Vilken pärs! Klippte en klipphund i tungan!

paradiset

Trådstartare
Vilken dag jag haft! Blodbad!! Kopierar från min blogg helt enkelt! Klippte en återkommande klipphund dvärgpudeln Ville idag:

Ja jösses vilken dag! Tvättade från 11 till 18 då det fanns två tvättider i rad och William som snott 2,5 dl creme fraiche häromdagen blev störtdålig i magen och bajsat inne på en matta och några kläder! ( vi trodde det var Melvin men han visade sig oskyldig ). Under tiden jag tvättade klippte jag Melvin men jag orkar inte bada nu efter denna pärs så det får vänta till imorgon. Ja så kom Ville kl 15 och allt började bra. Jag kardade och badade och sedan fönade jag. Började klippa och när jag kom till läpparna under mustaschen då det är viktigt klippa rent där, så råkade jag klippa i tungan! Visst det har hänt på Melvin med men detta var ett rejält jack! Det ville inte sluta blöda! Saxen är dock sylvass så Ville märkte inget och inte jag heller förrän han började slicka intensivt och det droppade stora droppar blod! Jag behöll lugnet för sådan är jag och ringde Lotta min pudelguru och vän som haft hund i 30 år och hon hade erfarenhet av klippta tungor ( låter hemskt men är lätt hänt då de sticker ut tungan i tid och otid ). Hon sa att det kommer att sluta men det kan ta minst 30 minuter! Nästan 3 timmar hade redan gått och Ville hade kunnat vara klar. Bara bad och fön tog 90 min. Jag hade finklippningen kvar. Lotta sa att jag ska ta en handduk eller gasbinda och trycka åt runt tungan. Sagt och gjort- Jag tog mina tvättlappar från IKEA och fick tillslut ett grepp om tungan och släppte inte! Satt med honom i knäet då känslorna kom över mig och jag blev illamående och yr. Det är ju inte min hund och vad kommer ägarna säga!! Hunden var blodig på mustaschen och frambenen jag hade blodfläckar på armar och urringning och ben och golvet var fullt av hår och bloddroppar och klippbordet likaså och jag var ensam med barnen och en tvätt i tvättstugan! Mina underbara barn och deras vän ryckte in och tog upp tvätten, dammsugade upp håren och moppade golvet medans jag satt i 30 min med Ville i knäet med tungan i ett bestämt grepp mellan mina fingrar och trasan!

Sedan slutade det och jag fortsatte och tror ni inte jag klipper i en pulpa då! Men hallå!!! Det slutade dock fort. Så jag fick tvätta av blodet och föna om. På köpet hade jag ett balsam som inte passade denna hund ( hade K9 förra gången och det var super på honom ) så han var sträv och tovade lite igen. Fick spraya spraybalsam och föna IGEN med en fön vars hållare min son gjort sönder ( jag letar reservdel till den) så min son fick hålla i slangen så den inte flög av från själva fönen av den starka kraften! Ja allt som kunde gå fel har gått fel idag och något som kunde tagit 3 timmar tog 4 timmar! Nu har jag ett blodigt klippbord att ta hand om men Ville blev dundersöt och matte och husse ville absolut betala mig ändå och komma igen om 3 månader! Tydligen så var Ville helt förstörd i en vecka efter sitt första besök på ett trim men med mig följer han med utan problem och är glad och go ( ja t om trots vad jag just gjorde honom! )

Så här har ni en serie bilder från oborstad till badad och fönad och så slutresultatet! ( och ja jag kommer ju vara extra försiktig i framtiden...)

Före:

frefram.jpg


fre.jpg


Fönad:

fnad.jpg


Och färdig! ( jag klippte honom alltså i samma frisyr för 3 månader sedan men med mer kvar på öronen & tassar då )

frdigfram.jpg


frdig.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 251
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp