Råkade klippa i pulpan:( bränna?

TinyWiny

Trådstartare
Just som det började gå bra att klippa klorna så lyckades vi igår kväll klippa i pulpan:crazy:
Det blödde ju men vi fortsatte klippa övriga klor så jag hoppas att han inte kommer koppla ihop den ena med det andra för mycket.

Det blödde så pass att jag var tvungen att bandagera, nu på morgonen tog jag av det och efter en liten stund (medans jag var på toa) så har han slickat upp det så att det blöder igen.

Bandagerade igen, men nu är frågan, hur lång tid tar det innan det läker så att han inte kan slicka upp det?
Jag blev förvånad att det började blöda igen.
De få gånger jag har lyckats med pulpaklippning innan (på en annan hund) har det bara kommit någon droppe blod och sedan inget mer.

Behöver man bränna? hur länge ska man vänta och se om det läker av sig självt?
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Jag har råkat klippa i pulpan en gång, och behövde inte bränna iaf.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Äsch, försök se till att hunden inte slickar på det så läker det nog.
Att klippa i pulpan är sånt som händer och är inget märkvärdigt. Ja det skulle vara om man råkade klippa rysligt långt in men det har du väl inte lyckats med?
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Kanske ska tillägga att det var ena sporren som det blev så fel med.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Det lyckades jag med i förra veckan, det blödde rätt mycket men det gav med sig sen.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Har råkat göra likadant. Tog ca 2-3 dagar innan det gav sig. Pratade med veterinär, och de tyckte bara att jag skulle avvakta. Köpte Blod-stopp på lokala djuraffären för att kunna stoppa blödningen hjälpligt i alla fall (pulver i liten burk, kostar ca 90 kr). Kan tillägga att vet sa att de numera inte bränner sånt där utan att det får läka ut av sig självt.

Sätt tratt på honom i värsta fall om han inte vill sluta slicka.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Äsch, försök se till att hunden inte slickar på det så läker det nog.
Att klippa i pulpan är sånt som händer och är inget märkvärdigt. Ja det skulle vara om man råkade klippa rysligt långt in men det har du väl inte lyckats med?

Jag hoppas verkligen inte det:crazy:
Det är inte jag som klipper, jag kan inte eftersom jag bara har en hand som fungerar, så nu har jag dåligt samvete för att hon som klippte har dåligt samvete:(

Tidigare har han varit tvungen att sederas innan klippning. Vi nu har kommit så långt att en håller hunden medans den andre klipper, man måste alltså fortfarande kunna hålla i tassen ordentligt.

Kanske ryckte han till ändå precis i klippet eller så kom hon bara för långt in, just den klon är svart mot de andra som är vita så det är ju svårare att se hur långt man kan klippa.

Han pep ju till precis när det hände sedan försökte han ju komma loss, men han var ändå såpass att hon kunde klippa färdigt på den tassen.
Sedan var det blod överallt så vi var tvungna att avsluta.
Tidigare gick det inte att klippa en enda klo utan sedering så jag hoppas verkligen inte att vi har tagit ett jättekliv bakåt igen:crazy:
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Det viktiga är ju att låtsas som att inget hände, ingen av er ska ha dåligt samvete för en sån sak. Shit happens ungefär.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Har råkat göra likadant. Tog ca 2-3 dagar innan det gav sig. Pratade med veterinär, och de tyckte bara att jag skulle avvakta. Köpte Blod-stopp på lokala djuraffären för att kunna stoppa blödningen hjälpligt i alla fall (pulver i liten burk, kostar ca 90 kr). Kan tillägga att vet sa att de numera inte bränner sånt där utan att det får läka ut av sig självt.

Sätt tratt på honom i värsta fall om han inte vill sluta slicka.

Ok, jag lade potatismjöl på, det har samma effekt som blodstopp och sedan bandage runt eftersom han inte kan låta bli det, Vetflex är din bäste vän i nöden:angel:

Jag får se om han kan låta bli det sedan, annars får jag fixa en tratt åt honom.

Då vet jag iallafall hur lång tid det kan ta, skulle han bli värre får jag ju ringa vet ändå.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Det viktiga är ju att låtsas som att inget hände, ingen av er ska ha dåligt samvete för en sån sak. Shit happens ungefär.

Jo, det var bara sambon som började oja sig, jag sa till honom men han tyckte ju att det var så hemskt, han är ju vår lille bebis den här hunden:love:

Jag sa till hon som klippte att hon inte skulle ha dåligt samvete för just som du skriver är det ju sådant som händer.
Men hon har ju varit med och tränat så det är klart att det känns dumt.
Men jag tänkte att vi kör som vanligt nästa gång och gör ingen grej av det. I värsta fall får någon annan än sambon hålla om det inte fungerar utan att han ojar sig.

Om inte annat så har jag ju sedering kvar, så då får vi börja om helt från början.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Jag har aldrig klippt så att det börjat blöda så där mycket, bara några droppar har det blivt när jag dabbat mig. För tillfälle har jag ingen hund heller men när jag hade så köpte hag hem alunstift tror jag att det hette. I alla fall var det något som karlar använde till att stoppa blödningar efter rakning i ansiktet.

Jag hade alltid det hemma, utifall att jag skulle klippa fel och då duttade jag bara på det på klon så att det slutade blöda. Vet inte om det var därför det slutade blöda, kanske hade gjord det ändå. Men är det något som finns nu också? Min var väl sisådär 100 år :D när jag slängde den så jag vet inte om det ens finns att köpa i dag. Eftersom det var för folk så fanns det bland rakgrejer i matvaruaffärer.
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Just som det började gå bra att klippa klorna så lyckades vi igår kväll klippa i pulpan:crazy:
Det blödde ju men vi fortsatte klippa övriga klor så jag hoppas att han inte kommer koppla ihop den ena med det andra för mycket.

Det blödde så pass att jag var tvungen att bandagera, nu på morgonen tog jag av det och efter en liten stund (medans jag var på toa) så har han slickat upp det så att det blöder igen.

Bandagerade igen, men nu är frågan, hur lång tid tar det innan det läker så att han inte kan slicka upp det?
Jag blev förvånad att det började blöda igen.
De få gånger jag har lyckats med pulpaklippning innan (på en annan hund) har det bara kommit någon droppe blod och sedan inget mer.

Behöver man bränna? hur länge ska man vänta och se om det läker av sig självt?

Det finns ett medel på apoteket som stoppar blödningen. Ett pulver som man tar på det blödande stället. Det fungerar gör bra. Jag har alltid det hemma ifall att man klipper fel.
kom inte på vad det heter nu
 
Sv: Råkade klippa i pulpan:( bränna?

Ok, jag lade potatismjöl på, det har samma effekt som blodstopp
Även vanligt vetemjöl fungerar till det ändamålet:laugh:

Det brukar ta ett par dagar för det att läka, har aldrig klippt mer än att det sipprat lite.. men valpen däremot lyckades att skala av en bra bit av klon på en glasbit, pissade blod:crazy: men nåt vidare ont verkade hon inte ha, endast lugna aktiviteter så att det inte slits upp och börjar blöda igen, när det väl slutat, är väl att föredra
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vilken dag jag haft! Blodbad!! Kopierar från min blogg helt enkelt! Klippte en återkommande klipphund dvärgpudeln Ville idag: Ja...
Svar
0
· Visningar
3 570
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Herregud, jag är nog inte gjord för kloklippning! Skulle klippa valpens klor för första gången och var inne på tredje klon. Precis när...
2
Svar
21
· Visningar
5 594
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Klippte min hunds klor tidigare i kväll och råkade visst klippa för nära pulpan på en klo, hunden sa inget och det började inte blöda...
Svar
6
· Visningar
9 833
Senast: LakritsZ
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 172
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp