Sv: Pudel?

Usch vad jobbigt att ha ont!:( Tur i oturen att pudlar inte har några problem med lugnare perioder.

Pudliga Prinsen och jag är nyss hemkomna från kursen, och det var lika roligt denna gången. Vi är bara sju i gruppen, så man hinner med en hel del på 1 1/2 timme, och PP är dödstrött sista kvarten!:D Nu ligger han i min säng och sover som en stock.
 
Sv: Pudel?

Det är tur att det är övergående! :)

Härligt, och jag förstår att han är trött, hade jag med varit efter 1,5 timme ;)

*kl*

Idag har grabbarna fått springa i sandtaget och så gick vi en långpromenad på nya marker alla 4, var riktigt trevligt :)
 
Sv: Pudel?

KL.
Totte har fått en lillasyster :D
0321.jpg


Tyvärr älskar han kattmat och satte igår i sig hela kissens skål som stod på köksbordet :crazy: lagom kass i magen nu, måste hitta en bättre lösning!
Andra bilder:
0067.jpg

00211.jpg
 
Sv: Pudel?

Kattmat är GODIS! Även kattmat som passerat genom kattens matsmältningssystem...:crazy:

Pudliga Prinsen och jag går rallylydnadskurs och båda tycker det är jätteroligt. Särskilt roligt för matte är att det inte behövs särskilt mycket godis, beröm från matte är en superbelöning! Naturligtvis blir det korv också.:D
 
Sv: Pudel?

Vad roligt med kurs. imorgon börjar vi en klickerkurs. Jag som kan erkänna att jag alltid har tyckt att klicker är ettt töntigt redskap och aldrig velat träna det tycker nu att det ska bli spännande. Jag ville bara gå någon aktiveringskurs för att jobba lite och ha skoj.
 
Sv: Pudel?

Gud vad roligt med kurs! Önskar att Totte också kunde gilla agility/rallylydnad m.m!

Jappisen:

Klicker verkar ju grymt, har nån bok här hemma (om jag minns rätt som du kan få om du är intresserad?)
 
Sv: Pudel?

Men så söt han är!

Jappisen & Yennork: Kul med kurs :)

*kl*

Idag har grabbarna fått prova på att springa på kappbanan, det gick sådär :D Stora vita hade latjo helt på egen hand och studdsade runt totalt obrydd om den där saken som for förbi, och lilla gula ville hellre gosa... Efter det så fick dom dock prova på släphare båda två, och då trillade polleten ner! Förhoppningsvis får vi chansen att prova på någon mer gång, och att dom då har lite mer koll på vad dom ska göra, för det hade dom inte riktigt fattat denna gången. Nåja, vi hade kul ändå, och trötta blev dom :)
 
Sv: Pudel?

Vad gulligt av dig. Vad heter den? Jag fick låna en av en kompis men jag kan erkänna att jag tror jag gör fel när jag testat det. Det var inget självklart val för mig att gå en klickerkurs. De hade öppet hus och de andra kurserna var för lätta för min hund. Detvar lydnadskurser men på en för lätt nivå för min hund. Han har tävlat i lydnad och det var ett tag sedan vi gjorde de momenten som de gjorde på dessa kurser. När tempot är för långsamt och han redan kan sakerna så tappar han fort intresset. Därför valde vi klickerkurs där det tydligen ska hända saker hela tiden och vara roligt för hunden.

Jag trro det blri roligt för honom att lära sig nya saker och inet traggla samma lydnadssaker hela tiden
 
Sv: Pudel?

Är du intresserad utav klickern, så kan jag annars tipsa om canis klickerkurs via e-post, den är gratis och man får lite tips inför att komma igång, och lite olika saker som är bra att träna på. :)
 
Sv: Pudel?Min Bailey

1999 kom min storpudel Bailey 8 månader in i mitt liv. Jag som aldrig kunde tänka mig en pudel.
Efter en lång tids sjukdom med syrgas och dubbellungtransplantation skaffade jag denna kille. När uppfödaren kom med honom (hade inte sett honom innan) tänkte jag hjälp vad har jag gjort? Han var 71 cm i mankhöjd o svart. På en gång kändes det rätt och han var hemma direkt.
Jag som hade 0 kondition fick gå ut 4 ggr om dan och han hjälpte mig tillbaka till livet. Jag fick kondition som en travhäst. Varenda meter vi gick han o jag var ett nöje.
Han är den bästa hunden jag haft och när han gick bort i sjukdom 2009 trodde jag att jag skulle gå sönder. Har en ny omplacering nu men det blev en annan ras eftersom jag nog skulle ha jämfört för mkt annars.
Men mitt hjärta klappar för pudeln och Bailey har alltid en plats i mitt hjärta.
 
Sv: Pudel?

Introduktionen börjar imorgon så jag får se vad jag tycker om klicker efter det hehe. Jag är lite skeptisk än om jag ska vara ärlig ;). Men ska bli kul att test anågot nytt och jag tror att huden kommer älska det och det är huvudsaken.
 
Sv: Pudel?

Vad härlig historia, låter som du haft den optimala hunden som passade dig perfekt.Låter som ni hade några härliga år tillsammans. DSet är verkligen ensmart och underbar ras. Alltid glad och kan verkligen få en att må bättre.
 
Sv: Pudel?

Jag har klickat en del, och tycker det fungerar bra. Trots det använder jag inte klickern så mycket, delvis för att jag är klumpig och har svårt med timingen, dels för att nät jag klickertränar en hund har jag två som står och skriker av svartsjuka. gissa om ett "klick" hörs långt, att vara på tomten med en medan de andra två är inne fungerar inte, kan jag tala om.

Ska prova igen och träna in sitt-ligg-stå ordentligt med klickern så fort myggen försvinner. :devil:

Tala om "klok som en pudel". När jag tog på "hundvästen" gav Hans Pudliga Höghet mig en mycket sur blick över "axeln" och gick in till husse.
 
Sv: Pudel?

Hittade tyvärr inte igen boken :( måste ligga långt ner i gömmorna!

Kl.
2 nya på Totte med kisse :)
019a.jpg

027-2.jpg


Svårt med svart hund o vit kisse bara!
 
Sv: Pudel?

Ser jag rätt, är katten vit med grårandig svans?

Gosiga bilder, i alla fall. Tyvärr anser Deras Pudliga Högheter att katter (vi har tre utekatter) är kampleksaker. Katterna som alla är tyngre än pudlarna skulle lätt kunnat ge dem en omgång, men de bara försöker komma undan, dumskallarna.
 
Sv: Pudel?

Jajamen, det stämmer :)
Vi var lite oroliga där i början eftersom Totte också fann katter som nån form av leksak och gärna ville jaga skiten av dom. Men han har tagit emot henne riktigt bra nu!
 
Sv: Pudel?

min kompis har uppfödning av toy/dvärpudlar, helt okej! inget jag själv skulle vilja ha, men att vara hundvakt åt dom då och då funkar kanon! :)
riktigt roliga hundar! :D


här har ni en bild på henne, dock nu är hon ju helt ovårdad i pälsen, då hunden fick lite vilotajm från det, men nu är hon nertrimmad, som hon ska! :)
dsc_0133_122591877.jpg
 
Sv: Pudel?

Vilken härligt brun färg hon har :)

Knapp
Vi är jättenervösa här hemma (Iallafall matte) eftersom vi ska på våran första hundkurs i helgen. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra men jag är ändå nervös!

Devon har nu tratt på sig, han har svamp på framfötterna och slickar sig därför hela tiden. Nu behandlar vi med pevaryl och det har redan blivit bättre. Denna jäkla blöta höst ställer till med en massa besvär för oss.

En ganska gammal bild (ignorera den slutkörda matten, fokusera på den söta vovven :p)
32772253.jpg
 
Sv: Pudel?

Och det var inget att oroa sig för, den kursen :) Det gick finfint och både Devon och matte fick bra med beröm! Jag är urstolt mamma :D

Nu måste jag dock hitta ett täcke till fjanten. Vill ju ha honom nerklippt under vintern så att han inte blir så varm när han är inne. Nu står jag dock i valet och kvalet om jag ska idas sy täcket eller om jag ska köpa det. Om jag nu ska köpa det, vad sjutton ska jag köpa? Är det värt att köpa från Björkis eller är det "lika bra" med billigare täcken? Det viktigaste är att det är varmt och skyddar mot vatten.

Också en liten bild på snubben från imorse när han tyckte att jag var väldigt onödig som skulle ta kort på honom så tidigt på morgonen.
32788679.jpg
 
Sv: Pudel?

Jag upplever inte att det är så stor skillnad på dyrare resp. billigare täcken, om man inte vill vara riktigt ordentlig och köpa back on track. Däremot kan passformen variera men det har nog ingenting med pris nivån att göra. Blir han så varm av sin päls alltså? Du kan inte klippa honom delvis annars så att du slipper ha täcke? Jag har köpt täcke till Doris men det är främst för att ha när hon ska ligga i bilen efter/under träningspass så att hon inte blir kall om musklerna.

Vilken kurs har ni gått? Kul att det gick bra! Jag är jättesugen på att gå en tävlingslydnadskurs nu under vintern men jag har inte hittat någon lämplig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
724
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 878
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 536
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp