Rally-folk! (del 2)

Haha, 1½ vecka är inte "flera veckor" :D jag vet ju att hundarna KAN allt egentligen, men jag vet också att det kommer vara fullt upp med allt möjligt nu ett litet tag framöver, så egentligen passar det dåligt med fler tävlingar. Har massor av biltrassel att få ordning på, en lure corusing-tävling och allt möjligt annat... Varför är det alltid så att det händer ingenting, ingenting, ingenting och sedan POFF allt på en gång?
Inser att jag nog blandat ihop mina planerade tävlingar... ska inte till Norrtälje, ska till Roslagen i stället. Och dit är det drygt 2 veckor :D
Dags att vara tyst och gå och sova :p
 
Gårdagens träning rallyträning gick toppen, det största problemet är jag som har problem med att läsa skyltarna och ge min hund lite space på planen. :angel:
Corinne är som alltid en klippa och gör allt för lite belöning men jag inser vi måste träna massor av bakbenskontroll för att förenkla vissa delar för oss, hon har otroligt svårt att hantera sin rumpa pga sin dumma kropp tyvärr.
Sedan la jag märke till att Corinne blir lite "divig" på planen och tycker hon kan bäst själv vid vissa moment, det är verkligen "Step a side matte jag fixar detta själv". :rofl:

Fenna just nu har jag inget hopp om. :cautious: Hon är skendräktig och har inte alls energi till att tänka bara för hon matstrejkar för tillfället och tror hon har valpar. :meh:
Fenna tyckte dock att hon skulle baka upp på skyltarna heeeeela tiden. :confused:
 
Dagens träning gick skitdåligt rent ut sagt. Minn var helt klart påverkad av värmen och var låg och seg. Hon var inte med mig alls och all träning och alla framsteg vi gjort var som bortblåsta. Jag hoppas det var ett dåligt genrep och att tävlingen på söndag går bättre.
 
Dagens träning gick skitdåligt rent ut sagt. Minn var helt klart påverkad av värmen och var låg och seg. Hon var inte med mig alls och all träning och alla framsteg vi gjort var som bortblåsta. Jag hoppas det var ett dåligt genrep och att tävlingen på söndag går bättre.
Det ska ju gå dåligt på genrepet :angel:
Och ni är grymma, det kommer gå bra! Lycka till, vi kommer heja på er!
 
Tävling på söndag och vi har inte tränat rallylydnad alls sedan i höstas innan mammaledigheten för Dahlia :p Jo visst har vi gjort en del moment på promenader och så men ingen regelrätt träning med skyltar/banträning. Vi hade en privatlektion inbokad men den blev ombokad två gånger så vi har inte hunnit med den ännu.
Vi har haft fokus på lydnadsträningen men imorgon ska vi på en heldagskurs för tävlingsekipage i avancerad/mästarklass så det får helt enkelt räcka för denna gång.
En slutrapport har jag i alla fall sågat till lämplig längd ifall bärande av föremål kommer med.
Jag förväntar mig inte att vi ska få cert i alla fall!
 
Det ska ju gå dåligt på genrepet :angel:
Och ni är grymma, det kommer gå bra! Lycka till, vi kommer heja på er!

Ja det ska ju göra det :) Det går som det går, ska visst bli svalare på söndag så förhoppningsvis går det bättre. Om inte annat är det bekvämt att komma och köra på en färdig bana som någon annan satt upp ;)

Lycka till ni också! Jag hoppas jag hinner komma och heja på er.
 
Vi har varit på kurs hela dagen, och fått lite nytändning tror jag! Har inte tränat mycket rally på sistone, mest lite högerhandling och blir ju riktigt förvånad när det har gett resultat ;)
Sigge har i alla fall skött sig riktigt bra och jag har konstaterat att jag måste lära mig att ha längre avstånd till skyltarna.

Spanat in tävling 10/6 med dubbla klasser, siktar på den även om jag ska se till att få klartecken hemifrån innan jag anmäler.
 
Vi har varit på kurs hela dagen, och fått lite nytändning tror jag! Har inte tränat mycket rally på sistone, mest lite högerhandling och blir ju riktigt förvånad när det har gett resultat ;)
Sigge har i alla fall skött sig riktigt bra och jag har konstaterat att jag måste lära mig att ha längre avstånd till skyltarna.

Spanat in tävling 10/6 med dubbla klasser, siktar på den även om jag ska se till att få klartecken hemifrån innan jag anmäler.

Jag tycker att ni var jätteduktiga och att det såg väldigt fint och stabilt ut, särskilt andra rundan!

Själv är jag inte lika nöjd med våra bedrifter även om det började kännas som om den gamla formen sakta kom tillbaka på allra sista belöningsrundan.
Alltid bra kurs för Linda i alla fall :)
 
Jag tycker att ni var jätteduktiga och att det såg väldigt fint och stabilt ut, särskilt andra rundan!

Själv är jag inte lika nöjd med våra bedrifter även om det började kännas som om den gamla formen sakta kom tillbaka på allra sista belöningsrundan.
Alltid bra kurs för Linda i alla fall :)
Tack :) har inte gått kurs för henne förut men absolut givande! Tror det skulle ge en hel del att gå med Stoja.

Jag tycker ni är jätteduktiga! Lycka till imorgon, förmodligen inte lika mycket vilseledande banor då ;)
 
:nailbiting: :nailbiting: Nu funderar jag på vad jag håller på med! Varför fortsättningsklass när det är så tryggt med ett koppel i nybörjarklass?? Fjärilar i magen! Galenpannan gick och la sig igen efter frukost så hon är i varje fall lugn. Än så länge :p
 
:nailbiting: :nailbiting: Nu funderar jag på vad jag håller på med! Varför fortsättningsklass när det är så tryggt med ett koppel i nybörjarklass?? Fjärilar i magen! Galenpannan gick och la sig igen efter frukost så hon är i varje fall lugn. Än så länge :p
För att fortsättningsklass är mycket roligare, det är dessutom kul att utmana sig själv lite och det är omöjligt att få poängavdrag för sträckt koppel ;)
 
Det var kul :D :D :D
Vovvan var jätteduktig och hade fint fokus på mig, inne på banan. Utanför var hon ungefär som vanligt :p Tack @snorp för pepp, träningstillfällen och en rolig dag idag!

Tack själv och grattis än en gång.
För oss räckte poängen inte hela vägen. Vi fick 72 poäng och i fortsättning behövs det numera 75 poäng.
 
Tack själv och grattis än en gång.
För oss räckte poängen inte hela vägen. Vi fick 72 poäng och i fortsättning behövs det numera 75 poäng.
Ni tar det nästa gång! Hon är så fint med dig, ska "bara" skippa mellanlandningen i sitt innan läggandet :up:
 
Vi har vila nu men kunde inte låta bli att bara stämma av lite. Vi missade ju kursen förra torsdagen så då måste vi ju haft lite att ta igen :D


suget börjar komma tillbaka för oss båda men blir nog bra att ta det lugnt ett tag till. I sommar blir det ganska lite tävlingar för att sen i augusti dra igång igen. Anmälda till en kurs i höst i Mjölby som är för satsande. En gång i månaden, läxor och kontakt mellan träningarna. Känns som att det kan passa bra, gillar tränaren också :)
 
Plötsligt händer det!

Slyngeln till unghund som inte kunnat koncentrera sig på något senaste veckorna skulle på rallykurs idag. Nu har vi lärt oss alla skyltarna och skulle gå en hel bana. Jag tänkte att det får gå som det går. Vi tar ett par skyltar och avbryter om det behövs.
Plötsligt lyssnar hunden! Vi tog oss relativt lätt igenom hela banan. Lite hopp och skutt och mycket godis, men matte är jättenöjd!
 
Här blir det en strykning för vår del den 18:e juni. Jag har märkt på våra kurser nu under våren att Chanel för tillfället har lite problem med att hon lätt tappar fokus utomhus, distraheras ibland lätt av olika störningar, är mycket intresserad av lukter (hon har med andra ord lätt för att gå med nosen i backen när vi går framåt och även när vi står stilla) och tycker stundvis att andra saker är mer spännande än det vi håller på med är. Vi jobbar aktivt med detta, men jag tror inte att dessa beteenden kommer gå över till den 18:e juni och jag vill ju att hon ska ha god chans att lyckas om jag ska tävla henne. Vårt fotgående och våra svängar har blivit mycket bättre sedan vi skrev senast, men det är inte mycket till hjälp om hon i övrigt beter sig såsom hon beter sig nu.

Vi får se om jag startar Vilda i alla fall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 099
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 136
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 338
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp