Projekt 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
För vi har en duschvägg :banana:
Å har numera hål i plånboken :laugh: Den jäkeln var icke gratis O_o Men fin iaf :D
Valde klart glas för att behålla rymden i rummet annars föredrar jag frostad men det passade inte här kände vi.

AQKAAAACtyVodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWExZmNhYmFlMDg3YzM0ZWQwZTVkMjc5LmpwZw
 
För vi har en duschvägg :banana:
Å har numera hål i plånboken :laugh: Den jäkeln var icke gratis O_o Men fin iaf :D
Valde klart glas för att behålla rymden i rummet annars föredrar jag frostad men det passade inte här kände vi.

AQKAAAACtyVodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDc4NjQ3Ny85LTMvaW1hZ2VfNWExZmNhYmFlMDg3YzM0ZWQwZTVkMjc5LmpwZw
Fin! Det står också på vår att-göra-lista, har dock insett att det går utmärkt att duscha utan vägg också så brådskan har avtagit... förhandlingar pågår om väggens utförande. :angel:
 
Även här är det dusch utan duschvägg,jag är barnsligt förtjust i frostat glas eller rökfärgat,men nu blev jag lite osäker vill ju inte att det ska se mörkt ut eller förstöra intrycket i det helt nya badrummet.
 
Även här är det dusch utan duschvägg,jag är barnsligt förtjust i frostat glas eller rökfärgat,men nu blev jag lite osäker vill ju inte att det ska se mörkt ut eller förstöra intrycket i det helt nya badrummet.
Vi kommer ha klart glas just för att ha kvar rymden men det är ju ett litet helvete, blir smutsigt snabbt...
 
Vi valde ett glas som är ytbehandlat så det inte ska bli smutsigt :)
Googla INR Timeless.
(Det finns säkert fler som har så men vi behövde ju måttbeställa så vi valde dom)
Det lät ju fantastiskt! Vi slängde ut våra duschdörrar och bytte till draperier för jag blev less på de där fläckarna som aldrig gick bort..men det är ju snyggare med dörrar än draperier...
Ert badrum blev så fint! :love:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vi valde ett glas som är ytbehandlat så det inte ska bli smutsigt :)
Googla INR Timeless.
(Det finns säkert fler som har så men vi behövde ju måttbeställa så vi valde dom)
Attans att vi missade den ytbehandlingen! Vi har också duschväggar från INR. Fast vi använder duschskrapa och skrapar väggarna efter varje dusch. Det gör mycket för fläckbenägenheten.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det lät ju fantastiskt! Vi slängde ut våra duschdörrar och bytte till draperier för jag blev less på de där fläckarna som aldrig gick bort..men det är ju snyggare med dörrar än draperier...
Ert badrum blev så fint! :love:

Tack :)
Älskar vårat badrum :love:
Ska ni sätta upp väggar igen så välj rätt glas. Det kostar lite mer än standard du kan köpa hos dom flesta vanliga märkena men så värt det om man slipper städa mer än nödvändigt :D
Dom kronorna sparar vi in i tid istället.
 
Attans att vi missade den ytbehandlingen! Vi har också duschväggar från INR. Fast vi använder duschskrapa och skrapar väggarna efter varje dusch. Det gör mycket för fläckbenägenheten.

Ja, skrapa av och efter en dusch 1-2 ggr i veckan kan du ta ett passande medel och spraya på glaset, låta verka en stund, skölj av och ta en mikrofibertrasa och torka av.
Mvh fd. hotellrumsstäderskan som städat åtskilliga duschväggar :p
 
Sambon hann (nästan) tapetsera klart kontoret uppe igår, sisådär 12 timmar innan avfärd för jobb. Han var stressad som en gris och när jag påpekade att han inte tvunget behövde färdigställa ett rum som vi köpte tapeter till för 2,5 år sen just igår så var det mitt fel, för jag ville ju ha det tapetserat? Ja, nån gång, inte nödvändigtvis just precis nu? :p

Bild kommer när lister och sånt är uppe, sen ska jag köpa inredning men hur matchar man denna tapeten? Jag har en retrobyrå som ska in i rummet men behöver sängöverkast, lampor och nån matta också.
Den är som fondvägg på ena väggen, resten är vitt men åt det gräddgula hållet. Bild från Google.
35d2bff7cd477c59defbfafb45a18531--cream-kitchens-orla-kiely.jpg
 
Sambon hann (nästan) tapetsera klart kontoret uppe igår, sisådär 12 timmar innan avfärd för jobb. Han var stressad som en gris och när jag påpekade att han inte tvunget behövde färdigställa ett rum som vi köpte tapeter till för 2,5 år sen just igår så var det mitt fel, för jag ville ju ha det tapetserat? Ja, nån gång, inte nödvändigtvis just precis nu? :p

Bild kommer när lister och sånt är uppe, sen ska jag köpa inredning men hur matchar man denna tapeten? Jag har en retrobyrå som ska in i rummet men behöver sängöverkast, lampor och nån matta också.
Den är som fondvägg på ena väggen, resten är vitt men åt det gräddgula hållet. Bild från Google.
35d2bff7cd477c59defbfafb45a18531--cream-kitchens-orla-kiely.jpg

Snygg tapet!
Jag tänker färger a la 70-tal! Gult, orange och grönt på tyger och detaljer. Kan det vara nåt?
Tror byrån kommer passa in bra, kanske går det hitta en spegel i samma stil?
 
Snygg tapet!
Jag tänker färger a la 70-tal! Gult, orange och grönt på tyger och detaljer. Kan det vara nåt?
Tror byrån kommer passa in bra, kanske går det hitta en spegel i samma stil?
Tack! Tycker tapeten passar huset väldigt bra, det är byggt -53 i funkisstil och vi försöker att inte ändra för mycket utan vill bevara karaktären. :) Tänkte nog också jordnära färger men tycker inte det finns så mycket i den stilen där jag brukar handla. Indiska kanske har, ska kolla där :)
 
Min karl har byggt en platsbyggd hylla. :love: Superfin! Nu kan vi äntligen lösa lite av vårt förvaringsproblem. När hela övervåningen har snedtak i olika former får man bli påhittig. Bild kommer när den är målad också.
Själv stökade jag runt i köket och möblerade om, det blev så bra. Kul att kunna möblera och ändra inför att köket ska göras om så man inte famlar helt i blindo utan har en uppfattning om hur man vill ha det.
 
Sambon hann (nästan) tapetsera klart kontoret uppe igår, sisådär 12 timmar innan avfärd för jobb. Han var stressad som en gris och när jag påpekade att han inte tvunget behövde färdigställa ett rum som vi köpte tapeter till för 2,5 år sen just igår så var det mitt fel, för jag ville ju ha det tapetserat? Ja, nån gång, inte nödvändigtvis just precis nu? :p

Bild kommer när lister och sånt är uppe, sen ska jag köpa inredning men hur matchar man denna tapeten? Jag har en retrobyrå som ska in i rummet men behöver sängöverkast, lampor och nån matta också.
Den är som fondvägg på ena väggen, resten är vitt men åt det gräddgula hållet. Bild från Google.
35d2bff7cd477c59defbfafb45a18531--cream-kitchens-orla-kiely.jpg
Jag hade valt grönt som komplementfärg. Grönt är alltid rätt :D Grönt (gärna olivgrönt) överkast, vita/beige lampskärmar och vit/beige matta.
 
Igår fixades äntligen golvet i köket - nu har jag värmegolv :banana::banana: och skeppsgolv i ek :love:
Det är en tämligen intressant övning att lägga värmegolv och sen klickgolv på det när man har en 5-månaders vovve som heter "nyfiken" i förnamn... hon hade nosen i det vi gjorde hela tiden :crazy::meh::D

Idag har vi tapetserat halva köket, sen skulle lite el fixas... fasen jag tror det hinner bli klart före jul :eek::p
 
Tänker mig att årets sista dagar ska få gynna vår nya groventré som är helt ofixad. Spackla, slipa, lägga golv. Tänk om vi hinner tapetsera också? Jag har släppt tanken på att lägga klinkergolv, jag har verkligen tröttnat på den proceduren... Det blir något enklare som funkar med värmegolv. :) Vi har ingen tapet än så om vi ska tapetsera får vi hitta något som finns inne i butik, annars blir det att beställa och vänta.
 
Pust!

Hur snabbt kan man städa ett helt hus?
På cirkus 1 1/2 h om man ringer en mäklare och frågar när dom har tid för värdering och dom då säger om 1 1/2 h om det funkar bra.
Ja självklart! Säger man med käck röst och får panik inombords och börjar städa ytan och gömma all skit i garderoberna O_o :laugh:

Nåja, exakt dubbla värdet så får ju vara nöjd :) Städningen funkade :D
Ska dock ha ut någon mer för att jämföra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 458
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp