Pruttar alla killar?

B

blommans

Min kille går runt och pruttar hela tiden (eller ja när vi är ensamma inte ute bland folk) och jag tycker det är asäckligt och förstår inte hur man kan prutta så mycket. enligt honom gör alla hans kompisar likadant:meh:

Går era killar också runt och pruttar jämt?
 
Sv: Pruttar alla killar?

Man släpper väl ut pruttar när man är gasig i magen, det är ju inte bra för kroppen att hålla dem inne.

Hur gasig man är har väl inte att göra med om man är kille eller tjej, utan kan påverkas av om man är överkänslig mot ex. mjölk, lök m.m. Hur mage o tarmar mår överlag osv.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Haha nej ;). En olycka kan väl hända den bäste men jag tycker det hör till vanligt hyfs att man försöker släppa sig där det är lämpligt (förslagsvis på toaletten).
 
Sv: Pruttar alla killar?

Jag begriper inte hur min kille är skapt, han pruttar ALDRIG. Jag kan bara minnas ett extremt fåtal gånger jag hört honom.

Jag däremot.... Jag orkar inte alltid tänka på att jag är laktosintolerant och fiser därför ibland mycket mer än jag skulle önska.:-(
 
Sv: Pruttar alla killar?

Haha nej ;). En olycka kan väl hända den bäste men jag tycker det hör till vanligt hyfs att man försöker släppa sig där det är lämpligt (förslagsvis på toaletten).

Agreed.

Hade fått frispel på en snubbe som gick runt och släppte sig, eller för den delen rapade, titt som tätt. Tycker det känns äckligt och ohyfsat.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Man släpper väl ut pruttar när man är gasig i magen, det är ju inte bra för kroppen att hålla dem inne.

Hur gasig man är har väl inte att göra med om man är kille eller tjej, utan kan påverkas av om man är överkänslig mot ex. mjölk, lök m.m. Hur mage o tarmar mår överlag osv.

Det är klart man inte ska låta bli att släppa sig, men om man är laktosintollerant och blir väldigt gasig så bör man hålla sig från att äta och dricka mjölkprodukter som inte är laktosfria eller gå undan lite istället för att gasa ihjäl sin omgivning. Min son är lite känslig och hans stinker så han har helt enkelt gasförbud i närheten av oss andra när han ätit olämpligt.

Fruntimmer är nog mer finkänsliga än män och släpper sig inte i närheten av andra på samma vis. Män är mer obrydda över det och ser det som naturligt. Det är min uppfattning.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Män är mer obrydda över det och ser det som naturligt. Det är min uppfattning.

Det verkar så ja. När jag var nyinflyttad här var det en manlig granne som vid ett tillfälle gick ut på sin trapp och släppte en rejäl brakskit som hördes tydligt. Jag har svårt att tänka mig att en kvinna skulle kunna göra likadant.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Jag begriper inte hur min kille är skapt, han pruttar ALDRIG. Jag kan bara minnas ett extremt fåtal gånger jag hört honom.

Jag däremot.... Jag orkar inte alltid tänka på att jag är laktosintolerant och fiser därför ibland mycket mer än jag skulle önska.:-(

Jag har en son och en dotter som är likadan som din kille! Begriper inte hur de gör! De har inte det efter mig! Jag försöker dock undvika mjölkprodukter :p Jag har å andra sidan en häst som alltid släpper sig när jag lyfter ett bakben :wtf:

Ett sto är hon dessutom, ska tilläggas :D
 
Senast ändrad:
Sv: Pruttar alla killar?

Inte min :D
Vi har varit tillsammans i elva år, och jag har väl hört honom prutta ett par gånger bara. Jag är övertygad om att han GÖR det, men inte inför mig eller andra. Där är man väl olika. Vi bajsar inte med öppen dörr heller.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Det verkar så ja. När jag var nyinflyttad här var det en manlig granne som vid ett tillfälle gick ut på sin trapp och släppte en rejäl brakskit som hördes tydligt. Jag har svårt att tänka mig att en kvinna skulle kunna göra likadant.

fast kvinnor "får" ju inte göra så. Det är ofint och passar inte en kvinna, var ju uppfattningen förr. Tänk den kvinna som släpper sig i sömnen, det är "spöstraff" på det näst intill och det får man höra av mannen i evigheter, det verkar vara himla skillnad på män och kvinnor där.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Min sambo pruttar mkt.. Det är helt makalöst vissa dagar!! Ibland undrar man hur det är fatt. Men, jag bryr mej inte så länge han inte gör det offentligt, vid matintag eller sex/mys. Där går gränsen och jag skulle börja slåss om han gjorde det:meh:
Jag fiser ju också, men inte lika ofta.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Det händer väl att min kille pruttar men oftast inte när jag är i samma rum. Jag däremot pruttar rätt ofta, i mitt eget hem vill jag inte behöva gå runt med magknip (undantaget när vi har gäster så klart).
 
Sv: Pruttar alla killar?

Jag begriper inte hur min kille är skapt, han pruttar ALDRIG. Jag kan bara minnas ett extremt fåtal gånger jag hört honom.

Jag däremot.... Jag orkar inte alltid tänka på att jag är laktosintolerant och fiser därför ibland mycket mer än jag skulle önska.:-(

Haha, samma sak här :D
men har nog aldrig hört min man prutta, mer än nån gång när han varit på toa och jag råkat gå förbi.

Har faktiskt frågat honom hur han klarar sig att inte prutta, för han skulle verkligen aldrig göra det, förutom på toa. Och då svarade han *man måste väl ha lite kroppskontroll* :rofl:
 
Sv: Pruttar alla killar?

Min man släpper sig inför mig men det sker inte speciellt ofta. Jag släpper mig inför honom också och mer ofta än sällan men det beror på att min kost är fel och att jag får dålig mage pga det och behöver fisa helt enkelt.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Jämt och jämt.

Vi gör det båda två när vi behöver det. Man får ju ont i magen annars.
Ingen av oss bryr sig det minsta, annars hade man ju kunnat ta lite hänsyn och försöka gå undan faktiskt.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Vi pruttar när det behövs, men självklart försöker vi undvika att förpesta miljön för varandra.

Så nej, alla killar pruttar inte inför sin partner hela tiden.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Min förra fes hejvilt, men nuvarande har jag aldrig hört ...dock har jag frågat om han aldrig fiser , men det gör han fast inte när jag är i närheten :)

o det tackar jag för....själv kan jag lägga av brakare både här o där men inte bland folk om det går att hålla :D
 
Sv: Pruttar alla killar?

tycker det är ohyfsat! Olyckor kan hända den bäste, men jag anser det inte ok att släppa sig hej vilt runt andra. Då kan man gå undan när det behövs.
Min man släpper sig inte inför mig, möjligen då i sömnen, men det får man ha väl lite överseende med ;) :D Har haft en kille som tyckte det var lustigt att fisa högt, det bidrog till ett mycket kort förhållande (respektlös på fler sätt). Andra jag varit ihop med och killkompisar kan uppföra sig också. Samma med att rapa.
Så tycker du inte att det är ok att han håller på så så säg ifrån ordentligt och att han får visa dig den respekten och hövligheten att han respekterar det.
 
Sv: Pruttar alla killar?

Nej=)

Har däremot en kompis som fiser som en häst, jämt jämt, en tjej.
Hon lägger riktiga brakare med och skrattar, jag förstår inte hur man kan ha så mycket fisar inomstående hela tiden?=)

Hade en kille för länge sen som också gick runt o fes jämt, och skrattade ,tyckte han var rolig, tyckte enbart det var äckligt, stank så in i helvete med, han hade något magproblem.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 496
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: miumiu
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 276
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp