Sv: Pudel?

*kl*

Här hos oss händer det inte så mycket just nu, vi tränar sök en gång i veckan vilket är jättekul om än svårt, och annars är det mest promenader och mys som gäller. När Doris blir rastlös på kvällarna så plockar jag fram klickern och just nu övar vi på klossen och apporten. Klossen går bra, men är inte klar ännu, och apporten jobbar vi på... Hon bär gärna och kastar jag den kommer hon tillbaka med den och kan lämna den i min hand men hon kan inte hålla den på komando.
Jag har försökt med en hand under hennes haka men då vill hon bara spotta ut den och tar inte i den sen. Hon har dessutom upptäckt att det inte är roligt att tappa den på tassarna så hon hoppar undan lite samtidigt som hon släpper den....

Jag hade tänkt klippa ner Doris efter utställningen i Högbo 18 september men hittils har det inte blivit av, hon är ju så fin i sin päls! Nu är vi anmälda till en inofficiell här i Enköping 13/11 och sen funderar jag fortfande på att anmäla till Stora Stockholm... Vi har ingen chans att vinna någonting och det är dyrt (ca 400 kronor) men samtidigt så är det så roligt att ställa ut och vi har inte direkt långt att åka. Tips??? Är det någon här som ska dit?

Till sist en bild på Doris från Högbo, tagen av en väldigt duktigt och gullig vän

313678_10150830346865551_718155550_20992677_359129685_n.jpg
 
Sv: Pudel?

Mina har täcken ifrån Björkis, (och jag tyckte inte dom var dyra, 250 kr per täcke är väldigt överkomligt!) men det är för att jag inte hittat ett enda till den lilla som passar i butik, han är hrm... Lite välutrustad uppenbarligen och antingen så har magplattan gått över snoppen eller så har det inte funnits någon vilket jag vill ha då han har täcket då han ligger i bilen te x. Vill du köpa färdiga täcken rekomenderar jag hansbos som finns på bla granngården, de hade ett som satt ok på lilleman men det hade dock glatt insida vilket gjorde att han fick in snö innanför täcket när han hoppade i snön som smälte och rann på insidan utav täcket, han har därför ett nu med teddyfoder som stoppar upp.

Kul att kursen gick bra!

*kl*

Här roar vi oss med promenader, hundbus och annat kul. Är sugen på att gå en kurs men det får vänta tills ivår, känns lite onödigt att anmälla sig till en nu då jag inte kommer kunna vara med på alla tillfällen.
 
Sv: Pudel?

Pudliga Prinsen och jag har gått vår första rallylydnadskurs. Nu är det vinteruppehåll, men vi får träna på egen hand. Vi har en stor gräsplan framför huset som är perfekt för ändamålet, och vi behöver ju inte stanna ute så länge att PP fryser!;)

Här provar vi rallylydnad för allra första gången, på Simrishamns BKs öppna hus i augusti:

Sensommar-11060.jpg
 
Sv: Pudel?

Jag upplever inte att det är så stor skillnad på dyrare resp. billigare täcken, om man inte vill vara riktigt ordentlig och köpa back on track. Däremot kan passformen variera men det har nog ingenting med pris nivån att göra. Blir han så varm av sin päls alltså? Du kan inte klippa honom delvis annars så att du slipper ha täcke? Jag har köpt täcke till Doris men det är främst för att ha när hon ska ligga i bilen efter/under träningspass så att hon inte blir kall om musklerna.

Vilken kurs har ni gått? Kul att det gick bra! Jag är jättesugen på att gå en tävlingslydnadskurs nu under vintern men jag har inte hittat någon lämplig.

Ja, han blir väldigt varm av sin päls, han vill inte ens sova i sin bädd om han har lång päls, då lägger han sig hellre på golvet och det känns lite tråkigt. Jag hade honom ganska långhårig på bröstet förra vintern och då frös han absolut inte ute utan tyckte det bara var skönt, hur kallt det än var. Inomhus var han dock alldeles för varm.

BackonTrack känns lite "onödigt" än så länge, det kommer han nog få ha när han blir äldre. Ska kika in några olika nu :)

Vi gick bara en allmänlydnadskurs med några från "flockpromenaden" som vi har här i Lule. Det var mycket tips och trix för att helt enkelt ha det lite roligare med sin hund :) Kul med tävlingslydnad! Jag hade själv velat gå det men mitt problem är att jag har lärt Devon från början att gå fot på höger sida, vilket fuckar upp det hela lite :p

Mina har täcken ifrån Björkis, (och jag tyckte inte dom var dyra, 250 kr per täcke är väldigt överkomligt!) men det är för att jag inte hittat ett enda till den lilla som passar i butik, han är hrm... Lite välutrustad uppenbarligen och antingen så har magplattan gått över snoppen eller så har det inte funnits någon vilket jag vill ha då han har täcket då han ligger i bilen te x. Vill du köpa färdiga täcken rekomenderar jag hansbos som finns på bla granngården, de hade ett som satt ok på lilleman men det hade dock glatt insida vilket gjorde att han fick in snö innanför täcket när han hoppade i snön som smälte och rann på insidan utav täcket, han har därför ett nu med teddyfoder som stoppar upp.

Kul att kursen gick bra!

Nej det var faktiskt väldigt överkomligt! Trodde inte att de var så billiga. Jag ska fara till Granngården och se om de har några Hansbo, annars blir det nog kanske då att beställa från Björkis. Glatt insida lät dock inte så kul med Hansbo's men får se vad de har för utbud.

Tack!
 
Sv: Pudel?

Vad vacker hon är. Älskar den frisyren och enligt min smak ska en pudel ha lite fluff=)
Vad kul att du vill gå tävlingslydnad med din hund. Jag har själv gått tävlingslydnads kurs med min lilla kille några år och har även tävlat i lydnad. Just nu har vi lagt tävlingen på is ett tag och tränar lydnaden bara för att hålla igång.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pudel?

Vad roligt med kurs =) Jag älskar att gå kurser förutom när det är riktigt busväder. Sen har man ju en hund som inte är lika glad för att gå eller sitta/ligga i blött gräs;)

KL

Klickerkursen vi går börjar lida mot sitt slut. Senaste tricket vi tränat in är "titt-ut" som är så himla sött. Det tog fort att lära Jappisen detta och han älskar att göra det, lite för mycket dock;). Idag när vi tränade lydnadskurs så satt han och gjorde titt ut medans tränaren pratade om vad vi skulle göra haha:D Han nog blivit en liten tigghets sak nu:o
 
Sv: Pudel?

Klok som en pudel!:D

De lär sig fort om de anser det är värt besväret. Deras Pudliga Högheter lägger sig om de är tveksamma till vad jag vill - det tog lite tid att träna in (lägga sig? På kalla marken?) så de utgår från att läggande alltid belönas...

Så här års blir det inte så mycket gjort. Lite rallylydnadsträning och promenader. Nästa kurs börjar i april, det är lagom för en liten frusen pudel. :)
 
Sv: Pudel?

Så fin!:love:

Jag har en liten"tomtedräkt", bara ett täcke, och en luva till. Tanken var att ta några söta kort, men icke! Deras Pudliga Högheter har inga problem med kläder annars, det är tröja och täcke på så fort de går ut när det är under +5. Men tomtedräkt?:devil:

Hans Pudliga Högheter lägger sig platt och vägrar röra sig. Pudliga Prinsen får fem extra ben att spjärna med, så där får man inte ens på det...Förmodligen är det under deras värdighet att klä ut sig till tomte.

Isländska Urhunden rycker in som julhälsningsvikarie:

December-11023.jpg
 
Sv: Pudel?

Här var det inte mycket liv...

Passar då på att uppdatera om vår vecka, som hittills mest är grå och trist. I måndags slog stora vita sönder en tand och idag på kvällspromenaden så var lillhunden halt helt plötsligt. Dessutom tycker jag synd om mig själv som satte upp mig på intresselistan för en valpkull för länge sedan, en kanonparning som var i planerna på att göras och nu när valparna snart kommer till jorden är det inte alls läge för mig att skaffa en tredje hund. Jag hade mer än gärna haft en valp ur den kombinationen, med med lillan som kommit till jorden så inser jag att tiden och engagemanget som jag lägger på hundarna i dagsläget är lagom till två, inte till tre.

Aja, det kommer väl förhoppningsvis göras någon vettig parning i rätt färg och storlek om några år, då tänker jag minsan inte låta det falla mellan fingrarna!

Sålänge kastar jag in lite bilder på boysen, finaste krulltottarna som sköter sig så fint med lillan så! Om än jag aldrig trott någonting annat är det ändå ruskigt skönt :)

IMG_0435.jpg


IMG_1623.jpg


Hittat platsen nedanför matstolen ett tag innan det kommer ge utdelning, men bäst att vara framme i tid säg.
IMG_1649.jpg
 
Sv: Pudel?

Härliga bilder!

Jag förstår att det inte finns tid och ork för en hundvalp just nu, människovalpar kräver en massa tid, de också.;)
 
Sv: Pudel?

Din tid kommer också! :) Jättehärlig sovbild med pudlis och människovalp (vilket underbart ord förresten!)

KL.
Vi var in till vet. i fredags med Totte för att ta tandsten, men dom tyckte det var så lite så dom bjöd på det :) bad dom kolla hans öron samtidigt då han kliat mycket... och mycket riktigt, akut öroninflammation med jästsvamp och bakterier. Så nu går han på droppar, men, han verkar ha börjat höra ännu sämre.
Förut kunde han iallafall höra höga signaler, som när jag med gäll röst ropade "pappa", så visste han att det kom någon, idag när jag gjorde samma så reagerade han inte överhuvudtaget :-( och ni ser ju på videon att han inte reagerar...

http://www.youtube.com/watch?v=wedpQb7DKqA&context=C39c993aADOEgsToPDskKWl_qrt-4srWe_L1L4ex_C
 
Sv: Pudel?

Jo jag vet, sambon tycker jag ska ta valpen, att 3 hundar löser vi om jag vill det och det gör inte alls saken lättare. För jag är helt ärligt inte sugen på tre hundar, vadå omvänt :p

Och visst är dom söta ihop, dom är så duktiga med henne så pudlarna :love:
 
Sv: Pudel?

Hej jag har precis fått hem en liten pudel tjej =) Hon är nu Ljus Aprikos men jag undrar om någon vet om hon kommer för bli Aprikos eller kommer hon bli vit ? Hennes mamma är vit o pappan är Mörk aprikos..
 
Sv: Pudel?

KL.

Länge sen man kikade in här :) hur har alla det?
Jag och Totte har flyttat till en mindre lägenhet nu, sen sambon flyttade ur 3:an så var herr pudel extremt ledsen när man lämnade honom ensam. Nu har han funnit frid och ligger t.o.m och sover när jag kommer hem ibland!

Här kommer lite bilder från senaste tiden.

010_50a1659be087c311f5df0142.jpg


017_7_5093dd989606ee6d4a8d1ccc.jpg


600040_501ffd73e087c34e92000005.jpg


020_507af003e087c34d60dbdbfa.jpg
 
Sv: Pudel?

Söta lilla totte!

Här är allt väl, men det har hänt mycket, vi har blivit med hus, hästar (jo det blev två på samma gång...) och lilla gula har flyttat till en kompis. Det blev för mycket liv här hemma för honom med allt, och han trivs kanon! Känns helt rätt. Det ska bli två hundar igen så småningom, vi ska bara klura ut vad för något, det är ev ett rasbyte på gång nämligen....
 
Sv: Pudel?

Åh så kul! Minns att ni funderade på att lämna bort gul tidigare, skönt att ni hittat ett bra hem :)
Vad är det för raser ni har i åtanke?
 
Sv: Pudel?

Pudel (stor) och Briard är väl eg de de står mellan, men även bearded, vinthund (där dividerar vi lite, jag vill ha greyhound, maken är kär i whipparna). Riesen står eg på önskelistan, men det får vänta tills vi inte har småbarn, eftersom att vi vill ha syskon och allt annat tar sådan tid, så räcker en aktiv sällskapshund med träning någon gång/några ggr i veckan, känns som att en riesen vill ha lite mer, annars hade det varit den absolut perfekta hunden. Men någon gång ska jag ha en Riesen.

Och jo, vi har ju funderat på detta med gul lite fram och tillbaka, och det känns faktiskt jättebra! Han har ju hamnat på precis lagomt avstånd, jag får reda på allt stort som händer men behöver inte se honom hela tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
724
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 878
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 536
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp