Pulsmätare

Elisha

Trådstartare
Tränare inte för de stora klasserna direkt, men tänkte komma ut på någon pay and ride/lokal innan säsongen är slut var tanken.

Hästen har imo bra kondition, men vill gärna få det svart på vitt hur pass bra, men hjälp av en pulsmätare.

Har sökt men hittar inte så mycket.

Så nu vänder jag mig till er och frågar vad ni har för pulsmätare? Är som sagt nybörjare inom detta, så inget avancerat. Några tips?
 
Sv: Pulsmätare

När du provar och gör dina första starter funkar det bra att ha en pulsmätare som vi själva har i egen träning. Du kanske har en själv eller kan låna av någon. Ta bort remmen på sändarbältet så är det smidigare när man håller den mot hästen. Se även till att blöta hästen rikligt där du mäter pulsen.

Jag började med att använda min egna klocka som är från OBH nordica och det har fungerat bra. Nu har jag köpt en Polarhorse check.

Lycka till!!!
 
Sv: Pulsmätare

Vad är skillnaden mellan de som är anpassade för häst och de som är anpassad för människa?


Det är smidigare att använda de som är anpassade till häst. De har ju en helt annan användarvänlighet och jag tycker att de är känsligare/bättre på att läsa av. Men som sagt, jag gjorde 10 starter med min egna innan jag köpte en anpassad till häst och nu planerar jag tävla lite mer...
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 239
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 079
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp