! Var har ni hittat dem?
Jag hade gärna velat ha något liknande i vår blivande hall :)
 
Min köksrenovering har dragit ut på tiden bara för att firman som ska leverera värmegolvet hade fått trubbel med personalbrist och många beställningar, ingen bra kombo :down: Nytt leveransdatum för oss den 22/11 *suck*. Allt annat golvmaterial finns hemma redan och väntar...
Jag vill ju bli klar med köket innan jul iallafall :cautious:
 
När kylan kom upptäckte vi ett skriande behov av isolering. :angel: det största problemet är vår farstu där det bara blåser in kalluft. Vi har gjort lite akuttätning runt dörren där det var helt otätt. Pågående renovering så det är liksom inte helt klart runt dörren. Nu är planen att fortsätta med golvet i helgen som är nästa stora källa till kylan. Tanken var först att akut bara lägga på frigolit och nån spånskiva men tror vi ska försöka göra ordentligt direkt även om det tar lite längre tid. Jag tycker det är skitjobbigt när det är kallt hemma så jag vill bara fixa så fort som möjligt men jag orkar inte med fler tillfälliga lösningar egentligen.
 
Vår pelletspanna har pajat, vi väntar på reservdelar. Så det är väl nästa projekt här..hoppas att det inte behövs typ bytas ut allt så det tar extra lång tid, det är lite svalt inne när man kör el istället..
 
Nu är det bestämt att vi ska fixa i farstun i helgen. Känns superskönt! Det är ett sådant rum som är helt ofärdigt så alla steg framåt kommer märkas jättemycket i både komfort och utseende.

Vi går också och funderar kring vad vi ska ha för ytlager i nya hallen, grovingången. Ingen riktig grovingång egentligen, den ser ut som vilken farstu som helst och man går genom den till badrum och tvättstuga. Men klurigt som vanligt med tapet- och golvval... Golvet blir klinker i alla fall pga golvvärmen. Funderar på bröstpanel i en matchande (ljus) färg mot tapeten vi väljer. :) Under vintern ska jag väl också komma till skott och välja utebelysning till tillbyggnaden. Vill ha någon slags gammaldags stil men det är återigen svårt att välja. ;) Den som känner sig manad får gärna dela bilder på sin fasad- och entrébelysning!
 
Nu är det bestämt att vi ska fixa i farstun i helgen. Känns superskönt! Det är ett sådant rum som är helt ofärdigt så alla steg framåt kommer märkas jättemycket i både komfort och utseende.

Vi går också och funderar kring vad vi ska ha för ytlager i nya hallen, grovingången. Ingen riktig grovingång egentligen, den ser ut som vilken farstu som helst och man går genom den till badrum och tvättstuga. Men klurigt som vanligt med tapet- och golvval... Golvet blir klinker i alla fall pga golvvärmen. Funderar på bröstpanel i en matchande (ljus) färg mot tapeten vi väljer. :) Under vintern ska jag väl också komma till skott och välja utebelysning till tillbyggnaden. Vill ha någon slags gammaldags stil men det är återigen svårt att välja. ;) Den som känner sig manad får gärna dela bilder på sin fasad- och entrébelysning!

Vi valde panel i våran hall just för att tapeter slits snabbare och blir dassiga beroende på färg och kvalité när man hänger jackorna mot väggen hela tiden. Nu kan vi enkelt dra på ett lager färg och fräscha upp allt när det blir aktuellt.
Men det är bara i delen av hallen där vi hänger upp kläder. Resten ska bli tapet.
 
Vi valde panel i våran hall just för att tapeter slits snabbare och blir dassiga beroende på färg och kvalité när man hänger jackorna mot väggen hela tiden. Nu kan vi enkelt dra på ett lager färg och fräscha upp allt när det blir aktuellt.
Men det är bara i delen av hallen där vi hänger upp kläder. Resten ska bli tapet.
Bra poäng! Smart. Vi har inte tapetserat den vanliga ingången än men har hela tiden varit sugen på bröstpanel där och i trappan. Nu fick jag en anledning till. :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Idag kom vårat värmegolv :meh: Det kommer att bli tufft att nå målet att köket ska vara klart till jul, men vi får göra ett gott försök.
Maken "kom på" att han ville fräsa in elen i väggarna eftersom vi ändå inte hade något att göra :cautious: Så nu ser en köksvägg ut som om vi fått termiter... :p
 
Bra poäng! Smart. Vi har inte tapetserat den vanliga ingången än men har hela tiden varit sugen på bröstpanel där och i trappan. Nu fick jag en anledning till. :)

Tycker panel i vissa fall är supersmart! Vi ska göra om ett av barnrummen snart och då blir det panel på minst 1 vägg, helst 2 av dom. Dom är ena jäklar på att peta sönder tapeter :devil:
Vill bara inte ha vanlig vit panel utan kommer göra något fyndigt med den. Kan tillägga att helvita väggar i ett småbarnsrum känns som en dålig idé från start :p
 
Tycker panel i vissa fall är supersmart! Vi ska göra om ett av barnrummen snart och då blir det panel på minst 1 vägg, helst 2 av dom. Dom är ena jäklar på att peta sönder tapeter :devil:
Vill bara inte ha vanlig vit panel utan kommer göra något fyndigt med den. Kan tillägga att helvita väggar i ett småbarnsrum känns som en dålig idé från start :p
Vill du göra något kul så kan du använda laminatgolv o så sätta det på väggen :idea:
 
Vill du göra något kul så kan du använda laminatgolv o så sätta det på väggen :idea:
Känner en som gjort det med laminatgolv som ser ut som gamla, slitna och mörkbetsade plankor. Ser jättefint ut! Det är ganska mörkt i kombination med vitt kök, superfint.

@MM Ja verkligen smart med panel! Jag gillar helmönstrade tapeter... de döljer en hel del, både misstag från tapetsering och senare olyckor. :D
 
24173131_2245639755461690_1016693569834376652_o.jpg

Sambon blev hemma längre än planerat och är något...rastlös. Han högg helt sonika ner det enda större trädet vi hade och byggde en koja/utkiksplats... Att ungen är 3 månader gammal och inte kommer tillåtas klättra upp i pappas bygge de närmsta 18 åren bekymrar honom inte.
 
24173131_2245639755461690_1016693569834376652_o.jpg

Sambon blev hemma längre än planerat och är något...rastlös. Han högg helt sonika ner det enda större trädet vi hade och byggde en koja/utkiksplats... Att ungen är 3 månader gammal och inte kommer tillåtas klättra upp i pappas bygge de närmsta 18 åren bekymrar honom inte.

:rofl: :rofl: Typiskt något som särbon skulle kunna hitta på :D

Han kollar på husbilar så det finns risk att vi våldgästar er någon gång så kan han inventera era "trädgårds(o)djur" :angel: :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 458
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp